Leuk! Gefeliciteerd!huisman schreef:.........een kleindochter
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Gefeliciteerd! Een rijkdom!Panny schreef:Leuk! Gefeliciteerd!huisman schreef:.........een kleindochter
Hartelijk gefeliciteerd!huisman schreef:.........een kleindochter

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dodo schreef:Oho, een berichtje gemist. Het bericht van Orchidee stond bovenaan de bladzijde, dus ik dacht dat het van haar was.Dodo schreef:Ben je oma geworden? Van harte!Orchidee schreef:
Iedereen die onlangs een kleindochter of -zoon heeft gekregen: van harte!

Alhoewel het je soms eerder overkomt dan je gedacht had.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Morgen Moederdag
Ik heb al een paar cadeaus gehad.
Verse bloemen in een vaas. Matruskapop van mijn dochter die net vandaag terug is uit de Oekraïne.
En de KJV study bible; waar ik ook heel erg blij mee ben!

Ik heb al een paar cadeaus gehad.
Verse bloemen in een vaas. Matruskapop van mijn dochter die net vandaag terug is uit de Oekraïne.
En de KJV study bible; waar ik ook heel erg blij mee ben!

Dank voor jullie felicitaties, wat een wonder is een geboorte, nog een veel groter wonder is die nieuwe geboorte. Doch het komt allemaal van dezelfde God en HEERE.
Alle RF'ers welkom bij de doopdienst van onze kleindochter. (datum volgt)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zo is dat.huisman schreef:Dank voor jullie felicitaties, wat een wonder is een geboorte, nog een veel groter wonder is die nieuwe geboorte. Doch het komt allemaal van dezelfde God en HEERE.
Wbt de doopdienst.
Mijn man vertelde pas dat hij had gelezen dat mensen hun buurt/straat (meest onkerkelijk?) uitnodigden voor de doopdienst. Of het was een raadgeving om dat te doen.
Ik vond het wel mooi.
We vinden het heel gewoon om iedereen uit de nodigen voor een dienst bij een huwelijk, rouwplechtigheid. Maar bij dopen houden we het meestal bij onze eigen " kringetje". Terwijl het voor buitenkerkelijken vaak een soort van "eer" is om uitgenodigd te worden, en misschien daardoor wel sneller komen dan wanneer je ze voor een gewone kerkdienst uitnodigt mee te gaan. En zij worden op deze manier toch onder het Woord gebracht.
En voor predikanten is het dan zo belangrijk dat zij weer ( opnieuw) onderwijs geven vanuit het Woord wat de betekenis is van de doop. Welke prediking daar vanuit gaat.
Van harte gefeliciteerd!huisman schreef:Dank voor jullie felicitaties, wat een wonder is een geboorte, nog een veel groter wonder is die nieuwe geboorte. Doch het komt allemaal van dezelfde God en HEERE.
(Wat de doopdienst betreft: Hoe kijk je aan tegen een oproep om juist niet speciaal mensen uit familie- en vriendenkring uit te nodigen? - onlangs gehoord in een preek)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wij hebben ervoor gekozen om één van onze kinderen binnen te laten dragen door een onkerkelijke vriendin. Ze heeft heel veel voor me betekend en ze vond het inderdaad een eer.Sheba schreef:Zo is dat.huisman schreef:Dank voor jullie felicitaties, wat een wonder is een geboorte, nog een veel groter wonder is die nieuwe geboorte. Doch het komt allemaal van dezelfde God en HEERE.
Wbt de doopdienst.
Mijn man vertelde pas dat hij had gelezen dat mensen hun buurt/straat (meest onkerkelijk?) uitnodigden voor de doopdienst. Of het was een raadgeving om dat te doen.
Ik vond het wel mooi.
We vinden het heel gewoon om iedereen uit de nodigen voor een dienst bij een huwelijk, rouwplechtigheid. Maar bij dopen houden we het meestal bij onze eigen " kringetje". Terwijl het voor buitenkerkelijken vaak een soort van "eer" is om uitgenodigd te worden, en misschien daardoor wel sneller komen dan wanneer je ze voor een gewone kerkdienst uitnodigt mee te gaan. En zij worden op deze manier toch onder het Woord gebracht.
En voor predikanten is het dan zo belangrijk dat zij weer ( opnieuw) onderwijs geven vanuit het Woord wat de betekenis is van de doop. Welke prediking daar vanuit gaat.
Het heeft diepe indruk op haar gemaakt, inmiddels gaat ze wekelijks naar de kerk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mooi, Mara.Mara schreef:Wij hebben ervoor gekozen om één van onze kinderen binnen te laten dragen door een onkerkelijke vriendin. Ze heeft heel veel voor me betekend en ze vond het inderdaad een eer.Sheba schreef:Zo is dat.huisman schreef:Dank voor jullie felicitaties, wat een wonder is een geboorte, nog een veel groter wonder is die nieuwe geboorte. Doch het komt allemaal van dezelfde God en HEERE.
Wbt de doopdienst.
Ik vond het wel mooi.
Het heeft diepe indruk op haar gemaakt, inmiddels gaat ze wekelijks naar de kerk.
Het is eigenlijk een heel natuurlijke manier van evangeliseren vind je niet? En helemaal mooi is het als het tot een gesprek brengt. En nog verder. Dat het een middel mag zijn tot. Waarin we kunnen vertellen wie God is. Wie wij zijn buiten Christus. Wie Hij wil zijn voor ons.
En wat er dus zo noodzakelijk is in dit leven.
Waar we misschien vaak een beetje moeten zoeken om over het geloof en de Bijbel te praten met een buitenkerkelijke, is dit een mooie gelegenheid lijkt me. Misschien nog wel meer als bij een huwelijksdienst...
Ik kan me zo voorstellen dat in de eerste christengemeenten het misschien ook wel zo ging?
Ja dat vind ik ook. Toen één van onze kinderen belijdenis deed, zat de kerk ook gevuld met buitenkerkelijke jongeren.Sheba schreef:
Mooi, Mara.
Het is eigenlijk een heel natuurlijke manier van evangeliseren vind je niet? En helemaal mooi is het als het tot een gesprek brengt. En nog verder. Dat het een middel mag zijn tot. Waarin we kunnen vertellen wie God is. Wie wij zijn buiten Christus. Wie Hij wil zijn voor ons.
En wat er dus zo noodzakelijk is in dit leven.
En heb je later thuis heel fijne gesprekken, je hoeft niet te "preken", echt niet.
Noch overhalen, dat lukt ons niet, dat heb ik af moeten leren.
Vrijwel de gehele familie van man's kant is onkerkelijk en hoe ouder hoe kouder, helaas.
Soms zit het meer in het zwijgen.Sheba schreef:Waar we misschien vaak een beetje moeten zoeken om over het geloof en de Bijbel te praten met een buitenkerkelijke, is dit een mooie gelegenheid lijkt me. Misschien nog wel meer als bij een huwelijksdienst...
En het is vaak zoeken naar iets doen of laten uit principe, zonder wettisch te willen zijn of, je te verheffen. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Het heeft als voordeel dat ik me niet in een "refokringetje" bevind en weet hoe de buitenkerkelijken tegen ons aankijken en wat we vooral niet moeten doen of zeggen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
RF'ers onder het (juiste) Woord brengen is ook een vorm van evangeliseren.Luther schreef:Van harte gefeliciteerd!huisman schreef:Dank voor jullie felicitaties, wat een wonder is een geboorte, nog een veel groter wonder is die nieuwe geboorte. Doch het komt allemaal van dezelfde God en HEERE.
(Wat de doopdienst betreft: Hoe kijk je aan tegen een oproep om juist niet speciaal mensen uit familie- en vriendenkring uit te nodigen? - onlangs gehoord in een preek)

-
Om nog even (dit keer serieus) op de discussie hierboven te reageren: persoonlijk heb ik er weinig mee om van een doopdienst een "evenement" te maken. Niet in familievorm, maar ook niet in evangelisatievorm. De doop, te midden van de eigen gemeente, volstaat.
Ben ik met je eens.Pimpelmees schreef:Om nog even (dit keer serieus) op de discussie hierboven te reageren: persoonlijk heb ik er weinig mee om van een doopdienst een "evenement" te maken. Niet in familievorm, maar ook niet in evangelisatievorm. De doop, te midden van de eigen gemeente, volstaat.
Hoe kijk je aan tegen opa's of vaders die ruilen met de plaatselijke predikant om hun (klein)kind te dopen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)