Het is op basis van Kaliumnitraat, zwavel en houtskool.... Dynamiet is op basis van Nitroglyceryne en heeft een veel explosievere kracht. Zou je een kanonskogel met dynamiet wegschieten, dan heeft dat een heel ander effect

In one week 18 die from eating cucumbers, everyone stops eating cucumbers.
Every single week 100,000 die from smoking. No one stops.
We're nuts.
zo is dat!jvdg schreef:Ter overdenking:
Zoek Jezus veel;
zoek Jezus vroeg;
wie Jezus heeft;
die heeft genoeg.
Ds. L.G.C. Ledeboer
Dit werd vaak aangehaald door een predikant waar ik onder gezeten heb.jvdg schreef:Ter overdenking:
Zoek Jezus veel;
zoek Jezus vroeg;
wie Jezus heeft;
die heeft genoeg.
Ds. L.G.C. Ledeboer
Normaal wordt op dit forum gezegd dat een onbekeerde helemaal niet kan zoeken , en dat het niet met Christus begint enz.enz. Maar dit eenvoudig gedichtje is zo Bijbels . Hier gaat het om !caprice schreef:Dit werd vaak aangehaald door een predikant waar ik onder gezeten heb.jvdg schreef:Ter overdenking:
Zoek Jezus veel;
zoek Jezus vroeg;
wie Jezus heeft;
die heeft genoeg.
Ds. L.G.C. Ledeboer
Inderdaad!huisman schreef:Normaal wordt op dit forum gezegd dat een onbekeerde helemaal niet kan zoeken , en dat het niet met Christus begint enz.enz. Maar dit eenvoudig gedichtje is zo Bijbels . Hier gaat het om !caprice schreef:Dit werd vaak aangehaald door een predikant waar ik onder gezeten heb.jvdg schreef:Ter overdenking:
Zoek Jezus veel;
zoek Jezus vroeg;
wie Jezus heeft;
die heeft genoeg.
Ds. L.G.C. Ledeboer
Waar wordt dat gezegd?huisman schreef:Normaal wordt op dit forum gezegd dat een onbekeerde helemaal niet kan zoeken , en dat het niet met Christus begint enz.enz. Maar dit eenvoudig gedichtje is zo Bijbels . Hier gaat het om !
Waar wordt dat gezegd?....het topic "pleiten op de doop " niet gevolgd zeker!! Maar ik wil over dit prachtig gedichtje geen discussie ook al ben ik zelf begonnen maar dat is mijn "gelukkige inconsequentie"Luther schreef:Waar wordt dat gezegd?huisman schreef:Normaal wordt op dit forum gezegd dat een onbekeerde helemaal niet kan zoeken , en dat het niet met Christus begint enz.enz. Maar dit eenvoudig gedichtje is zo Bijbels . Hier gaat het om !
Nee, een onbekeerde kan niet zoeken, maar moet het wel.
En het werk der bekering begint niet met Jezus en begint er wel mee.
Als het klopt, dan klopt het niet.
In het dooptopic wordt gezegd dat het woord 'pleiten' niet een goed woord is qua connotatie, maar niemand heeft gezegd dat een onbekeerde niet kan zoeken en dat hij dáá'rom niet moet zoeken.huisman schreef:Waar wordt dat gezegd?....het topic "pleiten op de doop " niet gevolgd zeker!! Maar ik wil over dit prachtig gedichtje geen discussie ook al ben ik zelf begonnen maar dat is mijn "gelukkige inconsequentie"Luther schreef:Waar wordt dat gezegd?huisman schreef:Normaal wordt op dit forum gezegd dat een onbekeerde helemaal niet kan zoeken , en dat het niet met Christus begint enz.enz. Maar dit eenvoudig gedichtje is zo Bijbels . Hier gaat het om !
Nee, een onbekeerde kan niet zoeken, maar moet het wel.
En het werk der bekering begint niet met Jezus en begint er wel mee.
Als het klopt, dan klopt het niet.
Ja, maar dat betekent nog niet per se dat je Hem gevonden hebt.refo schreef:Moet Jezus gezocht worden dan?
Volgens mij weten we allemaal wel waar Hij is.
Zoals geschreven in Rom.10:21 dat begint met maar als tegenstelling op vers 20 waar over gevonden gesproken wordt.Afgewezen schreef:Ja, maar dat betekent nog niet per se dat je Hem gevonden hebt.refo schreef:Moet Jezus gezocht worden dan?
Volgens mij weten we allemaal wel waar Hij is.