Leggings

Simon

Re: Leggings

Bericht door Simon »

Mara schreef: In één keer goed.
Je kent me :huhu
Maar veuls te kort haar...*ik ken je ook. (het wordt natuurlijk nooit een 10) ;-)
Laatst gewijzigd door Simon op 02 jul 2012, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Nee :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Ook in refokring?
Dat weet ik nooit zo precies als ze er zo bij lopen. Ik kijk dan voor de zekerheid maar rust weg en vervolg mijn weg met vreugde.
Nee dat was de vraag niet.
Ik had geschreven:
Trouwens: je moet dat als vrouw toch ook niet willen, dat een man zó naar je kan kijken?
Jij schreef toen:
Tiberius schreef:Ook daarin denk ik dat je je vergist...
Ik vroeg vervolgens: Ook in refokring?
(Want je veronderstelde dat refovrouwen met diepe decolletés dat doen, opdat mannen ook de gelegenheid zouden aangrijpen om een extra blik te werpen. Vandaar de vraag: zou die redenering in refokring ook opgaan?)
Dat weet ik niet; dat zou je eens aan die vrouwen zelf moeten vragen.
Maar volgens mij is het vaak niet bewust om mannen zo'n blik te geven; al zullen er wel zijn, die het wel daarvoor doen.
Simon

Bericht door Simon »

Een diep decolleté is echt al wel een paar keer in de spiegel bekeken, voordat het de straat opgaat, denk ik.
De gemiddelde vrouw kennende, weet ze precies wat ze doet .
Ik blijf het trouwens een zwaktebod vinden.
Als je op deze manier aandacht of, indien nog niet getrouwd, de ware denkt te vinden, vrees ik weinig goeds voor de toekomst van een dergelijke dame(?)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
WimA

Bericht door WimA »

m.i. kan dit topic wel in de prullenbak. Het wordt zo langzamerhand de refo variant van "rooie oortjes".

Graag nogmaals aandacht voor onderstaande posting:
Tiberius schreef:Recent spraken ds. Van Olst en ds. Olie op een Mannendag in Woerden.
Daar gaf ds. Van Olst als standpunt :
Tijdens de vragenbespreking zei ds. Van Olst dat obsessieve aandacht voor seksuele zonden, zoals hij die wel aantreft op refoweb, ook niet goed is. Hij vindt het geen zonde om een mooie vrouw mooi te vinden. „En als een vrouw een diep decolleté heeft, kijk je rustig weg en vervolg je je weg met vreugde.”
(Zie: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... g_1_630394)

Daar kan ik me goed in vinden.
Auto

Bericht door Auto »

WimA schreef:
Tiberius schreef:Recent spraken ds. Van Olst en ds. Olie op een Mannendag in Woerden.
Tijdens de vragenbespreking zei ds. Van Olst dat obsessieve aandacht voor seksuele zonden, zoals hij die wel aantreft op refoweb, ook niet goed is. Hij vindt het geen zonde om een mooie vrouw mooi te vinden. „En als een vrouw een diep decolleté heeft, kijk je rustig weg en vervolg je je weg met vreugde.”

Fijn dat jij je daar in kan vinden, maar de discussie is inmiddels verder gegaan juist over deze passage.

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 80#p589480

Misschien dat jij daar ook op in kan gaan met argumenten?

(als jij van dit topic al rooie oortjes krijgt, dan moet je denk ik niet met de jeugd te maken krijgen, want dat kan jij dan helemaal niet aan)
Simon

Bericht door Simon »

Auto schreef:
WimA schreef:

Fijn dat jij je daar in kan vinden, maar de discussie is inmiddels verder gegaan juist over deze passage.

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 80#p589480

Misschien dat jij daar ook op in kan gaan met argumenten?

(als jij van dit topic al rooie oortjes krijgt, dan moet je denk ik niet met de jeugd te maken krijgen, want dat kan jij dan helemaal niet aan)
Dat denk ik ook.
Juist het gebrek aan communicatie heeft de problemen veroorzaakt waar we nu mee zitten.
- Oswald Chambers -
WimA

Bericht door WimA »

Auto schreef:....(als jij van dit topic al rooie oortjes krijgt, dan moet je denk ik niet met de jeugd te maken krijgen, want dat kan jij dan helemaal niet aan)
Het is fijn te merken dat de zinspeling "refo variant van "rooie oortjes"" niet correct wordt begrepen. Met deze opmerking maakte ik bezwaar tegen het, met een zekere graagte, posten van allerlei zondinge uitingen in deze, ook op dit forum. Verder is het wat vreemde idee dat men men van allerlei zondige ins- en outs op de hooge moet zijn om met de jeugd te kunnen communiceren niet bijbels. Nergens lees ik in de Schrift dat een uitlegger of opvoeder een cursus "hoe zondingen anderen en welke variaties zijn mogelijk" met goed gevolg moet hebben afgesloten. En degenen die menen dat ze die kennis bezitten hoeven dat niet op een forum te etaleren.
Juist het woordeke "onnozelheid" geeft hierin de juiste richting aan.
Laatst gewijzigd door WimA op 03 jul 2012, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
WimA

Bericht door WimA »

Simon schreef:Juist het gebrek aan communicatie heeft de problemen veroorzaakt waar we nu mee zitten.
Als de communicatie hier alleen maar inhoudt dat men allerlei verhaaltjes gaat vertellen over wat anderen wel of niet doen of de communicatie behelst alleen maar speculaties over de beweegredenen van bepaalde gedragingen dan heb je het artikel niet goed gelezen. Daarin wordt gesproken over communiceren "met een vertrouwenspersoon" bij problemen hieromtrent.
Auto

Bericht door Auto »

WimA schreef:
Auto schreef:....(als jij van dit topic al rooie oortjes krijgt, dan moet je denk ik niet met de jeugd te maken krijgen, want dat kan jij dan helemaal niet aan)
Het is fijn te merken dat de zinspeling "refo variant van "rooie oortjes"" niet correct wordt begrepen. Met deze opmerking maakte ik bezwaar tegen het, met een zekere graagte, posten van allerlei zondinge uitingen in deze, ook op dit forum. Verder is het wat vreemde idee dat men men van allerlei zondige ins- en outs op de hooge moet zijn om met de jeugd te kunnen communiceren niet bijbels. Nergens lees ik in de Schrift dat een uitlegger of opvoeder een cursus "hoe zondingen anderen en welke variaties zijn mogelijk" met goed gevolg moet hebben afgesloten. En degenen die menen dat ze die kennis bezitten hoeven dat niet op een forum te etaleren.
Als je daar moeite mee hebt, dan meld jij dat bij de moderators. Zij beheren de kaders van dit forum. Aangezien er al eerder geknipt is, wordt dat goed in de gaten gehouden. En blijkbaar heb jij hele andere interpretaties van zondige uitingen omdat je het blijkbaar wel normaal vindt dat een ontvanger van beelden bij zichzelf te rade moet gaan en de zender die bepaalde beelden zou veroorzaken vrij pleit. Misschien dat je deze opvatting dan nog maar eens moet analyseren adhv je eigen postings waar je als ontvanger ook bezwaar maakt tegen wat de zender hier op dit forum neerzet.

Tav je laatste deel zou ik zeggen ga eens praten met de vertegenwoordigers van het LCJ/HHJO/JBGG over de ontwikkeling van sexualiteit. En daar moeten ze zelfs tot hun eigen ergernis in detail treden om boven tafel te halen dat het niet goed zit bij de jeugd. Nog niet zo lang geleden las ik van een JBGG medewerker die rechtstreeks gevraagd heeft aan de jeugd over een bepaalde-manier van zoenen (voor jou wat minder expliciet omdat je anders gaat steigeren en ik als zender rekening houd met de ontvanger) of ze dat normaal vonden. Zijn mond viel open en schrok van de verschrikkelijke eerlijkheid die openbaar kwam. ........ en dat binnen een GG.
WimA

Bericht door WimA »

Auto schreef:Tav je laatste deel zou ik zeggen ga eens praten met de vertegenwoordigers van het LCJ/HHJO/JBGG over de ontwikkeling van sexualiteit. En daar moeten ze zelfs tot hun eigen ergernis in detail treden om boven tafel te halen dat het niet goed zit bij de jeugd. Nog niet zo lang geleden las ik van een JBGG medewerker die rechtstreeks gevraagd heeft aan de jeugd over een bepaalde-manier van zoenen (voor jou wat minder expliciet omdat je anders gaat steigeren en ik als zender rekening houd met de ontvanger) of ze dat normaal vonden. Zijn mond viel open en schrok van de verschrikkelijke eerlijkheid die openbaar kwam. ........ en dat binnen een GG.
En waarom vertelt een JBGG medewerker dat dan aan jouw? En waarom dan tot in de details? Was dat - beroepsmatig - nodig? Ben jij dan niet bang dat dat soort info je - later - wel eens tot grote zonden kan verleiden? Nog afgezien van de beelden die dat soort info kan oproepen?

p.s. fijn dat je hier de details weglaat, ik wil het niet weten.
Auto

Bericht door Auto »

WimA schreef:
Auto schreef:Tav je laatste deel zou ik zeggen ga eens praten met de vertegenwoordigers van het LCJ/HHJO/JBGG over de ontwikkeling van sexualiteit. En daar moeten ze zelfs tot hun eigen ergernis in detail treden om boven tafel te halen dat het niet goed zit bij de jeugd. Nog niet zo lang geleden las ik van een JBGG medewerker die rechtstreeks gevraagd heeft aan de jeugd over een bepaalde-manier van zoenen (voor jou wat minder expliciet omdat je anders gaat steigeren en ik als zender rekening houd met de ontvanger) of ze dat normaal vonden. Zijn mond viel open en schrok van de verschrikkelijke eerlijkheid die openbaar kwam. ........ en dat binnen een GG.
En waarom vertelt een JBGG medewerker dat dan aan jouw? En waarom dan tot in de details? Was dat - beroepsmatig - nodig? Ben jij dan niet bang dat dat soort info je later wel eens tot grote zonden kan verleiden? Nog afgezien van de beelden die dat soort info kan oproepen?

p.s. fijn dat je hier de details weglaat, ik wil het niet weten.
Hij heeft het zelfs gepubliceerd! Misschien je sociale media beter in de gaten houden ....

Maar je gaat niet in op het probleem, het probleem van communicatie zowel als verbaal als non-verbaal. Maar dat moet blijkbaar allemaal bedekt blijven en degenen die er problemen mee hebben worden in de kou gezet. (Niet zeuren, voorbij lopen)

En daarnaast dat er ouders zijn die compleet niet in de gaten hebben (want je spreekt toch niet over details) dat hun kinderen volledig ontsporen en dat de buren het eerder in de gaten hebben dan de ouders zelf.
Jongere

Bericht door Jongere »

Wat discussieren jullie bijzonder onprettig de laatste paar postings.
WimA

Bericht door WimA »

Auto schreef:Maar je gaat niet in op het probleem, het probleem van communicatie zowel als verbaal als non-verbaal. Maar dat moet blijkbaar allemaal bedekt blijven en degenen die er problemen mee hebben worden in de kou gezet. (Niet zeuren, voorbij lopen)
Het probleem is m.i. nu juist de oversexualisering van de maatschappij. En dat wordt mede veroorzaakt, zelfs op dit refoforum, doordat alles - tot in detail - bespreekbaar moet zijn. Dat veroorzaakt en versterkt het probleem. Dat roept nu juist allerlei beelden op. Dat zorgt ervoor dat zo'n foto van College Style al sexuele gevoelens oproept. En dat moet dan opgelost worden door de foto als de schuldige aan te wijzen. Het probleem is - onder andere - de manier van comminceren ook hier. Lees het artikel waaraan gerefereerd werd. Dat praat over communicatie met een vertrouwenspersoon bij problemen. Dat artikel zegt niet dat iedereen die dit soort details kent op een forum zijn kennis moet etaleren om aan te geven hoe groot het probleem wel niet is. m.i. wordt dan het probleem gevoed i.p.v. bestreden. Ik ga dus - in mijn optiek - juist wel in op het probleem en bestrijd de communicatie die dit probleem in stand houdt.
Auto schreef:En daarnaast dat er ouders zijn die compleet niet in de gaten hebben (want je spreekt toch niet over details) dat hun kinderen volledig ontsporen en dat de buren het eerder in de gaten hebben dan de ouders zelf.
Dat is m.i. niet zozeer een kennisprobleem maar eerder het probleem van het wegduwen en het niet niet onder ogen willen zien van informatie die echt wel voorhanden is.
TSD

Bericht door TSD »

Het probleem zit m.i. helemaal niet in een te open communicatie met teveel details. Er is eerder een probleem met een jarenlang stilzwijgen van opvoeders tegenover hun kinderen over het onderwerp sexualiteit zodat een hele generatie zo ongeveer niet weet hoe normaal hiermee om te gaan.

Ik begrijp werkelijkwaar de kruistocht tegen openheid niet terwijl er vele, vele stemmen van verschillende hoeken heel duidelijk aangegeven dat het gebrek aan openheid bij ouders tegenover hun kinderen een veel groter kwaad is. Er zijn dan instanties (zoals JBGG) die proberen iets van dat gat te dichten en hun wordt direct verweten te expliciet te zijn.

Erg negatief allemaal en heel erg gemakkelijk vanaf een afstandje gesproken.
Gesloten