Nieuw van de JBGG

Wilhelm

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Wilhelm »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:Het is je wellicht ontgaan, maar op de laatst gehouden Generale Synode, de breedste kerkelijke vergadering van de Gereformeerde Gemeenten, is door het moderamen een hartelijke steunbetuiging uitgesproken voor de Jeugdbond en haar beleid. Zover ik weet, is dat door niemand van de afgevaardigden weersproken.
Ben benieuwd of er op de eerstvolgende synode een punt "1 april grappen" wordt geagendeerd.
Want dit kan natuurlijk écht niet. Humor, stel je voor....

Beste Hendrikus, ik weet natuurlijk niet wat je hebt meegemaakt in het verleden , maar je zure reacties zijn echt onrealistisch en geheel ongegrond.

Ook op de GS wordt er gelachen en is er ruimte voor gezonde humor.

Probeer je eens wat breder te orienteren binnen de GG, dan zal blijken dat de werkelijkheid niet zo somber is, als dat jij vaak weergeeft.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:Eerlijk gezegd, ben ik wel opgelucht.... :super

Tib was zo serieus en stellig.
En nu durft hij niet meer te reageren :mdr ;)
Ik durf haast niet meer in te loggen, zelfs. :)

Nee hoor, ik wist al van meet af aan, dat het een grap was; alleen heb ik hem nog een poosje in de lucht proberen te houden.
Lees maar terug wat ik erover getypt heb:
[quote="Tiberius"]Nee hoor, het is geen 1-aprilgrap.
Alleen de timing is een beetje slecht.[/quote]
Klopt toch? Een echte 1-aprilgrap moet op 1 april gemaakt worden, niet op 31 maart. Of op zijn minst een link naar die datum. Slechte timing dus.

[quote="Tiberius"]Dat (hen gebeld) niet. Ik heb één van de betrokkenen gisteravond gesproken.[/quote]
Klopt ook. Gisteravond op een toerustingsavond in de GG te Dordrecht.
Alleen is er niet over die kledinglijn gesproken.

Ik vind het alleen heel erg jammer, dat MarthaMartha één van die nummers niet gebeld heeft. Volgens mij was ons dat vanochtend bijna gelukt: "Doet u voor mij maar zo'n koltrui en voor Demo een streepvest."
raka

Bericht door raka »

BJD schreef:
BJD schreef:
raka schreef:Volgens mij kan de JBGG beter wat aandacht geven aan haar zomerkampen, om deze een beetje christelijk te houden. De JBGG zit de laatste tijd een beetje op een dwaalspoor, jammer!
Wat bedoel je eigelijk concreet.. wat is er mis met die zomerkampen?
Nog geen reactie gehad van Raka wat betreft de zomerkampen en de dwalingen van de JBGG. Ben benieuwd wat je nu concreet mis vindt gaan..

1. Ik heb niet gezegd dat er dwalingen zijn in de JBGG, maar dat ze een beetje op een dwaalspoor zitten. Hiermee bedoel ik dat ze op sommige zaken zoals HC/JIJ DAAR nogal primair reageren, en deze jongeren proberen terug te winnen met oude wijn in nieuwe zakken (nieuwe 'modernere' slogans, nieuwe projecten etc). Ik heb geen probleem met oude wijn, maar nieuwe zakken kunnen (onbedoeld) de identiteit van de GG schaden (en het vertrouwen van een bepaald gedeelte van de achterban kan beschadigen). Bovendien ga je daar echt niet de HC/JIJDAAR jeugd mee terughalen: deze willen andere wijn in nieuwe zakken.

2. Helaas heb ik moeten constateren dat levensstijl/kledingsstijl etc bij sommige zomerkampen nou niet bepaald christelijk was. En ik heb het dan niet over dat je rokken tot je enkels moet hebben etc.
Alhoewel dit niet vaak voorkomt, lijkt het me wel een zaak van aandacht

3. Dat als je zorgen hebt over bepaalde ontwikkelingen, wil nog niet zeggen dat je anti-JBGG bent, ook al willen sommige mensen dit stempel op me drukken.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

raka schreef:(...) Bovendien ga je daar echt niet de HC/JIJDAAR jeugd mee terughalen: deze willen andere wijn in nieuwe zakken.
En daar gaan we weer... :jongle
Onware bewering.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:Ik vind het alleen heel erg jammer, dat MarthaMartha één van die nummers niet gebeld heeft. Volgens mij was ons dat vanochtend bijna gelukt: "Doet u voor mij maar zo'n koltrui en voor Demo een streepvest."
:oO

echt niet...

als ik gebeld had ik gezegd: "Ter geruststelling van tientallen refoforummers zou ik graag even bevestigd zien dat dit een 1 april grap is... wilt u even?"
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

raka schreef:
1. Ik heb niet gezegd dat er dwalingen zijn in de JBGG, maar dat ze een beetje op een dwaalspoor zitten. Hiermee bedoel ik dat ze op sommige zaken zoals HC/JIJ DAAR nogal primair reageren, en deze jongeren proberen terug te winnen met oude wijn in nieuwe zakken (nieuwe 'modernere' slogans, nieuwe projecten etc). Ik heb geen probleem met oude wijn, maar nieuwe zakken kunnen (onbedoeld) de identiteit van de GG schaden (en het vertrouwen van een bepaald gedeelte van de achterban kan beschadigen). Bovendien ga je daar echt niet de HC/JIJDAAR jeugd mee terughalen: deze willen andere wijn in nieuwe zakken.
Ik dacht dat juist schadelijk was:

Ziet, mijn buik is als de wijn, die niet geopend is; gelijk nieuwe lederen zakken zou hij bersten (Job 32)

Versta dat het binnenste zijns gemoeds niet zonder schade zou zijn, indien hij verzweeg hetgeen hij over dezen handel bedacht had; gelijk de vaten scheuren en barsten, die, van nieuwen en sterken wijn vol zijnde, geen lucht hebben. (kanttek.)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
raka

Bericht door raka »

albion schreef:
raka schreef:
Ik dacht dat juist schadelijk was:

Ziet, mijn buik is als de wijn, die niet geopend is; gelijk nieuwe lederen zakken zou hij bersten (Job 32)

Versta dat het binnenste zijns gemoeds niet zonder schade zou zijn, indien hij verzweeg hetgeen hij over dezen handel bedacht had; gelijk de vaten scheuren en barsten, die, van nieuwen en sterken wijn vol zijnde, geen lucht hebben. (kanttek.)
oude wijn in nieuwe zakken is een algemene uitdrukking/gezegde, ontleend aan de Bijbel (Matt 9:17, Mar 2:22, Luc 5:37)
BJD

Bericht door BJD »

raka schreef:
BJD schreef:
BJD schreef:
raka schreef:Volgens mij kan de JBGG beter wat aandacht geven aan haar zomerkampen, om deze een beetje christelijk te houden. De JBGG zit de laatste tijd een beetje op een dwaalspoor, jammer!
Wat bedoel je eigelijk concreet.. wat is er mis met die zomerkampen?
Nog geen reactie gehad van Raka wat betreft de zomerkampen en de dwalingen van de JBGG. Ben benieuwd wat je nu concreet mis vindt gaan..

2. Helaas heb ik moeten constateren dat levensstijl/kledingsstijl etc bij sommige zomerkampen nou niet bepaald christelijk was. En ik heb het dan niet over dat je rokken tot je enkels moet hebben etc.

3. Dat als je zorgen hebt over bepaalde ontwikkelingen, wil nog niet zeggen dat je anti-JBGG bent, ook al willen sommige mensen dit stempel op me drukken.
Ik had gedacht dat je concreet een aantal punten zou noemen... Hier kan ik alle kanten nog mee op....
Marnix

Bericht door Marnix »

Raka schreef:2. Helaas heb ik moeten constateren dat levensstijl/kledingsstijl etc bij sommige zomerkampen nou niet bepaald christelijk was. En ik heb het dan niet over dat je rokken tot je enkels moet hebben etc.
Dat kan, er zijn nou eenmaal veel jongeren die worstelen met die dingen en die er niet zo mee bezig zijn. Wat wil je op een kamp? Alleen maar perfecte christelijke jongeren? Of ook die jongeren uit de GerGem die worstelen met hun geloof? Die vragen hebben? Die er niet mee bezig zijn? Volgens mij moet je blij zijn dat ze komen en die kans aangrijpen. En natuurlijk moet je dan ook wat van verkeerd gedrag zeggen. Maar ze niet gelijk wegsturen... en ook niet na hoofdschuddend denken: Nou, wat een onchristelijkheid daar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

raka schreef:1. Ik heb niet gezegd dat er dwalingen zijn in de JBGG, maar dat ze een beetje op een dwaalspoor zitten. Hiermee bedoel ik dat ze op sommige zaken zoals HC/JIJ DAAR nogal primair reageren, en deze jongeren proberen terug te winnen met oude wijn in nieuwe zakken (nieuwe 'modernere' slogans, nieuwe projecten etc). Ik heb geen probleem met oude wijn, maar nieuwe zakken kunnen (onbedoeld) de identiteit van de GG schaden (en het vertrouwen van een bepaald gedeelte van de achterban kan beschadigen). Bovendien ga je daar echt niet de HC/JIJDAAR jeugd mee terughalen: deze willen andere wijn in nieuwe zakken.
Dat zie je verkeerd: juist die nieuwe zakken zijn goed om die oude wijn weer aantrekkelijk te maken/houden. Als de inhoud maar gelijk blijft, mag de vorm gerust wat wijzigen om het aansprekender te maken.

Ik denk ook wel, dat een deel van de jeugd andere wijn wil; die zal je met dit soort initiatieven niet terughalen. Maar ik kan je verzekeren: dat geldt lang niet voor alle jeugd.
En zelfs dan nog zijn we verplicht om het uiterste te doen.
raka schreef:2. Helaas heb ik moeten constateren dat levensstijl/kledingsstijl etc bij sommige zomerkampen nou niet bepaald christelijk was. En ik heb het dan niet over dat je rokken tot je enkels moet hebben etc.
Er zijn wel eens wat incidenten, ja.
Daarom is het goed, dat er toezicht en leiding is; de zomerkampen worden bezocht door onze kinderen, kinderen met een boos hart. En niet door heiligen.
Overigens zijn de regels vooraf bekend en als een deelnemer zich daar niet aan houdt, kunnen er sancties volgen.
raka schreef:3. Dat als je zorgen hebt over bepaalde ontwikkelingen, wil nog niet zeggen dat je anti-JBGG bent, ...
Gelukkig maar. ;)
refo

Bericht door refo »

Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Is raka lid van een visitatie-commissie zomerkampen?
Misschien stoort hij zich aan de kampfoto's in de diverse bladen.
refo

Bericht door refo »

Het is altijd gevaarlijk een oordeel te vormen op basis van een waarneming van 1/250 seconde.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
raka

Bericht door raka »

nee, het is zelfs erger
jvdg

Bericht door jvdg »

raka schreef:
nee, het is zelfs erger
Meaning?
Plaats reactie