Ik had niet gezien dat je al gereageerd had, het gaat hier ook zo snel!Oorspronkelijk gepost door MVDeze reactie vindt ik ver onder de maat. Alsof het aantal bekeerden iets zegt over de zuiverheid van de prediking.Oorspronkelijk gepost door WSO
Worden er in de GGiN wel eens mensen bekeerd eigenlijk? Hoor je daar wel eens van? En dan bedoel ik niet de bejaarde ouderling die het al 50 jaar is, maar gewoon iemand die vorig jaar nog voor eigen rekening leefde en nu niet meer?
Ik weet dat 'bekeerd' ok al weer negatief is, je moet nu bidden om onbekeerd te worden, maar ik noem het toch maar even zo. Het liefst zou ik vragen: is er iemand tot geloof gekomen.
Wie bepaald er trouwens of iemand tot God bekeerd is?
Ik hoorde overigens dat er in Barneveld inderdaad 2 jonge mensen tot verandering zijn gekomen onder de prediking van ds. Roos

Zoals jacob het zegt zou ik 't niet zeggen, maar ik krijg in de GGiN altijd wel het gevoel dat zij de zaakjes goed voor elkaar hebben en 'wij' niet. Wie die 'wij' ook zijn.
Als die prediking precies naar God is, zal deze toch vrucht geven? Veel vrucht? God is toch een waarmaker van Zijn Woord?
Dus bij ds Roos gaat het goed, hoewel 'veranderd' niet de juiste term is. De mensen bij 'ons' zijn ook veranderd, maar dat vinden jullie niet echt.
Gelukkig dat je zelf erkent dat een mens niet kan bepalen of iemand bekeerd is. Dat is al heel wat gewonnen!