raka schreef:1. Ik heb niet gezegd dat er dwalingen zijn in de JBGG, maar dat ze een beetje op een dwaalspoor zitten. Hiermee bedoel ik dat ze op sommige zaken zoals HC/JIJ DAAR nogal primair reageren, en deze jongeren proberen terug te winnen met oude wijn in nieuwe zakken (nieuwe 'modernere' slogans, nieuwe projecten etc). Ik heb geen probleem met oude wijn, maar nieuwe zakken kunnen (onbedoeld) de identiteit van de GG schaden (en het vertrouwen van een bepaald gedeelte van de achterban kan beschadigen). Bovendien ga je daar echt niet de HC/JIJDAAR jeugd mee terughalen: deze willen andere wijn in nieuwe zakken.
Dat zie je verkeerd: juist die nieuwe zakken zijn goed om die oude wijn weer aantrekkelijk te maken/houden. Als de inhoud maar gelijk blijft, mag de vorm gerust wat wijzigen om het aansprekender te maken.
Ik denk ook wel, dat een deel van de jeugd andere wijn wil; die zal je met dit soort initiatieven niet terughalen. Maar ik kan je verzekeren: dat geldt lang niet voor alle jeugd.
En zelfs dan nog zijn we verplicht om het uiterste te doen.
raka schreef:2. Helaas heb ik moeten constateren dat levensstijl/kledingsstijl etc bij sommige zomerkampen nou niet bepaald christelijk was. En ik heb het dan niet over dat je rokken tot je enkels moet hebben etc.
Er zijn wel eens wat incidenten, ja.
Daarom is het goed, dat er toezicht en leiding is; de zomerkampen worden bezocht door
onze kinderen, kinderen met een boos hart. En niet door heiligen.
Overigens zijn de regels vooraf bekend en als een deelnemer zich daar niet aan houdt, kunnen er sancties volgen.
raka schreef:3. Dat als je zorgen hebt over bepaalde ontwikkelingen, wil nog niet zeggen dat je anti-JBGG bent, ...
Gelukkig maar.