Die rechtse hé...Oorspronkelijk gepost door nicnameKen ik die vrouwtjes ergens van?Oorspronkelijk gepost door Maninne
Je kunt ook zo gaan, da's niet duur hoor, en je hoofd is goed bedekt.
![]()
Hoedje vrouw
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Dan weet je die linkse ook automatisch..Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eDie rechtse hé...Oorspronkelijk gepost door nicnameKen ik die vrouwtjes ergens van?Oorspronkelijk gepost door Maninne
Je kunt ook zo gaan, da's niet duur hoor, en je hoofd is goed bedekt.
![]()
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Hoi England,
Mee eens, RJ...
Met een paar kantekeningetjes toch wel....
1. In Engeland zijn er maar een paar kerken waar hoed nog algemeen is...
Laat me raden: Strict Baptists en de andere kerken die strikt bij het oude gereformeerde geloof blijven.
2. Een hoed hoeft niet duurt te zijn, ik heb 's zondags meestal een sjaaltje om..kost maar een paar euro....
Op die manier ben je ook meteen van de slagschepen af.....
Prima, ik weet niet hoe het eruit ziet, maar als het er mooi uitziet, dan doet iedereen dat wat mij betreft. Een baret is ook best een goed alternatief vind ik.
3. Toch heb ik een eerlijke vraag over hoe het dan zit met vrouwen die lang haar hebben...? Staat er nietdat het lange haar hun tot bedekking gegeven is....???
Zie mijn posting 4/9
Mee eens, RJ...
Met een paar kantekeningetjes toch wel....
1. In Engeland zijn er maar een paar kerken waar hoed nog algemeen is...
Laat me raden: Strict Baptists en de andere kerken die strikt bij het oude gereformeerde geloof blijven.
2. Een hoed hoeft niet duurt te zijn, ik heb 's zondags meestal een sjaaltje om..kost maar een paar euro....
Op die manier ben je ook meteen van de slagschepen af.....
Prima, ik weet niet hoe het eruit ziet, maar als het er mooi uitziet, dan doet iedereen dat wat mij betreft. Een baret is ook best een goed alternatief vind ik.
3. Toch heb ik een eerlijke vraag over hoe het dan zit met vrouwen die lang haar hebben...? Staat er nietdat het lange haar hun tot bedekking gegeven is....???
Zie mijn posting 4/9
Afgelopen zondag heb ik achter een vliegende schotel gezeten. De kleur was aangepast aan het weer, enkele weken geleden nog licht van kleur nu diep donkerblauw, met 3 pennen er doorheen gestoken. Als het hoofd bewoog trilde de hoed een minuut later nog na. Volgens mij bleef ze ook maar bewegen met haar hoofd. het zicht wat ik in die dienst had was alleen maar, getril, geschud en geen zicht. Ja op de hoed maar de dominee heb ik nergens kunnen bespeuren, Eén ding trof nog wel ik hoorde de dominee wel, dus hij was er wel terwijl ik hem niet zag.
Nou dit mag dan misschien een geintje zijn, maar ik denk werkelijk dat het gewoon afgelopen moet zijn met dergelijke slagschepen op je hoofd.
Zelf vind ik het ergelijk als je er achter zit. Ik heb vaak het idee, ga dan op zaterdagmiddag flaneren op de boulevard van Scheveningen dan kan iedereen jou slagschip ewonderen, maar draag ik de kerk gewoon een bescheiden hoedje zodat iemand die achter je zit ook nog het zicht behoud op de preekstoel.
Nou dit mag dan misschien een geintje zijn, maar ik denk werkelijk dat het gewoon afgelopen moet zijn met dergelijke slagschepen op je hoofd.
Zelf vind ik het ergelijk als je er achter zit. Ik heb vaak het idee, ga dan op zaterdagmiddag flaneren op de boulevard van Scheveningen dan kan iedereen jou slagschip ewonderen, maar draag ik de kerk gewoon een bescheiden hoedje zodat iemand die achter je zit ook nog het zicht behoud op de preekstoel.
Jamaar het vervelende was wel dat deze vrouw waarschijnlijk Scheveningen nog nooit gezien had, vandaar dat ik die grote hoed niet zo begrijpOorspronkelijk gepost door Andre
Dan moet je niet echt achter een zeeuwse dame in dracht zitten Jelle, (voor de zeeuwen niet negatief bedoelt) want dan zie je niet echt veel meer.
- Sola Scriptura
Re: Hoedje vrouw
wie weet meer over de historische context?
Ik niet.Sola Scriptura schreef:wie weet meer over de historische context?
Ik weet alleen dat hoofdbedekking een belachelijk en commercieël hoedje is geworden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
En daarom beter een vrouw, onderdanig aan haar man, zonder hoed, dan met zo'n slagschip....Gian schreef:Ik niet.Sola Scriptura schreef:wie weet meer over de historische context?
Ik weet alleen dat hoofdbedekking een belachelijk en commercieël hoedje is geworden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- jakobmarin
Re:
Andre schreef:Dan moet je niet echt achter een zeeuwse dame in dracht zitten Jelle, (voor de zeeuwen niet negatief bedoelt) want dan zie je niet echt veel meer.
Hier heb je het inderdaad over een spanwijdte van zo'n 80 cm (als het niet meer is).
Van een keppeltje heb je de minste last, denk ik, al zie ik die niet vaak in de gemeente. Een baret vind ik ook wel stoer staan, vooral alstie rood is

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-
Dames en heren,
Ik zucht ervan!!! komen we hier verder mee door weer een discussie te hebben over de hoed??? We komen er toch niet uit!!!
Succes met de discussie.... ik doe niet (meer) mee.... !
Ik zucht ervan!!! komen we hier verder mee door weer een discussie te hebben over de hoed??? We komen er toch niet uit!!!
Je hoeft dit topic niet te lezen en je bent ook niet verplicht te reageren. Als iedereen die ooit is aangemeld op dit forum per topic gaat aangeven dat hij/zij niet in topics post, schiet dat niet echt op.Bloempje28 schreef:Dames en heren,
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-
DUHHH! Ik wilde alleen maar aangeven dat hierover zo vaak gediscussieerd wordt en ik me liever met iets anders bezig houdt, dan weer te verzanden in een welles/nietes verhaal.... je wordt er vanzelf wel moe van als je er een paar keer aan mee hebt gedaan! En trouwens iedereen is vrij om te posten, dus ik ook!vlinder schreef:Je hoeft dit topic niet te lezen en je bent ook niet verplicht te reageren. Als iedereen die ooit is aangemeld op dit forum per topic gaat aangeven dat hij/zij niet in topics post, schiet dat niet echt op.Bloempje28 schreef:Dames en heren,
Relax. Je komt een beetje gestesst over....Bloempje28 schreef:DUHHH! Ik wilde alleen maar aangeven dat hierover zo vaak gediscussieerd wordt en ik me liever met iets anders bezig houdt, dan weer te verzanden in een welles/nietes verhaal.... je wordt er vanzelf wel moe van als je er een paar keer aan mee hebt gedaan! En trouwens iedereen is vrij om te posten, dus ik ook!vlinder schreef:Je hoeft dit topic niet te lezen en je bent ook niet verplicht te reageren. Als iedereen die ooit is aangemeld op dit forum per topic gaat aangeven dat hij/zij niet in topics post, schiet dat niet echt op.Bloempje28 schreef:Dames en heren,

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.