Niet naar je zin?JolandaOudshoorn schreef:Thema map van de VBW
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
nou, de oude was te duur geworden ( dat was overigens een bus, die gaan we nog wel missen, heerlijke die ruimte )Mariavt schreef:Was de oude niet goed meer? Anders mag je hem wel bij mij brengenOrchidee schreef:Gabrielle schreef:Nieuwe auto........![]()
nu rijden we op de baas z'n kosten......( klinkt voordelig, maar kost ook geld, al is het
minder dan de kosten die we voorheen hadden)
- JolandaOudshoorn
Er moet wel het een en ander aangepast worden....hmprff schreef:Niet naar je zin?JolandaOudshoorn schreef:Thema map van de VBW
"somber of teleurgesteld, Jezus fleurt je op!" vind ik persoonlijk nu niet zo'n geweldige zin van het themalied......
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik kan dat wel begrijpen ja, Jolanda.JolandaOudshoorn schreef:Er moet wel het een en ander aangepast worden....hmprff schreef:Niet naar je zin?JolandaOudshoorn schreef:Thema map van de VBW
"somber of teleurgesteld, Jezus fleurt je op!" vind ik persoonlijk nu niet zo'n geweldige zin van het themalied......
Net of Jezus 'Iemand gewoons' is..
Maar Hij is de Heilige. Ik denk dat dat wel eens uit t oog verloren wordt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jammer, dat MarthaMartha vertrokken is, want dit is nou een typisch voorbeeld van de door haar als schokkend ervaren uitdrukking babbelen over Jezus. Anders kan ik het niet noemen.JolandaOudshoorn schreef:"somber of teleurgesteld, Jezus fleurt je op!"
Hoewel ik de zin nou ook niet echt geweldig vind, wil ik toch even aan de andere kant van het spreekwoordelijke bootje hangen.Tiberius schreef:Jammer, dat MarthaMartha vertrokken is, want dit is nou een typisch voorbeeld van de door haar als schokkend ervaren uitdrukking babbelen over Jezus. Anders kan ik het niet noemen.JolandaOudshoorn schreef: Er moet wel het een en ander aangepast worden....
Hoe kun je een jong kind op zijn/haar niveau duidelijk maken dat als ie verdriet heeft, vooral in geloof naar de Heere Jezus moet gaan? Het is Bijbels om je last bij Jezus neer te liggen, hoe maak je dat in eenvoudige taal duidelijk?
- JolandaOudshoorn
Er zijn talloze manieren om dat op een wat minder joviale manier te zeggen. "Ga naar Jezus toe" of "Jezus zal er zijn" of "Kom dan maar bij Hem"ZWP schreef:Hoewel ik de zin nou ook niet echt geweldig vind, wil ik toch even aan de andere kant van het spreekwoordelijke bootje hangen.Tiberius schreef:Jammer, dat MarthaMartha vertrokken is, want dit is nou een typisch voorbeeld van de door haar als schokkend ervaren uitdrukking babbelen over Jezus. Anders kan ik het niet noemen.JolandaOudshoorn schreef: Er moet wel het een en ander aangepast worden....
Hoe kun je een jong kind op zijn/haar niveau duidelijk maken dat als ie verdriet heeft, vooral in geloof naar de Heere Jezus moet gaan? Het is Bijbels om je last bij Jezus neer te liggen, hoe maak je dat in eenvoudige taal duidelijk?
Een bloemetje is om op te fleuren, of een kaartje. Maar persoonlijk vind ik dit erg platvloers gesproken... of om met Tiberius te zeggen: babbelen.
Wat henriet ook zegt: Jezus is een Vriend, maar Hij is ook Heilig en Koning.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Is MM vertrokken dan?, Heb ik wat gemist?Tiberius schreef:Jammer, dat MarthaMartha vertrokken is, want dit is nou een typisch voorbeeld van de door haar als schokkend ervaren uitdrukking babbelen over Jezus. Anders kan ik het niet noemen.JolandaOudshoorn schreef:"somber of teleurgesteld, Jezus fleurt je op!"
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
M&M is er 2 dagen tussenuit
(vrijwillig wel te verstaan....)

Ow , ik schrok al, dacht dat ze (uit zichzelf) helemaal vertrokken was........ 

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
Spelevaren toch?helma schreef:M&M is er 2 dagen tussenuit![]()
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
iets wat niet in woorden is uit te drukken.... veel gedachten....
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Een bos TULPEN
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Kadootje of... zelf gekochtOrchidee schreef:Een bos TULPEN

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon