Sheba schreef:
Er is een verschil tussen kennis nemen van ( en na. Drie afleveringen op youtube wist ik genoeg...) of er regelmatig naar blijven kijken en dan suggereren dat je alleen intelligent bent als je dat doet... is een ander ding. Waar ik inderdaad afwijzend tegenover staat.
Net als dat ik heus wel eens een AD heb gelezen. Maar dat niet steeds zal doen, waar ik ook ben.
Zo halen wij inderdaad geen Telegraaf als we op vakantie in het buitenland zijn. Zeker nu je het nieuws ook via ander middelen binnen kan halen.
Ja, wij hebben opgroeiende kinderen. En ja wij nemen kennis van hun wereld. En bespreken dat. Maar gaan daar verder dus niet in mee door er ons aan te “ verlekkeren” hoe erg het allemaal niet gesteld is. Er regelmatig, als je het toch al weet, naar te blijven kijken/lezen.
Mijn oudste kwam eens thuis en zei dat hij bij vriendinnetje X naar Dirty Dancing ging kijken. Alleen de naam deed mij al vermoeden dat dit echt geen onschuldige kinderfilm zou zijn. Dus nee.
Bij Tour of Duty wist ik het niet, google bestond nog niet. Dus ik ging die avond maar eens naar de ouders van dat vriendje.
Het bleek om een TVserie te gaan die zich afspeelde in de Viëtnamoorlog.
Waarom laten jullie je kinderen daarnaar kijken? vroeg ik. Dat is toch gruwelijk?
Welnee, dat valt wel mee, wat maakt dat nou uit, het is gewoon spannend. (de jongens waren ong. 8 jaar!)
Niet iedere ouder gaat even zorgvuldig om met deze dingen. Dus je moet je goed op de hoogte stellen dat Bambi iets heel anders is dan
Ice Age.
En dan maakt het niet uit of dat vriendje op een christelijke of een reformatorische school zit. Het overkomt je gewoon.
O enne, het verschil tussen die beide kranten is er nauwelijks nog. Beide hebben een hoog boulevardgehalte gekregen.
Maar het is veel lastiger denk ik. Wat dat betreft ben ik blij dat ik uit de kinderen ben. Al geven volwassen kinderen ook zo hun zorgen af.