Gijs83 schreef:JolandaOudshoorn schreef:Ik gebruik het rooster die Mc Cheyne heeft opgestelt. Erg fijn om te volgen. Iedere dag 4 stukken, dus 4 momenten nodig om dat te doen. En dat is echt haalbaar!
Wat wel zo is, de Bijbel op deze manier lezen moet je "naast" je stille tijd doen, dus als extra. En in je stille tijd dan een Bijbelgedeelte pakken die je kan herkauwen en bemediteren.
Onze dominee raadde het juist af om een rooster te volgen. Heeft iemand wat voor- en nadelen bij het gebruik van een rooster

ja, ik kreeg een bijbelrooster van het nederlands bijbelgenootschap (denk ik), en daar stonden verschillende voordelen op als de gemeente dat bijbelrooster volgt.
Een van de punten dat ik kan herinneren, is dat de ds. (als hij weet dat de gemeente de teksten leest die aangegeven zijn in het bijbelrooster) hierop terug kan wijzen.
Verder als we gezamenlijk bidden (en ik denk dat het rooster ook zo opgemaakt is dat we ook aan onze medemens in 'de derde wereld-landen' gedenken) we sterker staan. Zo waren er nog 4 andere punten. Ik vond het best verrassend. Op school hebben we ook een bijbelrooster, zodat al de leerlingen hetzelfde bijbelgedeelte horen en dezelfde psalm zingen (ook in de andere vestingen gebruiken we hetzelfde bijbelrooster).
Sorry, ik las niet alles. Maar wat ik bedoelde staat bij de quote van Gijs