Ad Anker schreef: ↑02 dec 2023, 07:09
HersteldHervormd schreef: ↑01 dec 2023, 22:14
Ad Anker schreef: ↑01 dec 2023, 19:36
HersteldHervormd schreef: ↑01 dec 2023, 19:11Ik vind het apart dat je het zelf beter denkt te weten dan een SV of een HSV. Waarom doe je dat?
Waaruit blijkt dat ik dat denk?
Uit je eigen woorden. De SV is blijkbaar niet helder genoeg, dus pas je wat woorden aan. Je geeft zelf al aan dat het aardig op de HSV begint te lijken. Lees dan ook de HSV in plaats van DIY Bijbelvertaling zou ik zeggen. Waarom zou je niet de HSV gaan lezen als je de SV toch wil aanpassen?
Omdat ik vertrouwd ben met de SV, verstaanbaarheid niet alleen in woorden zit. Verder interpreteer je mijn woorden verkeerd.
Je vraagt wat ik er van vind dus ik geef mijn mening zodat je tenslotte beweerd dat ik je woorden verkeerd interpreteer? Ik snap nog steeds niet zo goed waarom je dan geen HSV leest. Je bent vertrouwd met de SV, maar geeft er toch een
eigen draai aan?!
Er zijn dan twee opties:
1: Je leest liever geen HSV, dus je leest SV;
2: Je vind blijkbaar de SV moeilijk verstaanbaar in de letterlijke zin, dus je leest HSV;
Jij plakt er een 3 achter: Ik ben vertrouwd met de SV, maar ik transformeer het zelf tot een beter leesbare bijbel (Ik kan dat namelijk veel beter dan de vertalers van de HSV)