Jij lijkt met 'deze mensen ontmoeten nimmer veel begrip in deze wereld' nu te suggereren dat 'wij' (d.w.z. degenen die het van harte oneens zijn met jou) 'de wereld' zijn, en voert ons onbegrip voor de inhoud van jouw posts als bewijs op dat je het bij het juiste eind hebt.-DIA- schreef:Nog iets wat ik heel opmerkelijk vindt: Deze mensen ontmoeten nimmer veel begrip in deze wereld. Hierin wordt ook bevestigd: Zij hebben mij gehaat, en dat geldt ook voor elk kind van God dat in de praktijk naar Gods Woord en Wet leeft. Dit is geen verwijt of zo aan iemand, maar een droevige constatering dat er nog maar zo weinig zijn, maar dat er desondankts nog zo'n volk is, dat is overgebleven als een hutje in de komkommerhof... bijna niet meer zichtbaar voor de wereld.
Indien inderdaad het geval, is dit een ondeugdelijke redenering. De enige toetssteen is Gods woord, niet of je al dan niet onbegrip vindt bij 'de wereld'. Je kunt ook onbegrip vinden omdat je gewoonweg geen gelijk hebt!
Wat ik vooral mis in jouw posts, is een deugdelijke onderbouwing vanuit de Schrift. De enige argumentatie die ik van je lees - maar ik heb niet alles gelezen - komt uit secundaire bronnen: verhalen van overleden predikanten, beweringen van 'oude christenen', enzovoort. Als je zo argumenteert, kun je inderdaad op veel onbegrip rekenen van mij.