, maar helemaal afscheid nemen lukt niet helemaal, geloof ik...ik weet niet hoe lang je al weg bent, maar Nederland is zo ongeveer tegengesteld aan wat je waarschijnlijk verstaat onder een "beloofd" land.Bert Mulder schreef:Tja, ben ook al zo lang uit het beloofde land weg....Luther schreef:Ho, je vergeet het metrum en het ritme!Bert Mulder schreef:Maarten Luther, de gedichtenfabriek...Luther schreef: Nou, kom maar op: voor wie, geef wat kenmerken, en het wordt geregeld.
Allen uniek, en voor een zacht prijsje,
krijg je een leuk wijsje!
Je moet niet denken,
dat ik dit doe zonder iets te schenken...
Alle rijmsels zeer uniek:
't kost per regel slechts een piek.
Kijk, ik kan 't niet gratis doen,
want het snoepgoed kost ook poen.
Sinterklaas
Re: Sinterklaas
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- Bert Mulder
- Contacteer:
, maar helemaal afscheid nemen lukt niet helemaal, geloof ik...ik weet niet hoe lang je al weg bent, maar Nederland is zo ongeveer tegengesteld aan wat je waarschijnlijk verstaat onder een "beloofd" land.[/quote]Joannah schreef: Tja, ben ook al zo lang uit het beloofde land weg....
sinds '76
meer sodom en gomorrah?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MM, hierbij een gedicht voor Demo...MarthaMartha schreef:jvdg schreef:Rijmen op critus valt niet mee.....MarthaMartha schreef:ik moet er nog één ja....
Maar in noodgevallen ben ik bereid je bij te staan in elke gewenste taal.
Als het maar nederlands is.
Lieve Demo,
'k Wordt zo emo,
als ik naar je ogen kijk.
'k Blijf maar denken
aan geschenken,
maar ik ben niet heel erg rijk.
Toch gekeken
en verg'leken,
maar ik kwam echt niet uit.
In de chat
was ik aan zet
en daar kreeg ik heel de buit.
Want met dichten
op te lichten,
dat kan echt niet, vind ik dan.
Lieve Demo,
'k wordt zo emo
als ik denk: Oh jij... mijn man.
Stoere ridder
mijn aanbidder
hier de geur van aftershave.
Want het scheren
moet je leren
maar het luchtje is nog scheef.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik ook niet, dus daar zijn we het over eensMarie-Henriëtte schreef:Daar past dezelfde relativerende houding? Koop jij in de winkel rond Kerst maar een karton met doordrukchocolades in de vorm van de Heere Jezus, Jozef, Maria, of de drie Koningen. Nou, ik zou dat nóóit doen.Wilhelm schreef: Nu kom je opeens met kerst en Paas versnaperingen : weg er mee.
Toch geldt ook hier dezelfde relativerende houding, hoewel ik wel vind dat het van een ander kaliber is omdat een feest met het oog op de heilsgeschiedenis hierdoor wordt ontkracht. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Maar een kerstkransje eet ik wel zonder al te veel bezwaar op ..
Op naar de 20 pagina's! 

- MarthaMartha
luther, je bent een genie
(zeker voor een anti-sint)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Daarom denk ik dat Luther "omgaat".MarthaMartha schreef:luther, je bent een genie

- MarthaMartha
Moet wel, zulke talenten kun je niet ongebruikt laten....jvdg schreef:Daarom denk ik dat Luther "omgaat".MarthaMartha schreef:luther, je bent een genie

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
op deze avond vol van wind en regenjvdg schreef: Het zal niet lang meer duren dat er ten huize van Luther een traditioneel SN-feest wordt gevierd.
Met zo'n dichter moet je wel. Principes of niet.
woeiend tegen het raam
zag ik sint in dichtvorm bejegend
door hem die geloofd gruwzaam
ik zocht in rijmwoorden naar een uitgang
naar een dicht die sierlijk klonk
gelijk een brug en niet als een bedwang
naar handtoesteken of een vonk
niet rooms, geen kruis, geen boek - tot mijn geluk -
geen reclame, maar rijm!
geen winkelaanbiedingen, noch jurk
neen, eenvoudigweg woorden waren het geheim
de grond voor een warm 5 decembersamenzijn
die beloftevol klonken ondanks het gegein
Ik vind jouw gedicht mooi, behalve het laatste woord.sela schreef:op deze avond vol van wind en regenjvdg schreef: Het zal niet lang meer duren dat er ten huize van Luther een traditioneel SN-feest wordt gevierd.
Met zo'n dichter moet je wel. Principes of niet.
woeiend tegen het raam
zag ik sint in dichtvorm bejegend
door hem die geloofd gruwzaam
ik zocht in rijmwoorden naar een uitgang
naar een dicht die sierlijk klonk
gelijk een brug en niet als een bedwang
naar handtoesteken of een vonk
niet rooms, geen kruis, geen boek - tot mijn geluk -
geen reclame, maar rijm!
geen winkelaanbiedingen, noch jurk
neen, eenvoudigweg woorden waren het geheim
de grond voor een warm 5 decembersamenzijn
die beloftevol klonken ondanks het gegein
Dat kan ik niet "rijmen".
Gaarne een toelichting.
- Bert Mulder
- Contacteer:
zal 'ondanks de azijn' bedoeld hebben...jvdg schreef:
Ik vind jouw gedicht mooi, behalve het laatste woord.
Gaarne een toelichting.

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder schreef:zal 'ondanks de azijn' bedoeld hebben...jvdg schreef:
Ik vind jouw gedicht mooi, behalve het laatste woord.
Gaarne een toelichting.

Bert, dit is een niet artistiek commentaar.
Foei!
- Bert Mulder
- Contacteer:
tja, zo artistiek ben ik nu eenmaal niet....jvdg schreef: Bert, dit is een niet artistiek commentaar.
Foei!

Ik neem je dat niet kwalijk hoor.Bert Mulder schreef:tja, zo artistiek ben ik nu eenmaal niet....jvdg schreef: Bert, dit is een niet artistiek commentaar.
Foei!
Maar pas als je jezelf daarin verdiept hebt mag je commentaar leveren.
Nu gaf je een schot voor de boeg.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Jan, meende dat je dat nu zo onderhand wel wist, dat ik ALTIJD schoten VOOR de boeg gaf....jvdg schreef: Nu gaf je een schot voor de boeg.