Wist je dat...

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10467
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Zo, dat is heftig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ZWP
Berichten: 1690
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door ZWP »

Orchidee schreef:Zo, dat is heftig!
In de seculiere media zie je nu overal staan dat de EO ertoe oproept om voor hem te bidden. Mooi om te lezen.
Gardareen
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 aug 2016, 08:09

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Gardareen »

helma schreef:ja, dat hebben we allemaal al geprobeerd. Alles is goed geïsoleerd, het ligt echt aan de ruit. Het is dubbel glas van 1973. we komen inderdaad uit op zo'n 1000 euro.
wWe hebben er als proef een plastic voorzetruit voorgehad, en dat scheelde enorm. Maar dat was eigenlijk een leleijk gezicht, het was net of ik al jaren mijn ramen niet gezeemd had. Die ruit zit sinds de zomer in de veranda. Maar nu het buiten kouder wordt (en ik toch al nekklachten heb....) wordt het weer onaangenaam.

130euro/m2 incl plaatsen.
Kan ook schelen als je bredere spouw neemt tussen de ruiten.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10467
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

130 euro per vierkante meter voor een hr ruit
Wie levert dat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

We hebben gekozen voor raambekleding, 100 euro bij de IKEA.
Ook omdat we niet zeker wisten of het probleem met een nieuwe ruit opgelost zou zijn. Veel prijzen zijn ' vanaf' en dan krijgen we dunner glas dan we nu hebben, scheelt zo 4 mm. Dus nu eerst dit maar proberen, plise rolgordijn.
Maar 130 euro is idd veel, we hebben een prijs gezien van 99 euro.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Interview met Liesbeth Labeur in ND. Het raakt me. (Iemand die ooit deel uit maakte van het forum.)
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tom »

Ja Helma het is een treffend interview, ook wel herkenbaar en een uitvloeisel van het onref. denken. "In de taal van gelovige mensen: God heeft bestuurd dat ik niet geloof. Ik ben niet uitverkoren." Wist je dat in de gemeente van Middelburg-C nog steeds een behoorlijk aantal mensen jaarlijks van de kerk afgaan omdat ze zo denken? Dat was dus toen ook al zo, hoe kan dat toch. Zoveel afval in onze gezindte, van jongeren maar ook ouderen maar allen met een ziel die gered moet worden.
Terwijl het zo mooi en gereformeerd is om als mens niet gebonden te zijn aan Gods verborgen wil (die er wel is) maar aan de genademiddelen en pleitend als rechteloze op het genaverbond.
merel
Berichten: 10075
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door merel »

Ik kan het interview/ artikel helaas niet lezen. Dan moet ik €2,00 betalen. Waar gaat het inhoudelijk over?
Laatst gewijzigd door merel op 17 nov 2016, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 29043
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Tom schreef:Ja Helma het is een treffend interview, ook wel herkenbaar en een uitvloeisel van het onref. denken. "In de taal van gelovige mensen: God heeft bestuurd dat ik niet geloof. Ik ben niet uitverkoren." Wist je dat in de gemeente van Middelburg-C nog steeds een behoorlijk aantal mensen jaarlijks van de kerk afgaan omdat ze zo denken? Dat was dus toen ook al zo, hoe kan dat toch. Zoveel afval in onze gezindte, van jongeren maar ook ouderen maar allen met een ziel die gered moet worden.
Terwijl het zo mooi en gereformeerd is om als mens niet gebonden te zijn aan Gods verborgen wil (die er wel is) maar aan de genademiddelen en pleitend als rechteloze op het genaverbond.
Dat ligt dan vast aan de prediking. Want ik heb zoiets nog nooit gehoord.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1478
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jeremiah »

Ik heb het artikel gelezen. Aangrijpend.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

God is een God van wonderen. En van gebedsverhoringen. Deze week twee keer van dichtbij meegemaakt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Vreselijk, die branden in Israel!!!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10672
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:Vreselijk, die branden in Israel!!!
Inderdaad. Ik denk aan Amos 7:4-6 of Joël 1:19. Heftig voor dit land.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ad Anker schreef:
helma schreef:Vreselijk, die branden in Israel!!!
Inderdaad. Ik denk aan Amos 7:4-6 of Joël 1:19. Heftig voor dit land.
Soms lees je dingen in de Bijbel die je nog nooit zijn opgevallen. Gisteren lazen we aan tafel dus (gewoon op volgorde) Amos 7 en toen viel me dit bijzonder op!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Mijn schoonvader krijgt nu terminale zorg. Toch ook wel aangrijpend.
Plaats reactie