Dodo schreef:vanderberg schreef:Wij moeten voor al het verkeerde bewaard worden, wie kan het daar mee oneens zijn?
Als je zegt dat het idioot is tot God Alleen te bidden om je te bewaren voor de wanhoop, dan zou je toch eens Bijbels onderlegd moeten weergeven, waarom dit onjuist zou zijn.
Psychische ziekten zijn ziekten. Daar zijn dokters voor nodig om te genezen, net zoals je voor tbc, blindedarmontsteking, kanker etc een dokter nodig hebt.
En bij elke ziekte is er gebed nodig, of de middelen gezegend mogen worden. Maar niet de middelen overslaan.
De middelen overslaan, daar gaat het hier niet over.
Is het überhaupt ooit overdacht dat psychische aandoeningen zich vanzelf ontwikkelen als wij buiten God wensen te leven?
Ondanks dat we met onze mond zo hard belijden, dat wij wel naar Zijn Woord leven?
De zuivere leer wordt zoveel gemist, mensen denken maar zo alles te kunnen aannemen.
Is het niet David die zegt in Psalm 35: 'Zeg tot mijn ziel: IK ben uw heil'.
Dat sprak hij liefdevol naar God toe. Geen psychiaters, geen dokters, geen mensen, nee hij wilde van GOD weten of GOD zijn heil was!
Tot mijn ziel, zegt David. Het is een geestelijk verborgen werk voor een ellendig en arm volk die alleen op de Heere vertrouwd, Zefanja 3.
Het verborgen werk, wat alleen voor degenen is, die Hem oprecht vrezen, psalmen 25.
Oprecht naar Gods wil en niet die de Waarheid verdraaien om hun eigen wil en naar hun smaak.
Wat een andere taal dan men hier wil doordouwen.
Dat meisje heeft aangenomen en beleden dat zij in een rechte weg was, met de leer die ze zelf eigenhandig aannam.
En toch niet tot God gevlucht met haar noden en angsten, maar juist bij de psychiaters en dokteren, die het vaak alleen maar erger maken.
Wel belijden dat zij een God kennen, maar zij kennen Hem niet, want 'dit is het eeuwige leven, dat zij God kennen.'
En deze mensen, die God waarlijk kennen en vragen met David in Psalm 35 'zeg tot mijn ziel: Ik ben uw heil', zij worden voor de wanhoop bewaard, want de hope is op de levende God.