een ding moet me ook nog van het hart.Oorspronkelijk gepost door AdrianusEn zo is het! Wat bewijst de bijdrage van velen op dit draadje toch weer dat er voor de rechthebbende mens, die vijand is van VRIJE genade toch geen grotere ergernis is dan Gods vrijmacht.Oorspronkelijk gepost door Pied
Tegenwoordig zijn er weer veel farizeeers, zij zeggen dat de zaligheid al verdiend is door Christus, dus worden zij, verbondskinderen, zeker zalig zonder al dat wettische gedoe.
Maar waar is nu het essentiele moment van de wedergeboorte gebleven? Een waarachtige bekering tot God, een van boven geboren worden?
Zodra daarvan gesproken wordt, barst de vijandschap los.
Wat een wonder als we door genade als een doodschuldige alleen nog door VRIJE genade konden worden gezaligd. want uit Hem, door Hem en tot Hem zijn allen dingen. Wie dat anders wil, heb ik in dit topci gewaarschuwd. Dat meen ik.
Waarom zou je mensen waarschuwen. Als ze wel aan de voorwaarde voldoen kunnen ze wel tot Christus komen? Nee zal je zeggen, alleen God kan het doen. Nou waar ben je dan bang voor eigenlijk. Verwacht het dan alleen van God en maak je niet dik over de leer die bij andere verkeerd is. Je kunt ze toch niet overtuigen. Je kan ons dan wel waarschuwen maar dat heeft helemaal geen zin. Zeg dan liever, ga maar in een hoekje zitten afwachten. Als het moet gebeuren gebeurt het toch wel.
Ik zou weleens willen weten hoe jij voor je kinderen bidt. Vraag je dan ook of ze bij de ware leer blijven. Of vraag je om bekering voor ze. En waarom vraag je dat dan eigenlijk. Het is toch Gods vrije wil... Daar heeft Adrianus toch niks mee te maken? Of pleit je dan ineens wel op Zijn beloften?
Verder, de kerk waar jij je veel liever toe zou scharen. (GG in ned) Zij blaken toch ook niet uit in Godsvreze. In de ambten voorziet God niet of nauwelijks. een van de belangrijkste leiders in de kerk dhr Scholten kent Christus niet. En toch hebben ze de ware leer. Ach, hoe zou de hemel zo volkomen. Misschien wel omdat er door de domme mensen gewoon geloofd word wat er in de bijbel staat. Geloof in Mij. Klopt en u zal worden opengedaan. Een kind geloofd het, en een domme zalige zondaar ook.