Mara schreef:Hoe rechtser de kerk, hoe meer uiterlijkheden een issue worden
Ik kom vanwege mijn werk bij diverse mensen, sommige zijn "niets" andere evangelisch, PKN, enz.
Van die mensen hoor ik hoe het in die kerken toegaat.
Hartelijk en warm !
Als jij als andersdenkende een uiterst rechts reform kerk in gaat, word je eerstens van boven naar beneden bekeken.
Gewogen (en heel vaak te licht bevonden) terwijl je heel goed je best gedaan hebt om je aan te passen.
Maar dan zijn net je schoentjes te frivool, je kapsel tikkeltje te kort, je hebt mascara op, je rok is wel lang genoeg, maar te licht.
Zo zijn er allemaal geheimzinnige codes.
Ik snap ze niet.
Ik was met mijn moeder een beeldig pak wezen kopen (japon met jasje) hoed erbij, schoenen, tas, echt mooi.
Een van mijn nichtjes ging trouwen. De 2e uit dat gezin.
De eerste was ger gem getrouwd, dus was ik ook al met mijn moeder een mooi setje wezen kopen.
Enfin, ze komt op de dag aan, mn zus helemaal in de rode vlekken, het was nl veel te werelds
Hoezo ? Een prachtige japon in mooie donkere taupe kleur met een bijpassend jasje erbij.
Nee want moeder is weduwe EN MEN VERWACHT DAT ZE DAN IN HET ZWART IS.
Ik weet niet precies welke kerk de bruid uit kwam, ik dacht oud ger gem of zo, ze mocht iig het boeket niet meenemen de kerk in, ook moesten wij de corsages afdoen.
Er is in aller ijl een jurkje geleend.
Ik vond het belachelijk.
Mijn zus die er bij de 1e trouwdag van haar gezin beeldig uitzag, zag er nu uit als een treurende weduwe (terwijl ze dat niet was)
Mag je dan niet jezelf blijven ?