De SGP - een open partij

Bertiel

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bertiel »

Er staan er ook met minder ervaring en capaciteiten op de lijst
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GG links

Bericht door GG links »

huisman schreef: 12 aug 2025, 10:22
Zeeuw schreef: 12 aug 2025, 10:13
huisman schreef: 12 aug 2025, 10:11
GG links schreef: 12 aug 2025, 10:01 Het gaat er toch om wat de positie van de vrouw op bijbelse gronden is ? Die staat niet vast maar die visie is n de loop der jaren sterk veranderd.

Het aantal artsen wat nu van de universiteit afkomt is nu in meerderheid vrouw. Vroeger zou dat als onbijbels gekwalificeerd worden. Nu is er toch niemand meer die een vrouwelijke arts (ook niet in broek 😀) afwijst omdat dit tegen de scheppingsordinantie zou ingaan ?

Ik bedoel maar, de taak van de vrouw is niet meer alleen in het gezin. Zij kan en mag van mij veel meer, ook in de politiek.

Het gegeven dat de kiescommissie zegt dat het niet plaatsen van Lilian niet gemotiveerd was op het feit dat zij vrouw is, is naar mijn idee zeer onwaarschijnlijk. En dat zou een zonde betekenen tegen het gebod: gij zult geen vals getuigenis spreken.
Denk dat als zij een man was ook niet op de lijst had gestaan. Heeft gewoon met competenties te maken. Wel een beetje nuchter blijven.
Je denkt dat zij, met jaren raadservaring, als man niet op bv nr 35 zou staan? Als ik zie wie er als man op staan zijn dan er genoeg met minder ervaring. Dus dit argument heeft niks met nuchterheid te maken.
Weet je hoeveel SGP’ers met jarenlange raadservaring en wethouderservaring niet op de lijst staan? Heul veel….dus een beetje nuchter blijven.
Met 0 vrouwen op de lijst zou ik inderdaad een beetje nuchter blijven zeker als er 20-jarige op staan met 0 ervaring.
Zeg dan gewoon eerlijk dat het bijbels is dat de vrouw ook het (politieke) regeerambt niet toekomt. Dan ben je helder.
Laatst gewijzigd door GG links op 12 aug 2025, 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: 12 aug 2025, 10:24 Er staan er ook met minder ervaring en capaciteiten op de lijst
Dat zou best kunnen. Dat weet ik oprecht niet. Ik ken deze mevrouw en haar uitingen uit de diverse media en ik zou haar niet op de lijst zetten en dat niet vanwege haar geslacht. Ze past m.i. beter op de lijst van BBB en dat bedoel ik absoluut niet denigrerend.

Iemand had het over nr 32 op de lijst. Daar zou ik dan weer niet wakker van liggen maar dan ging het gesprek weer over het expres op een onverkiesbare plaats zetten. Dus nuchterheid blijft mijn advies.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik wil alleen zeggen dat het wel iof niet opde lijst zetten niet veel over capaciteiten zegt.
En als je haar op de laatste plaats zet kan ze met een voorkeuractie tochnin de kamer komen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GG links

Bericht door GG links »

Bertiel schreef: 12 aug 2025, 10:34 Ik wil alleen zeggen dat het wel iof niet opde lijst zetten niet veel over capaciteiten zegt.
En als je haar op de laatste plaats zet kan ze met een voorkeuractie tochnin de kamer komen
En ze zou gegarandeerd gekozen worden met voorkeurstemmen. Dat wil de SGP koste wat het kost voorkomen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 12 aug 2025, 10:31
Dat zou best kunnen. Dat weet ik oprecht niet. Ik ken deze mevrouw en haar uitingen uit de diverse media en ik zou haar niet op de lijst zetten en dat niet vanwege haar geslacht. Ze past m.i. beter op de lijst van BBB en dat bedoel ik absoluut niet denigrerend.
De SGP achterban is kennelijk vrij divers, ze is namelijk ook verkozen. Ze zal een breder publiek aantrekken dan enkel de Vlissingse kiezers, al zullen er ook mannenbroeders zijn die met afkeer reageren op een vrouw op de lijst.

Het is voor nu een phyrrus overwinning, de druk zal toenemen van zowel binnen als buiten.
GG links

Bericht door GG links »

huisman schreef: 12 aug 2025, 10:31
Bertiel schreef: 12 aug 2025, 10:24 Er staan er ook met minder ervaring en capaciteiten op de lijst

Iemand had het over nr 32 op de lijst. Daar zou ik dan weer niet wakker van liggen maar dan ging het gesprek weer over het expres op een onverkiesbare plaats zetten. Dus nuchterheid blijft mijn advies.
Beetje vertrouwen hebben in de Zeeuwse SGP. Die vind haar prima passen in de SGP. Waarom past ze bij de BBB en op welke uitlatingen doel je ?
Laatst gewijzigd door GG links op 12 aug 2025, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef: 12 aug 2025, 10:34 Ik wil alleen zeggen dat het wel iof niet opde lijst zetten niet veel over capaciteiten zegt.
De eerste vrouw die op de lijst komt, zal ook verkozen worden. Er zijn veel mensen, ook niet SGP-ers die op de eerst SGP vrouw zullen stemmen.
GG links

Bericht door GG links »

Ambtenaar schreef: 12 aug 2025, 10:39
De eerste vrouw die op de lijst komt, zal ook verkozen worden. Er zijn veel mensen, ook niet SGP-ers die op de eerst SGP vrouw zullen stemmen.
Ben ik ook van overtuigd
huisman

Bericht door huisman »

GG links schreef: 12 aug 2025, 10:42
Ben ik ook van overtuigd
….en ik niet als het over deze mevrouw gaat. Ik kan best andere SGP dames bedenken waar het zeker wel voor zou gelden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rido91

Bericht door Rido91 »

Een vrouw die zichzelf kandidaat stelt voor de SGP lijst staat waarschijnlijk bij de tegenstanders sowieso al 2-0 achter omdat ze niet bij de achterban zou passen met zulke progressieve punten.

Ik ben het met GG-links eens: dit riekt eigenlijk gewoon naar de zonde tegen het 9e gebod. Als men haar, op basis van haar competenties, nou echt zo ongeschikt zou vinden had men als alternatief ook een andere vrouw op de lijst kunnen plaatsen. Het gedrag past helemaal bij hoe men met dit punt om is gegaan sinds de uitspraak van de rechter en het Europees Hof. Die uitspraak was klip en klaar.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 12 aug 2025, 10:22
Zeeuw schreef: 12 aug 2025, 10:13
huisman schreef: 12 aug 2025, 10:11
GG links schreef: 12 aug 2025, 10:01 Het gaat er toch om wat de positie van de vrouw op bijbelse gronden is ? Die staat niet vast maar die visie is n de loop der jaren sterk veranderd.

Het aantal artsen wat nu van de universiteit afkomt is nu in meerderheid vrouw. Vroeger zou dat als onbijbels gekwalificeerd worden. Nu is er toch niemand meer die een vrouwelijke arts (ook niet in broek 😀) afwijst omdat dit tegen de scheppingsordinantie zou ingaan ?

Ik bedoel maar, de taak van de vrouw is niet meer alleen in het gezin. Zij kan en mag van mij veel meer, ook in de politiek.

Het gegeven dat de kiescommissie zegt dat het niet plaatsen van Lilian niet gemotiveerd was op het feit dat zij vrouw is, is naar mijn idee zeer onwaarschijnlijk. En dat zou een zonde betekenen tegen het gebod: gij zult geen vals getuigenis spreken.
Denk dat als zij een man was ook niet op de lijst had gestaan. Heeft gewoon met competenties te maken. Wel een beetje nuchter blijven.
Je denkt dat zij, met jaren raadservaring, als man niet op bv nr 35 zou staan? Als ik zie wie er als man op staan zijn dan er genoeg met minder ervaring. Dus dit argument heeft niks met nuchterheid te maken.
Weet je hoeveel SGP’ers met jarenlange raadservaring en wethouderservaring niet op de lijst staan? Heul veel….dus een beetje nuchter blijven.
Die kunnen er ook voor kiezen er niet op te staan en je kunt ze er nu eenmaal niet allemaal opzetten. Het vrouwzijn is in dit geval simpelweg het doorslaggevende argument geweest. Nuchterheid was sowieso in deze hele discussie wel prima geweest, maar te nuchter klinkt als de ogen bewust sluiten.
GG links

Bericht door GG links »

huisman schreef: 12 aug 2025, 10:49
Ben ik ook van overtuigd
….en ik niet als het over deze mevrouw gaat. Ik kan best andere SGP dames bedenken waar het zeker wel voor zou gelden.
Ik ben benieuwd wat voor uitspraken zei doet/gedaan heeft waarom ze voor jou incompetent is.
Rido91

Bericht door Rido91 »

Ben ik ook van overtuigd
Nou dan is het toch juist goed als men haar op de lijst zou zetten op een onverkiesbare plaats. Men komt tegemoet aan de uitspraak van het Hof destijds, aan de wens van het deel van de achterban die graag vrouwen op de lijst ziet staan. En de kiezer kan bepalen of ze wel/niet geschikt genoeg is
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ben ik ook van overtuigd
Ik wel. Al zou ik ook niet op haar stemmen. Het is eenvoudig: de eerste vrouw die de SGP op haar lijst zet komt de 2e kamer in.
Plaats reactie