SGP: Waar staan we?

-DIA-

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door -DIA- »

Toch zou ik dit eens willen aanbevelen te lezen.
Het EO programma heb ik ook bekeken.
Helaas, er blijven weinig getrouwen meer over.
En nee, dat hoeven echt niet de karikaturele mannetjes in zwarte pakken te zijn...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

eilander schreef:
Anker schreef:
Wilhelm schreef:Aardige reportage in De Vijfde Dag over de SGP. Evenwichtig in beeld gebracht.

http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/reporta ... uw-welkom/
Inderdaad aardig.

BJ Spruyt heeft wel een aantal punten: dit is niet des SGP's, zo'n dubbelbesluit. Ze zijn altijd eerlijk en rechtdoorzee en dit lijkt op een trucje.
Verder heeft hij het over de 3% bezwaarden en linkt dat direct met de In het spoormensen. Ik vraag me af of dit echt zo is. Volgens mij zijn er wel meer. En volgens mij is er een grote groep die alles goed vindt wat het Hoofdbestuur zegt en er niet veel over nadenken. Ik ben absoluut geen In het Spoorman maar wel tegen dit besluit.
Hier nog één: ik ben ook géén In-het-spoor-man (uit het spoor dus ;) ). En ik neig ernaar om tegen te zijn. Maar ik twijfel wel.
Ik heb me zelfs een beetje zitten ergeren aan Spruyt (maar ook aan die Bac). Geen enkel respect voor hen die op grond van Gods Woord een andere overtuiging zijn toegedaan, welke overtuiging lange tijd het grootste gedeelte van de partij heeft gehad. En als we nog wat verder terug gaan in de tijd, had zelfs het grootste gedeelte van Nederland die politieke overtuiging.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:Ik heb me zelfs een beetje zitten ergeren aan Spruyt.
Snap ik niet. Spruyt is geen SGP'er maar een CDA'er. Hij heeft er wel respect voor, maar deelt de visie op het "regeerambt" niet. Dat is namelijk nooit goed gedefinieerd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Snap ik niet. Spruyt is geen SGP'er maar een CDA'er. Hij heeft er wel respect voor, maar deelt de visie op het "regeerambt" niet. Dat is namelijk nooit goed gedefinieerd.
Ja, 't is een bijzondere kerel.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
Ja, 't is een bijzondere kerel.
Da's waar.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom Spruyt als rasconservatief zo'n invloed had op onze gezindte...omdat hij GGiN is ? Ik heb hem nooit kunnen betrappen op echte "christelijke" politiek.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon

Bericht door Simon »

Luther schreef:
De enige manier waarop de vrouw gerust in het ambt zou kunnen funtioneren, is, dat de stellingname wordt, dat zij de maatschappij daadwerkelijk dient, ipv er heerst.
Zij voert in hedendaagse democratieeen, (waarbij het volk kiest hoe en wie deze dienende (?) taak uitvoert) dan geen heersende taak uit maar een dienende.
Op papier dient zij de burgers van dit land.
Helaas is de praktijk geheel anders.

Dat geeft de SPG dan wel weer toe eigenlijk, op deze manier, door te zeggen dat politici dus heersen, ipv dienen ;-)
De politiek dwingt de burgers tegenwoordig vaker, dan dat het de wil uitvoert van die burgers.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Erasmiaan schreef:
eilander schreef: Hier nog één: ik ben ook géén In-het-spoor-man (uit het spoor dus ;) ). En ik neig ernaar om tegen te zijn. Maar ik twijfel wel.
Ik heb me zelfs een beetje zitten ergeren aan Spruyt (maar ook aan die Bac). Geen enkel respect voor hen die op grond van Gods Woord een andere overtuiging zijn toegedaan, welke overtuiging lange tijd het grootste gedeelte van de partij heeft gehad. En als we nog wat verder terug gaan in de tijd, had zelfs het grootste gedeelte van Nederland die politieke overtuiging.
Zouden die mensen beseffen dat ze met dit soort praat mij juist méér richting een tegen-standpunt doen bewegen?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

huisman schreef:
Luther schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom Spruyt als rasconservatief zo'n invloed had op onze gezindte...omdat hij GGiN is ? Ik heb hem nooit kunnen betrappen op echte "christelijke" politiek.
Eens, dat begrijp ik ook niet.
Ik denk dat hij de zaken in deze uitzending juist benoemt, maar hij spreekt erover alsof hij er helemaal buiten staat. Net voor de verkiezingen geeft hij het advies om CDA te stemmen, en tegelijkertijd lopen hordes SGP'ers met hem weg. dat vind ik ook onbegrijpelijk.
Het lijkt wel of hij er bewust over wil spreken in plaats van eruit
klever

Bericht door klever »

Luther schreef:
Mister schreef:Heren, bewaar uw kalmte.
Het is duidelijk dat er vrouwen in deze discussie gemist worden....
Zita zwijgt hier, want zij bewaart haar kalmte
op de weg naar de vrijstad staan geen rustbankjes
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
Eens, dat begrijp ik ook niet.
Ik denk dat hij de zaken in deze uitzending juist benoemt, maar hij spreekt erover alsof hij er helemaal buiten staat. Net voor de verkiezingen geeft hij het advies om CDA te stemmen, en tegelijkertijd lopen hordes SGP'ers met hem weg. dat vind ik ook onbegrijpelijk.
Het lijkt wel of hij er bewust over wil spreken in plaats van eruit
Ik hoef hem hier niet te verdedigen, maar jullie doen hem onrecht aan door zo over hem te spreken. Lees alleen zijn artikelen over C.S. Lewis in de laatste nummers van De Waarheidsvriend.
WimA

Bericht door WimA »

Luther schreef:Ik denk inderdaad dat het HB van de SGP te goeder trouw handelt, in het belang van heel de partij. Een kwalificatie als 'geniepig', hoe goed ook onderbouwd, past daar in genen dele bij. Maar dat terzijde.

INHOUDELIJK
Feit blijft wel dat de media dit voorstel kwalificeert als 'trucje', 'handigheidje', 'katholieke oplossing', e.d. Bart-Jan Spruyt zei gisteren bij de EO dat dit voorstel niet echt 'des SGP's' is.
Tnx. Ik heb het gevoel dat het woordje "geniepig" verkeerd wordt uitgelegd maar dat terzijde, ik zie geen inhoudelijk verschil met de woorden 'trucje', 'handigheidje', 'katholieke oplossing' of "niet echt 'des SGP's".
Rest mij nog te melden dat woorden als: "'trucje', 'handigheidje', 'katholieke oplossing" niet echt een christelijke houding reflecteren.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

klever schreef:
Luther schreef:
Zita had het een paar dagen zo druk, dat ze niet langer dan vijf minuten op het forum heeft doorgebracht.

Het besluit vind ik niet fraai. Helemaal niet. En dat is niet omdat ik zou vinden dat de vrouw het regeerambt niet toekomt (want ik heb die bezwaren niet), maar omdat er nu enerzijds wordt gezegd: in principe mag het, en anderzijds: maar uit principe mag het niet.
Ik geloof dat het niet lang meer duurt voordat de eerste gemeente een SGP-vrouw op een verkiesbare plaats op de lijst zet. En dan krijg je natuurlijk een bak met herrie.
WimA

Bericht door WimA »

Zita schreef:
klever schreef:
Luther schreef:
Zita had het een paar dagen zo druk, dat ze niet langer dan vijf minuten op het forum heeft doorgebracht.

Het besluit vind ik niet fraai. Helemaal niet. En dat is niet omdat ik zou vinden dat de vrouw het regeerambt niet toekomt (want ik heb die bezwaren niet), maar omdat er nu enerzijds wordt gezegd: in principe mag het, en anderzijds: maar uit principe mag het niet.
Ik geloof dat het niet lang meer duurt voordat de eerste gemeente een SGP-vrouw op een verkiesbare plaats op de lijst zet. En dan krijg je natuurlijk een bak met herrie.
Klopt. Want wie wind zaait zal storm oogsten.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

WimA schreef:
Luther schreef:Ik denk inderdaad dat het HB van de SGP te goeder trouw handelt, in het belang van heel de partij. Een kwalificatie als 'geniepig', hoe goed ook onderbouwd, past daar in genen dele bij. Maar dat terzijde.

INHOUDELIJK
Feit blijft wel dat de media dit voorstel kwalificeert als 'trucje', 'handigheidje', 'katholieke oplossing', e.d. Bart-Jan Spruyt zei gisteren bij de EO dat dit voorstel niet echt 'des SGP's' is.
Tnx. Ik heb het gevoel dat het woordje "geniepig" verkeerd wordt uitgelegd maar dat terzijde, ik zie geen inhoudelijk verschil met de woorden 'trucje', 'handigheidje', 'katholieke oplossing' of "niet echt 'des SGP's".
Rest mij nog te melden dat woorden als: "'trucje', 'handigheidje', 'katholieke oplossing" niet echt een christelijke houding reflecteren.
Ik ben van mening dat géén van bovenstaande kwalificaties van toepassing is op dit voorstel.
Gesloten