Ik ben in geen van genoemde sectoren werkzaam maar kom toch wel dassen (stropdas is niet het goede woord, dat is namelijk een voorgestrikte das met elastiek) tegen. Al is het niet dagelijks. Zelf draag ik naar mijn werk overigens zelden een das. En op zon- en feestdagen: altijd als ik dienst heb en wanneer de temperatuur fatsoenlijk is c.q. ik er zin in heb.DDD schreef:Maar wie draagt er dan een stropdas? Ik ken helemaal niemand van mijn leeftijd goed die ooit een stropdas draagt, denk ik. Dat gebeurt vrijwel alleen in de financiële sector, bij sommige advocatenkantoren en op reformatorische scholen.Charles schreef:Niet veel meer dan los jasje, broek, shirt. En blijft zeker verwonderlijk dat mensen die doordeweeks pak moeten dragen van de baas tijdens avondmaalsdiensten geen das dragen etc. Dat is nog wat anders voor iemand die altijd in plantsoenendienst werkt en voor wie een jasje al heel netjes voelt.
Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
Ik kom redelijk wat rijksambtenaren tegen die zich dagelijks de das omdoen.DDD schreef:Maar wie draagt er dan een stropdas? Ik ken helemaal niemand van mijn leeftijd goed die ooit een stropdas draagt, denk ik. Dat gebeurt vrijwel alleen in de financiële sector, bij sommige advocatenkantoren en op reformatorische scholen.Charles schreef:Niet veel meer dan los jasje, broek, shirt. En blijft zeker verwonderlijk dat mensen die doordeweeks pak moeten dragen van de baas tijdens avondmaalsdiensten geen das dragen etc. Dat is nog wat anders voor iemand die altijd in plantsoenendienst werkt en voor wie een jasje al heel netjes voelt.
Letterlijk of figuurlijk?
Letterlijk, in elk geval.Vorst schreef:Letterlijk of figuurlijk?

strikvraagVorst schreef:Letterlijk of figuurlijk?
Ik kom ook wel dassen tegen. Maar zelden van mensen die ik persoonlijk ken.
Maar goed, het punt was of je een kind mag dopen in kleren waarin je wel naar een bruiloft kunt gaan of naar de koning of weet ik wat. Mijns inziens is dat geen probleem.
Maar goed, het punt was of je een kind mag dopen in kleren waarin je wel naar een bruiloft kunt gaan of naar de koning of weet ik wat. Mijns inziens is dat geen probleem.
-
- Verbannen
Nee, DDD. Dat is iets te gewiekst. Het punt was of de kerkenraad van de GG Gouda mag vragen dat mannen bij de bediening van de sacramenten een das dragen. Dat mag zeker, lijkt me.
dam-leer
Ow. Zo. Heb je hiervoor een bijbeltekst?heusden-op schreef:Nee, DDD. Dat is iets te gewiekst. Het punt was of de kerkenraad van de GG Gouda mag vragen dat mannen bij de bediening van de sacramenten een das dragen. Dat mag zeker, lijkt me.
-
- Verbannen
Regel op regel. Gebod op gebod. Je gaat hierin te ver.heusden-op schreef:Nee, DDD. Dat is iets te gewiekst. Het punt was of de kerkenraad van de GG Gouda mag vragen dat mannen bij de bediening van de sacramenten een das dragen. Dat mag zeker, lijkt me.
Het enige nieuw testamentische aanwijzing dat ik met kleding kan associëren, is de oproep tot eenvoud. Ik lees Paulus nergens zeggen dat je een senatorentoga ter gemeente moet komen o.i.d.
- Wandelende
- Inactief
Dat kan zo zijn. Zo noem je de naaste niet. Hooguit de kleuren van de kleding, maar dat lees ik niet terug in deze zin.heusden-op schreef:de uitspraak van apen en papegaaien is van Smytegelt.Mooi! Oud goud!
In de door jouw getypte zin richt jij je op personen en niet op de kleding. Ongehoord om je naaste als "apen en papegaaien" te benoemen, bijzonder misplaatst.
(~)
Waarom zou je geen das willen dragen, gezien het gewicht van de sacramenten? Je brengt toch je ja-woord uit voor het aangezicht van de Heere.heusden-op schreef:Het punt was of de kerkenraad van de GG Gouda mag vragen dat mannen bij de bediening van de sacramenten een das dragen. Dat mag zeker, lijkt me.
Vooruit dan maar. Hier is er eentje. Lees vooral de kanttekening. Een kerkenraad is niet vrij in wat ze de mensen opleggen.heusden-op schreef:Nee. Heb jij een bijbeltekst voor ieder puntje?
Matt. 23 vs 3
Daarom, (2) al wat zij u zeggen dat gij houden zult, houdt dat en doet het; maar doet niet naar hun werken; want zij zeggen het, en doen het niet.
2 Namelijk uit de wet van Mozes en de Profeten; want anderszins hetgeen zij daartegen of -buiten leerden, noemt Christus den zuurdesem der farizeeën, en vermaant Zijn discipelen zich daarvan te wachten, Matth. 16:6, 12. verwijsteksten
-
- Verbannen
Je hebt een tekst tegen mijn standpunt. Maar daarmee heb je nog niet voor ieder punt een tekst. Dat kan helemaal niet.
Ik heb voor mijn dassenstandpunt wel een Bijbelse lijn.
Ik heb voor mijn dassenstandpunt wel een Bijbelse lijn.
Laatst gewijzigd door heusden-op op 26 mar 2018, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
dam-leer
Dit vind ik echt spotten!heusden-op schreef: En trouwens ook een tekst: Gij zult ook voor de tent een deksel maken en daarover ... een deksel van dassenvellen.