Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
In de categorie ' wij van wc eend adviseren wc eend'.huisman schreef: ↑12 jan 2024, 13:36
Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
Iets wat inherent leidt tot veel uitstoot van broeikasgassen, namelijk vliegen, is niet minder slecht als een specifiek vliegtuig zorgt voor minder uitstoot in vergelijking met andere vliegtuigen. In relatieve zin zorgt ook deze Airbus nog steeds voor hogere uitstoot per km. per persoon dan andere vervoersmodaliteiten.huisman schreef: ↑12 jan 2024, 13:36
Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
Wat een leuke tip! Ik kende dat helemaal niet. Vliegen vind ik bezwaarlijk en autorijden vind ik ook niet leuk, dus dit is een geweldige tip.merel schreef: ↑12 jan 2024, 10:11Vrienden van ons hebben oudere dochters en blijven een 6-8 persoons huisje huren in een regio die ook de dochters nog aanspreekt. Hun dochters stappen tot op heden nog elk jaar op de trein om een deel aan te sluiten.Mannetje schreef: ↑12 jan 2024, 10:07 Wij gaan ook voor het eerst deze zomer met niet heel het gezin. Nieuwe ervaring... Ik vind het jammer, maar gun onze oudste ook zijn voorkeur. Waren we in de buurt gebleven, hadden we wel gevraagd of hij nog een paar dagen langskwam, maar nu we bijna 1200 km verderop geboekt hebben doe je dat niet voor 3 dagen.
Met locomocheap kan je voor weinig extra geld toch nog even aansluiten.
Het ligt natuurlijk heel erg aan ieders financiële situatie. Je kunt zo'n familievakantie ook prima aan je ouders cadeau doen (of ze het nu wel of niet kunnen betalen) maar dat ligt meer voor de hand als je 40 bent dan als je 16 bent.Chrisje72 schreef: ↑12 jan 2024, 12:19 Wij zijn afgelopen zomer met het hele gexin plus aanhang op vakantie geweest nav ons 25 jarig huwelijksjubileum. De werkenden hebben daaraan meebetaald. Dat hebben we ook van te voren zo gezegd.
Wij gaan bijna nooit op vakantie, er was vrijwel nooit geld voor (over).
Van deze vakantie hebben we allemaal met volle teugen genoten, vooral mijn oudste en zijn vriendin hebben het er nog steeds over hoeveel ze genoten hebben en hoe dankbaar ze zijn dat ze meemochten. Geen enkel negatief woord over het meebetalen.
Dit vind ík dan weer in strijd met de drie formulieren van eenheid. Zo zie je maar.huisman schreef: ↑12 jan 2024, 13:36
Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
DDD schreef: ↑12 jan 2024, 14:07Dit vind ík dan weer in strijd met de drie formulieren van eenheid. Zo zie je maar.huisman schreef: ↑12 jan 2024, 13:36
Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
Over 10 jaar is de luchtvaart nog echt niet zo ver dat er intercontinentaal kan worden gevlogen met emissieloze vliegtuigen, althans niet met hetzelfde aantal passagiers aan boord.
Productie van waterstof vergt elektriciteit. Bij het omzetten van elektriciteit gaat ongeveer een kwart verloren en omgekeerd nog eens een kleine helft. Niet bepaald efficiënt vooralsnog.Waterstof lijkt mij zinvoller.
Eens. Het totale aandeel van elektriciteit binnen de energiemix is wereldwijd gezien slechts 20%.
Wat je allemaal opnoemt zou je ook overmacht kunnen noemen. Zeker de spontane staking. Die verraste iedereen. Ik zou zeggen: ga eens een keer per paard. Dan weet je hoe gezegend je bent met deze tijd. Binnen een dag op de plaats van bestemming.Edelweiss schreef: ↑13 jan 2024, 13:56 Ik zou heel graag willen dat er eens flink geinvesteerd wordt in de Europese spoorbanen. Ik neem, zeker naar Nederland, het liefst de trein, maar ik ben inmiddels zo vaak teleurgesteld in de DBB en de NS dat voor het volgende bezoek aan NL (bij leven en welzijn eind februari) ik even overwogen heb om te vliegen.
Mijn relatieve vliegangst is echter te groot en dus wordt het toch de trein, maar ik heb eigenlijk elke reis wel gezeur en vertraging.
Tweemaal was het overmacht (zelfmoord, en een gevonden vliegtuigbom uit WW2) maar de overige keren was het een defecte trein, een wisselstoring, een seinstoring, een cocmmunicatiestoring, een kapotte trein voor ons... dat levert me nog wel eens reizen op van 15 uur. Ook een spontane staking bij de DBB heeft me een keer flink verrast. Dat is niet leuk meer en lokt mensen toch weer het vliegtuig in.
HC 107huisman schreef: ↑12 jan 2024, 14:19DDD schreef: ↑12 jan 2024, 14:07Dit vind ík dan weer in strijd met de drie formulieren van eenheid. Zo zie je maar.huisman schreef: ↑12 jan 2024, 13:36
Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
Kun je wat specifieker zijn. Welk artikel van de 3 FvE?
Verder gaan de ontwikkelingen in de luchtvaart zo snel dat over een tiental jaren er niet meer gezeurd kan worden over vliegen vs milieu.
Google maar op bv ZeroAvia Do-228. Eviation Alice of Universal Hydrogen Dash 8 . Allemaal emissieloze vliegtuigen. Hoewel ik tegen de electrificering van mobiliteit ben vanwege de zeer vervuilende accupakketten. Waterstof lijkt mij zinvoller.
HC 110Maar is het genoeg, dat wij onzen naaste, zoals tevoren gezegd is, niet doden?
Neen; want God, verbiedende den nijd, haat en toorn,
gebiedt, dat wij onzen naaste liefhebben als onszelf, a
en jegens hem geduld, vrede, zachtmoedigheid,
barmhartigheid en alle vriendelijkheid bewijzen, b
zijn schade, zoveel als ons mogelijk is, afkeren, c
en ook onzen vijanden goed doen. d
Maar wat gebiedt u God in dit gebod?
Dat ik mijns naasten nut,
waar ik kan en mag, bevordere;
met hem alzo handele,
als ik wilde, dat men met mij handelde; a
daarenboven ook, dat ik trouwelijk arbeide,
opdat ik den nooddruftige helpen moge. b
Ik begrijp je redenering, en relativering is goed. Maar dan kan ik net zo goed de knapzak op de rug nemen en komen wandelen.
Precies, en omdat ik mensen die in de luchtvaart hun brood verdienen als mijn naaste zie vlieg ik zo af en toe.DDD schreef: ↑13 jan 2024, 14:09HC 107huisman schreef: ↑12 jan 2024, 14:19DDD schreef: ↑12 jan 2024, 14:07Dit vind ík dan weer in strijd met de drie formulieren van eenheid. Zo zie je maar.huisman schreef: ↑12 jan 2024, 13:36
Inderdaad dat was ik nog vergeten. We vliegen met de Airbus 321NEO. Hier kun je lezen hoe stil en zuinig dit vliegtuig is.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neo
Kun je wat specifieker zijn. Welk artikel van de 3 FvE?
Verder gaan de ontwikkelingen in de luchtvaart zo snel dat over een tiental jaren er niet meer gezeurd kan worden over vliegen vs milieu.
Google maar op bv ZeroAvia Do-228. Eviation Alice of Universal Hydrogen Dash 8 . Allemaal emissieloze vliegtuigen. Hoewel ik tegen de electrificering van mobiliteit ben vanwege de zeer vervuilende accupakketten. Waterstof lijkt mij zinvoller.HC 110Maar is het genoeg, dat wij onzen naaste, zoals tevoren gezegd is, niet doden?
Neen; want God, verbiedende den nijd, haat en toorn,
gebiedt, dat wij onzen naaste liefhebben als onszelf, a
en jegens hem geduld, vrede, zachtmoedigheid,
barmhartigheid en alle vriendelijkheid bewijzen, b
zijn schade, zoveel als ons mogelijk is, afkeren, c
en ook onzen vijanden goed doen. d
Maar wat gebiedt u God in dit gebod?
Dat ik mijns naasten nut,
waar ik kan en mag, bevordere;
met hem alzo handele,
als ik wilde, dat men met mij handelde; a
daarenboven ook, dat ik trouwelijk arbeide,
opdat ik den nooddruftige helpen moge. b
Afhankelijk van je exacte plaats van herkomst in CH kan een route met de TGV via Parijs een alternatief zijn. Dan hoef je niet door Duitsland te reizen. De Duitse spoorwegen DB zijn alom berucht vanwege de grote vertragingen die heel normaal zijn. Die kun je alleen opvangen door overstappen te plannen van een uur. Overstappen onderr de twintig minuten haal je in 90% van de gevallen niet.Edelweiss schreef: ↑13 jan 2024, 13:56 Ik zou heel graag willen dat er eens flink geinvesteerd wordt in de Europese spoorbanen. Ik neem, zeker naar Nederland, het liefst de trein, maar ik ben inmiddels zo vaak teleurgesteld in de DBB en de NS dat voor het volgende bezoek aan NL (bij leven en welzijn eind februari) ik even overwogen heb om te vliegen.
Mijn relatieve vliegangst is echter te groot en dus wordt het toch de trein, maar ik heb eigenlijk elke reis wel gezeur en vertraging.
Tweemaal was het overmacht (zelfmoord, en een gevonden vliegtuigbom uit WW2) maar de overige keren was het een defecte trein, een wisselstoring, een seinstoring, een communicatiestoring, een kapotte trein voor ons... dat levert me nog wel eens reizen op van 15 uur. Ook een spontane staking bij de DBB heeft me een keer flink verrast. Dat is niet leuk meer en lokt mensen toch weer het vliegtuig in.