Verbieden is m.i. ook niet de insteek. De nadruk moet liggen op preventie. @ Parsifal heeft in het betreffende topic meerdere gevallen aangedragen waarbij het leven van de moeder prevaleert boven het kind. Ook dat valt onder abortus.J.C. Philpot schreef: ↑30 okt 2023, 10:11Ik zie op de CU standpunten pagina vooral veel wollige taal dat men abortus en euthanasie ongewenst vind, en dat men deze zaken wil beperken. Maar wat ten diepste moord is, kun je alleen verbieden. En daar lees ik helemaal niets over.Geytenbeekje schreef: ↑30 okt 2023, 09:38Zolang CU strijdt voor zo weinig mogelijk abortussen en euthanasie zie ik voor mij zelf geen reden om niet op die partij te stemmen. Maar iedereen in zijn eigen gemoed verzekerdJ.C. Philpot schreef: ↑30 okt 2023, 08:03 Ik heb geen enkele moeite met dit gebruik van de regenboog.
De leus "Stem Chris telijk" vind ik smakeloos. Ik hoop dat de SGP zich in de toekomst wat meer distantieert van de huidige oppervlakkige manier van campagne voeren, zoals die in de Nederlands politiek gangbaar is. Daarnaast hoop ik dat ook bij de nieuwe generatie politici het staatkundig gereformeerde gedachtegoed niet vervaagd. Ik het wel overdreven om van narcistisch te spreken of de link met de pride te maken - daar gebruiken ze de regenboog heel anders.
Maar er is geen haar op mijn hoofd die twijfelt om SGP te stemmen. De SGP is in mijn ogen nog steeds de enige politieke partij die onverkort vasthoud aan Gods Woord. Dat kon in het verleden ook van de GPV/RPF/CU gezegd worden, daar gaat men een te linkse koers en als belangrijkste, daar wordt de norm van Gods Woord steeds meer losgelaten voor een wat meer algemene feel-good christelijke-politiek.![]()
![]()
https://www.christenunie.nl/standpunt
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]
-
Ik denk dat ze hier meer aan hebben gedaan dan de SGP. Jij bent meer van het principiële en ik meer van het pragmatische denk ik.J.C. Philpot schreef: ↑30 okt 2023, 10:11
Ik zie op de CU standpunten pagina vooral veel wollige taal dat men abortus en euthanasie ongewenst vind, en dat men deze zaken wil beperken. Maar wat ten diepste moord is, kun je alleen verbieden. En daar lees ik helemaal niets over.
De hoeveelheid verpakkingsmateriaal ( plastic) bij de boodschappen
De vele weggeworpen blikjes die ik op een wandeling nog onverminderd tegenkom, ondanks dat de blikjes nu statiegeld hebben. Nee, ze maken de natuur er echt niet mooier op, en het vertelt ook wel iets over de mentaliteit van de 'drinkers'.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tsjonge, dan moet ik mijn zoontje eens langs sturen bij jullie DIA. Die is zeer van het verzamelen teneinde statiegeld binnen te harken.
Het zou mijns inziens het beste zijn als ieder blikje bij verkoop gekoppeld wordt aan een bankrekening en dat voor ieder blikje op straat een heffing van 50 euro geïnd werd. Dan zou het snel klaar zijn met dit gedoe. En aangezien er miljoenen overblijven van de statiegeldheffing, is dat vast ook mogelijk.
DDD schreef: ↑31 okt 2023, 11:01 Het zou mijns inziens het beste zijn als ieder blikje bij verkoop gekoppeld wordt aan een bankrekening en dat voor ieder blikje op straat een heffing van 50 euro geïnd werd. Dan zou het snel klaar zijn met dit gedoe. En aangezien er miljoenen overblijven van de statiegeldheffing, is dat vast ook mogelijk.

Dat klinkt goed, maar is natuurlijk niet haalbaar. Het zwerfafval van alle fastfoodketens vind ik meer storend. Bij ons in de buurt eten ze dat vaak in de auto op en daarna wordt de deur open gedaan en alles op de grond gedeponeerd. Ik denk dat sowieso veel minder verpakkingsmateriaal gebruikt moet worden. Na het boodschappen doen heb ik bijna een vuilniszak aan plastic verpakkingsmateriaal.DDD schreef: ↑31 okt 2023, 11:01 Het zou mijns inziens het beste zijn als ieder blikje bij verkoop gekoppeld wordt aan een bankrekening en dat voor ieder blikje op straat een heffing van 50 euro geïnd werd. Dan zou het snel klaar zijn met dit gedoe. En aangezien er miljoenen overblijven van de statiegeldheffing, is dat vast ook mogelijk.
Waarom zou dat niet haalbaar zijn? Ik zie totaal het probleem niet. Vrijwel iedereen betaalt digitaal en anders koop je gewoon geen blikje of flesje.
Ik vind de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer in ieder geval totaal geen punt van aandacht als het gaat om blikjes op straat laten slingeren. Behalve dan natuurlijk de verstoring van andermans persoonlijke levenssfeer door allerhande rommel op straat.
Ik vind de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer in ieder geval totaal geen punt van aandacht als het gaat om blikjes op straat laten slingeren. Behalve dan natuurlijk de verstoring van andermans persoonlijke levenssfeer door allerhande rommel op straat.
Je kan niet iedereen die een blikje koopt op een bepaalde datum belasten vanwege de viezigheid van een individu.DDD schreef: ↑31 okt 2023, 12:55 Waarom zou dat niet haalbaar zijn? Ik zie totaal het probleem niet. Vrijwel iedereen betaalt digitaal en anders koop je gewoon geen blikje of flesje.
Daarbij ken ik nog genoeg mensen die niet digitaal betalen. Met name ouderen en minder bedeelden. Al zullen die ook niet snel een blikje kopen.
Geytenbeekje schreef: ↑30 okt 2023, 14:47Ik denk dat ze hier meer aan hebben gedaan dan de SGP. Jij bent meer van het principiële en ik meer van het pragmatische denk ik.J.C. Philpot schreef: ↑30 okt 2023, 10:11
Ik zie op de CU standpunten pagina vooral veel wollige taal dat men abortus en euthanasie ongewenst vind, en dat men deze zaken wil beperken. Maar wat ten diepste moord is, kun je alleen verbieden. En daar lees ik helemaal niets over.
De Schrift, is die principieel of pragmatisch?
-
Voorbeelden uit de Schrift? Overtreden van een gebod om iets te voorkomen?Geytenbeekje schreef: ↑01 nov 2023, 14:52Allebei. Als je iets kan voorkomen door soms iets los te laten zie ik dat iets als een goed iets.
-
Uiteindelijk is diegene die het doet verantwoordelijk he voor de daad, niet een partij.Wim Anker schreef: ↑01 nov 2023, 15:15Voorbeelden uit de Schrift? Overtreden van een gebod om iets te voorkomen?Geytenbeekje schreef: ↑01 nov 2023, 14:52Allebei. Als je iets kan voorkomen door soms iets los te laten zie ik dat iets als een goed iets.
En de vroedvrouwen zeiden tot Farao: Omdat de Hebreinnen niet zijn gelijk de Egyptische vrouwen; want zij zijn sterk; eer de vroedvrouw tot haar komt, zo hebben zij gebaard.Wim Anker schreef: ↑01 nov 2023, 15:15Voorbeelden uit de Schrift? Overtreden van een gebod om iets te voorkomen?Geytenbeekje schreef: ↑01 nov 2023, 14:52Allebei. Als je iets kan voorkomen door soms iets los te laten zie ik dat iets als een goed iets.