Nieuwe vormgeving Saambinder

geledu

Bericht door geledu »

Geka schreef:Ja, fijne dominee met een sterk Christocentrische en nodigende en tegelijk warm bevindelijke prediking.
Idd dit is een goed beschrijving van de prediking die Ds Tanis mag brengen.
We mogen natuurlijk niet in de mens eindigen, hij moet zelfs wegvallen, maar als ik het artikel lees proef ik dat er toch weer getracht wordt om een karikatuur neer te zetten van de Schriftuurlijk bevindelijke prediking.

Of lees ik het artikel nu met een gekleurde bril ?
Geka

Bericht door Geka »

Die karikatuur zie ik niet zo, wat beschreven wordt zijn volgens mij gewoon de feiten. Wel merk ik een beetje dat het gezien wordt door de bril van iemand die uit een andere hoek komt, maar een karikatuur kan ik het niet noemen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

geledu schreef:
'k Denk dat je idd. een andere bril op moet zetten geledu.... :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

geledu schreef:We mogen natuurlijk niet in de mens eindigen, hij moet zelfs wegvallen, maar als ik het artikel lees proef ik dat er toch weer getracht wordt om een karikatuur neer te zetten van de Schriftuurlijk bevindelijke prediking.

Dan lees je het artikel vanuit een soort paranoia.

Ik denk dat de GG blij mag zijn met dit verhaal. Blij mag zijn dat de verslaggever in Kampen is geweest, en niet in - nee, laat maar.
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
geledu schreef:We mogen natuurlijk niet in de mens eindigen, hij moet zelfs wegvallen, maar als ik het artikel lees proef ik dat er toch weer getracht wordt om een karikatuur neer te zetten van de Schriftuurlijk bevindelijke prediking.

Dan lees je het artikel vanuit een soort paranoia.

Ik denk dat de GG blij mag zijn met dit verhaal. Blij mag zijn dat de verslaggever in Kampen is geweest, en niet in - nee, laat maar.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Geka schreef:Die karikatuur zie ik niet zo, wat beschreven wordt zijn volgens mij gewoon de feiten. Wel merk ik een beetje dat het gezien wordt door de bril van iemand die uit een andere hoek komt, maar een karikatuur kan ik het niet noemen.
Die iemand komt helemaal niet uit een andere hoek, hoor!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Mariavt schreef: Ik rolde alleen om toen ik las hoeveel mensen er daar aan het avondmaal gaan, niet dat ik het niet geloof van die mensen. .
Dat is de vrucht van de nodigende prediking van Christus.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mariavt schreef:Ds.Tanis heb ik ook wel eens horen preken en mocht er toen veel troost uit krijgen. Ik rolde alleen om toen ik las hoeveel mensen er daar aan het avondmaal gaan, niet dat ik het niet geloof van die mensen. 'k Ben er jaloers op dat het zo ook kan, k Heb het ook wel es anders meegemaakt.
Er gaan 200 van de 800 belijdende leden aan het HA. Waar zijn de andere 600? Welke inhoud heeft hun belijdenis? Ik begrijp hier niets van.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm ja ik vind dat ook nog steeds schrikbarend weinig.... maar ja... Vroeger in de tijd van de Bijbel kwam de gemeente gewoon samen en men brak het brood.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

"Zalig zijn zij die genodigd worden aan de Maaltijd des Heren, komt, want állen zijn genodigd aan de Maaltijd des Heren"

Dus niet énkelen, maar állen....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Marnix schreef:Hm ja ik vind dat ook nog steeds schrikbarend weinig.... maar ja... Vroeger in de tijd van de Bijbel kwam de gemeente gewoon samen en men brak het brood.
In de ref. gezindte komt veel z.g. avondmaalsmijding voor....
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Breekijzertje schreef:
Marnix schreef:Hm ja ik vind dat ook nog steeds schrikbarend weinig.... maar ja... Vroeger in de tijd van de Bijbel kwam de gemeente gewoon samen en men brak het brood.
Daar hebben jullie in PKN toch minder last van :wink:
Breekijzertje

Oude-Waarheid schreef:
Breekijzertje schreef:
Daar hebben jullie in PKN toch minder last van :wink:
Alle belijdende leden vieren bij ons de maaltijd des Heren. Dit kan ook niet anders als belijdend gelovige.
Geka

Bericht door Geka »

Misschien moet je het Avondmaalsformulier nog eens lezen, waarin op grond van de Schrift wordt duidelijk gemaakt wie er welkom zijn aan de tafel des Heeren: het gaat om alle ware gelovigen. Wie dat geloof (in de kleinste maa) kent hoort aan de tafel, wie dat niet kent moet er afblijven. De zelfbeproeving is een wezenlijk Bijbels element rondom de leer van het H. Avondmaal.

Als ik de laatste reacties lees bekruipt me het vervelende gevoel dat sommige mensen letterlijk alles moeten aangrijpen om maar hun negatieve kritiek te kunnen spuien. Dat wordt soms erg vermoeiend..
Breekijzertje

Geka schreef:Misschien moet je het Avondmaalsformulier nog eens lezen, waarin op grond van de Schrift wordt duidelijk gemaakt wie er welkom zijn aan de tafel des Heeren: het gaat om alle ware gelovigen. Wie dat geloof (in de kleinste maa) kent hoort aan de tafel, wie dat niet kent moet er afblijven. De zelfbeproeving is een wezenlijk Bijbels element rondom de leer van het H. Avondmaal.

Als ik de laatste reacties lees bekruipt me het vervelende gevoel dat sommige mensen letterlijk alles moeten aangrijpen om maar hun negatieve kritiek te kunnen spuien. Dat wordt soms erg vermoeiend..

Belijdend lid = waar gelovige = HA vieren.
Als jij het anders ziet zeg het dan.
Gesloten