Tiberius schreef:refo schreef:Wilma van den Berg schreef:helma schreef:Gister naar een trouwdienst geweest
ik besloot ook mijn dochtertje van 3,5 mee te nemen
maar dat had ik beter niet kunnen doen
Ze zat dus hélemaal niet stil.
Op ene gegeven moment fluister ik boos in haar oor: Zit nou eens stil; Je was toch gróót!!
Fluistert ze boos terug: Ik heb hele kleine beentjes hoor!!!
'k Zie het helemaal gebeuren. Geweldig. Maar voor jou minder...

Waarom moest ze stil zitten?
Precies.
Je kan ze veel beter stil laten staan.
ja, waarom moet ik stil zitten als ik eigenlijk wil staan?
:roll:
Daar zit iemand op twee kussentjes; dat wil ik óók!
de mannen gaan staan onder het bidden, dat wil ik óók!
een hoedje zit hélemaal niet lekker mam!
Een snoepje doet eventjes wonderen.
en mijn knuffeltje kan heel goed over de bank springen. Kijk eens hoe hoog! Wauw een salto. kijk uit voor uw hoed mam!
en dat beest kan óók al niet stil zitten; ieder ogenblik springt hij van de bank af op de vloer. Dan móet ik hem toch pakken? Ik kan hem maar moeilijk op de grond of in het gangpad laten liggen.
Even een duik ónder de bank.
en kan ik het helpen dat ik dan mijn hoofd stoot als ik dan weer naar boven wil? Die bank zit in de weg!
o, die snoepjes, die had je toch in je tas mam? nee, zélf uitkiezen,. Rode fruitella graag en geen gele.
En de grote zussen willen er ook vast wel een, geef ze maar aan mij dan regel ik dat wél.
Even over je heen mam, anders kan ik er niet bij
Als dat plankje onderaan voor je voeten is, waarom past dat dan niet als je 3,5 bent?
(vandaar die kleine beentjes...)
tóch maar proberen met veel gestommel of ik met mijn laarsjes er écht niet bij kan!
Hè, wat flauw! Mama trekt de laarzen uit. Even hard schoppen tegen de bank, want dat wil ik niet!
Waar is uw tas, ik wil nog een snoeppie. Waarom moet ik wachten tot we gaan zingen?
Ik kan niet zingen met mijn mond vol!
Pakt u effe mijn knuf, hij is heel ver weg. kijk uit voor uw hoed, hij rolt bijna af.
Waarom wilt u naar de preek luisteren mam, er is zóveel te zien hier wat veel interessanter is.
Au, waarom knijpt u mij! Dan word ik boos!
Waar is mama's tas, daar zitten snoepjes in en ze zijn best lekker.
hé, die mevrouw achter ons ziet er best leuk uit! even goed kijken.
Hé, de dominee komt de trap af. Dat is interessant.
o, wacht, het bruidspaar gaat knielen; dat kan ik ook!
Gaan we zingen en moet iedereen staan? Dan moet ik echt bovenop de bank staan, anders kan je het niet zien. Op de rugleuning van de bank voor ons kun je het vast nóg beter zien.
Waarom mag ik niet praten; fluisteren mag toch best?
En waarom moet ik steeds naar de dominee kijken! Ik weet nu allang hoe hij eruit ziet hoor!
hebt u nog snoepjes?
O. Is het nu klaar? Mam, hoe komt u aan die zweetdruppeltjes op uw hoofd? Zo warm was het toch niet in de kerk?
En uw hoed staat scheef en uw knot is uitgezakt. Raar hoor. Hebt u zeker teveel gewiebeld
Mag ik écht voorlopig niet meer mee? Waarom niet? 't was juist zo leuk in de kerk!