Geert Wilders & zijn partij

MGG

Re: Geert Wilders & zijn partij

Bericht door MGG »

DDD schreef: 08 jul 2024, 21:57
MGG schreef:
Ik heb DDD zijn vraag beantwoord. Wilders wil de macht bij 'het volk leggen. Dat hij een democraat is, blijkt duidelijk uit zijn steun voor de parlementaire democratie en referenda.
Wikipedia schreef:
Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
Welke steun voor de parlementaire democratie? Ik geloof er niets van dat Wilders de macht bij het volk zou willen leggen. Anders was hij geen dictatoriale partij begonnen.

Wilders wil graag de macht van het volk krijgen. Dat is iets anders.

En dat lees je natuurlijk niet in het akkoord, omdat NSC juist heel erg vóór de democratie is en Wilders zijn opvattingen hierover niet openlijk kan verkondigen. Maar zijn gedrag is onmiskenbaar en duidelijk.
Wilders heeft herhaaldelijk gezegd. Ik mag hopen dat je niet verwacht dat ik debatten ga terugkijken om jouw een letterlijk citaat te geven.
Ja zo ken ik er nog een paar. Wat iemand zegt geloof je niet en wat ze stemmen is niet voldoende. Iedereen die wat anders vind is ziende blind.
Philip

Bericht door Philip »

Rutte is ook Veroordeeld Voor Discriminatie overigens
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 08 jul 2024, 22:15 Rutte is ook Veroordeeld Voor Discriminatie overigens
Dat was niet mijn punt. Bij Wilders en Trump is het een probleem, maar bij radicaal links niet.

Zijn uitspraak 'de republiek, dat ben ik' zou zo van Trump kunnen zijn.
Philip

Bericht door Philip »

MGG schreef: 08 jul 2024, 22:16
Philip schreef: 08 jul 2024, 22:15 Rutte is ook Veroordeeld Voor Discriminatie overigens
Dat was niet mijn punt. Bij Wilders en Trump is het een probleem, maar bij radicaal links niet.
Ik zeg nergens dat ik het bij radicaal-links geen punt vind.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 08 jul 2024, 22:19
MGG schreef: 08 jul 2024, 22:16
Ik zeg nergens dat ik het bij radicaal-links geen punt vind.

Je heb gelijk. Ik had moeten zeggen 'lijkt het geen probleem'. Ik heb nog geen links iemand hierover gehoord. Dat is ook op dit forum wel anders als het over Wilders of Trump gaat.

Wat vind je ervan dat deze man veroordeeld is?
Philip

Bericht door Philip »

Dat lijkt mij volkomen terecht. Je wordt in een rechtsstaat niet zomaar veroordeeld. Ik ben echt geen fan van zijn standpunten en manier van doen.

Overigens kan ik ook genieten van Wilders die Pechtold afdroogt naar aanleiding van de dwang die Pechtold lijkt te hebben uitgeoefend op zijn vriendin om abortus te plegen. Dat staat los van mijn mening over Wilders. Een goed politicus - en dat zijn Wilders èn Mélenchon - vind ik aantrekkelijk om naar te luisteren.
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: 08 jul 2024, 21:54 Dat is wel wat LFI wil, want dat verkiezingsprogramma hebben ze geschreven. De standpunten van Huisman zijn van voor de tweede Russische invasie van Oekraïne in 2022.

Ik ken Mélenchon overigens. Het is een begenadigd spreker. Boeiend om naar de luisteren, maar ik ben het niet helemaal met hen eens
Tja….begenadigde spreker of demagoog that is the question. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip

Bericht door Philip »

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. En Fransen hebben een voorkeur voor dit soort theatrale sprekers.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 08 jul 2024, 22:28 Dat lijkt mij volkomen terecht. Je wordt in een rechtsstaat niet zomaar veroordeeld. Ik ben echt geen fan van zijn standpunten en manier van doen.

Overigens kan ik ook genieten van Wilders die Pechtold afdroogt naar aanleiding van de dwang die Pechtold lijkt te hebben uitgeoefend op zijn vriendin om abortus te plegen. Dat staat los van mijn mening over Wilders. Een goed politicus - en dat zijn Wilders èn Mélenchon - vind ik aantrekkelijk om naar te luisteren.
Schat ik het goed in dat je links onder leiding van deze man steunt, omdat het alternatief (RN) nog minder aantrekkelijk vindt?
Zo ja, dat gevoel heb ik de andere kant op bij de keuze Trump-Biden of Wilder-Timmermans.

Dat laatste deel ik. Pechtold zijn standpunten deel ik vaak niet, maar zijn manier van debatteren was het kijken waard.
Philip

Bericht door Philip »

Links staat niet onder zijn leiding, maar ik zou hem inderdaad steunen boven RN. Dat geldt voor elke democraat tegenover een anti-democraat, zelfs als die democraat Biden heet..
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Philip schreef: 08 jul 2024, 22:42 Links staat niet onder zijn leiding, maar ik zou hem inderdaad steunen boven RN. Dat geldt voor elke democraat tegenover een anti-democraat, zelfs als die democraat Biden heet..
Ach man, schei toch uit. Het zijn gewoon allemaal democraten. Je zet hier een vals frame neer.
DDD

Bericht door DDD »

Het zijn helemaal niet allemaal democraten. Hoe kom je erbij.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 08 jul 2024, 23:32 Het zijn helemaal niet allemaal democraten. Hoe kom je erbij.
Jullie kletsen maar wat. Het is geneuzel in de marge. Je zou wel anders praten als je een Rus was of een Noord-Koreaan.

Ik begrijp echt niet hoe jullie, als hoogopgeleide mensen (want die leveren vaak alleen maar commentaar) zoiets met droge ogen kunnen beweren. We leven hier gewoon in een vrij land met vrijheid van godsdienst en onderwijs en we mogen doen en laten wat we zelf willen. Van een dictatuur of een dictator is op generlei wijze sprake.

Het idee alleen al is te zot om te bedenken.
DDD

Bericht door DDD »

We leven zeker in een vrij land. Maar de bijl ligt reeds aan de wortel van de boom.

We zullen zien. Er zijn veel mensen die aan hun persoonlijke vrijheid hechten. Als Wilders er in slaagt om die mensen wijs te maken dat ze aan collectieve vrijheden niets hebben, dan sluit ik niet uit dat hij een absolute meerderheid krijgt. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet veel verder kijken dan hun neus lang is.

Maar goed. De kans dat die allemaal achter één dictator aan gaan lopen, is wel klein. Daar ben ik dus ook niet zo bang voor. Het gaat om de kleine stapjes naar normalisering. Die zijn het gevaarlijkst.

https://www.trouw.nl/tijdgeest/oud-sena ... ~bd476018/
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 08 jul 2024, 23:56 We leven zeker in een vrij land. Maar de bijl ligt reeds aan de wortel van de boom.

We zullen zien. Er zijn veel mensen die aan hun persoonlijke vrijheid hechten. Als Wilders er in slaagt om die mensen wijs te maken dat ze aan collectieve vrijheden niets hebben, dan sluit ik niet uit dat hij een absolute meerderheid krijgt. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die niet veel verder kijken dan hun neus lang is.

Maar goed. De kans dat die allemaal achter één dictator aan gaan lopen, is wel klein. Daar ben ik dus ook niet zo bang voor. Het gaat om de kleine stapjes naar normalisering. Die zijn het gevaarlijkst.

https://www.trouw.nl/tijdgeest/oud-sena ... ~bd476018/
Ik vond het gevaarlijk toen wij abortus normaliseerden, toen wij voltooid leven normaliseerden, toen wij D66 normaliseerden…

Daar hoor je de NRC niet over….en jou ook niet!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie