Timmermans op 22 november: wij staan voor de democratie. Zijn partij op 23 november: demonstratie tegen de uitslag van een democratische verkiezing…Zeeuw schreef: ↑23 nov 2023, 17:22 Het masker gaat af: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2590023 ... st-wilders
Wat zijn we toch democratisch he. Behalve als het ons niet uitkomt.
Het was mooi geweest als ze op 8 oktober massaal de straat op waren gegaan.
Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?
Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?
Hangt wel een beetje af van hoe je in demonstratie staat. Het kan natuurlijk ook een steunbetuiging zijn aan moslims in Nederland: "wij vinden dat jullie er bij horen, en jullie hebben veel vrienden", terwijl de verkiezingsuitslag volledig erkend wordt.Zeeuw schreef: ↑23 nov 2023, 17:22 Het masker gaat af: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2590023 ... st-wilders
Wat zijn we toch democratisch he. Behalve als het ons niet uitkomt.
Het was mooi geweest als ze op 8 oktober massaal de straat op waren gegaan.
Helaas denk ik wel dat er veel mensen komen die gewoon de uitslag niet respecteren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Klopt. Gebruik maken van het democratisch recht om aan te geven dat je het niet eens bent met de uitwerking van de democratie. En er zelf niet de ironie van inzien.
Dat doen kleine kinderen ook: boos worden als je je zin niet krijgt.
Democratie is vanuit christelijk perspectief een gedoogconstructie, die in de meeste gevallen geprefereerd kan worden boven bijvoorbeeld een dictatuur. Ons streven en denken zou theocratisch moeten zijn. Alhoewel het woord theocratie vanaf 2008 niet meer gebruikt wordt door de SGP elite, met als officiële reden om misverstanden te voorkomen. Ik begrijp de ongerustheid van velen wel, niet zozeer door Wilders, maar wel door bepaalde subgroepen binnen de PVV (aanhang).
Ja klopt, viel mij ook op vanmorgen. Tot snikken aan toe. Ik vind het prima dat we eens wat anders gaan proberen. Ik kan een stem op de PVV heel goed begrijpen.
Dat was het moment dat ik maar overschakelde op de eerste symfonie van Mahler, daar luister ik liever naar.
- Niet meer zo actief -
Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Er is notabene nog niks gebeurd.
Ik wilde dat dat dan ook richting de Joden in Nederland gebeurde.....waar wel allerlei incidenten plaatsvinden.
Hoe selectief allemaal, voor mij komt er de laatste weken veel openbaar......en ja, daar schrik ik dan weer van.
Ik wilde dat dat dan ook richting de Joden in Nederland gebeurde.....waar wel allerlei incidenten plaatsvinden.
Hoe selectief allemaal, voor mij komt er de laatste weken veel openbaar......en ja, daar schrik ik dan weer van.
Kernachtig gezegd! Ik schrik daar ook van.Terri schreef: ↑23 nov 2023, 19:55 Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Opvallend dat in alle Europese landen dezelfde politieke tendensen spelen. Hier in België zijn er in juni verkiezingen, de richting van de uitslagen wordt nu reeds duidelijk.
Vergeet niet dankbaar te zijn dat je in Nederland de mogelijkheid hebt om op een christelijke partij te stemmen. Deze hebben we in België niet, met daarbij nog eens stemplicht waardoor je als christen in een heel moeilijke positie terechtkomt...
Vergeet niet dankbaar te zijn dat je in Nederland de mogelijkheid hebt om op een christelijke partij te stemmen. Deze hebben we in België niet, met daarbij nog eens stemplicht waardoor je als christen in een heel moeilijke positie terechtkomt...
100% eens. Wat zijn we ver van de Joden afgeweken.Terri schreef: ↑23 nov 2023, 19:55 Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Daar ben ik het wel mee eens, maar juist omdat ik weinig sympathie voor Islam heb, wil ik wel extra uitkijken dat moslims niet onrechtvaardig behandeld worden. Als Christenen of Joden onrechtvaardigd behandeld worden word ik vanzelf wel boos.Terri schreef: ↑23 nov 2023, 19:55 Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
De circa vierhonderd mensen die de demonstratie van Antifa bijwoonden en die met regenboogvlaggen en Palestijnse vlaggen zwaaiden, lieten zich niet afschrikken door de tegendemonstranten. Ze riepen leuzen als „PVV, weg ermee”, „Liefde boven haat ” en „Free Palestine.”
We hoeven er niks aan toe te voegen denk ik. Als je toch een regenboog en Palestijnse vlag in ene neemt, hoe van het padje af ben je dan.
We hoeven er niks aan toe te voegen denk ik. Als je toch een regenboog en Palestijnse vlag in ene neemt, hoe van het padje af ben je dan.
Net zover van het pad als sympathisanten van Wilders.Zeeuw schreef: ↑23 nov 2023, 20:33 De circa vierhonderd mensen die de demonstratie van Antifa bijwoonden en die met regenboogvlaggen en Palestijnse vlaggen zwaaiden, lieten zich niet afschrikken door de tegendemonstranten. Ze riepen leuzen als „PVV, weg ermee”, „Liefde boven haat ” en „Free Palestine.”