Oorspronkelijk gepost door Pied
Pim: "Desondanks geloof ik zeker dat jij en Adrianus de beste bedoelingen hebben en ik zie niet in waarom we niet door genade beiden aan dezelfde kant staan, zij het met een theologisch andere nuancering en achtergrond. Gelukkig zal dat eenmaal wegvallen."
Ik help het je hopen, Pim. Maar ik denk niet dat we hier te maken hebben met een andere theologische nuancering of achtergrond, het gaat over bijzonder wezenlijke zaken. Een verschil dat zich niet laat wegpoetsen. Als er met dergelijke felheid en afschuw gereageerd wordt, wordt het onderhand een kwestie van "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij". Wat niet wegneemt dat de ene forummer met andere intenties reageert dan de ander.
En jullie kunnen de mening van Refojongere vergezocht vinden, hij legt daarmee wel de vinger bij de zere plek.
Pied,
Jammer van je insteek ('Ik help het je hopen') Wat is het
wezenlijke verschil waar het hier over gaat. Kan je dat in een paar zinnen uitleggen?
Ken je het verhaal over die 2 Engelse theologen (Whitefield en nog een) die het falikant met elkaar oneens waren (op veel wezenlijker zaken dan wij hier) en desondanks zegt de een over de ander: ik denk niet dat ik hem zal zien in de hemel, want hij zal dicht bij de troon staan en ik achteraan..... Laten we deze nederige gestalte naar elkaar betrachten.
Ken je trouwens ook dit tekstgedeelte uit Gods Woord?
38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
40 Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
Laat de terechtwijzing van de Heere Jezus aan Johannes ons allen tot waarschuwing zijn.
Zou je mij verder uitspraken van mij willen geven die de kwalificatie van RJ (waar jij in meegaat) rechtvaardigen?