u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?

u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
henriët schreef:u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
MarthaMartha schreef:henriët schreef:u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Bedank dan gewoon.raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Ik mag aannemen dat dominees betere dingen te doen hebben dan mee te doen op een refoforum.henriët schreef:u bent een dominee??raka schreef:nee, het is zelfs ergerrefo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
en denk dat de eerste verantwoordelijkheid in dit geval bij de jongelui zelf (en hun ouders) ligt
Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
en denk dat de eerste verantwoordelijkheid in dit geval bij de jongelui zelf (en hun ouders) ligt
hangt er vanaf hoe oud de jongelui zijn. Vanaf een jaar of 15,16 zijn ze moraal toch zelf verantwoordelijkartistiek schreef:Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Dat is per jongere verschillend: de één heeft op zijn (meestal: haar) 12e al verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl een ander tot zijn 20e of nog later puber blijft.JolandaOudshoorn schreef:hangt er vanaf hoe oud de jongelui zijn. Vanaf een jaar of 15,16 zijn ze moraal toch zelf verantwoordelijkartistiek schreef:Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Ja, maar je kunt een een tiener van 16 toch al wel op zijn eigen verantwoordelijkheid wijzen. Een kind van 7 nog niet echt.Tiberius schreef:Dat is per jongere verschillend: de één heeft op zijn (meestal: haar) 12e al verantwoordelijkheidsgevoel, terwijl een ander tot zijn 20e of nog later puber blijft.JolandaOudshoorn schreef:hangt er vanaf hoe oud de jongelui zijn. Vanaf een jaar of 15,16 zijn ze moraal toch zelf verantwoordelijkartistiek schreef:Ik denk éérst bij de ouders (die hun kinderen moeten 'vormen') en daarna bij de jongelui zelf.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Op zich valt dat allemaal nog wel mee, hoor.Erasmiaan schreef:Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Voor het eerst zonder ouders op vakantie, YES!!!
Bij het overgrote merendeel van de reformatorische jeugd (80% ofzo) gaat het wél goed.Erasmiaan schreef:Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
Ik denk zelfs wel meer dan die 80%memento schreef:Bij het overgrote merendeel van de reformatorische jeugd (80% ofzo) gaat het wél goed.Erasmiaan schreef:Ja maar dat is vaak het probleem hè, de jongelui nemen de verantwoordelijkheid niet en de ouders zijn niet in de buurt.helma schreef:ik vind dat de JBGG daar best aandacht voor heeft
En als jongelui niet zélf verantwoordelijkheid nemen, als hun ouders er niet bij zijn, duidt dit erop dat de jongelui het nut van de regels van hun ouders (nog) niet inzien, dat hun hart er nog niet bij betrokken is. En dat ze het waar de ouders wél bij zijn ook alleen maar doen omdat het moet. En volgens mij is mopperen op "die slechte jeugd" niet de manier waarop je dit kan oplossen...