Ik vind het boeiend om te zien/lezen dat iemand vanuit een niet-christelijk milieu aan allerlei kerken en groeperingen 'ruikt' en vervolgens in de Gereformeerde Gemeenten blijft hangen. Ondanks de bovengemiddelde barrières waar hij toch ook wel mee te maken had.ejvl schreef:Hier een interview met hem.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2k&cad=rja
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeente
-
Heel bijzonder inderdaad, iemand met als voornaam Mohammed, die predikant wordt in de GG.
Al-Chalabi's voornaam is Tarek.Curatorium schreef:Heel bijzonder inderdaad, iemand met als voornaam Mohammed, die predikant wordt in de GG.
-
-
Ja inderdaad wel bijzonder
Hopenlijk is het een rover van de hel en dat hij vele tot zegen mag zijn.
Hij wordt trouwens opgeleid tot zendingspredikant!!
-
Ja inderdaad wel bijzonder
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... ated=false#Curatorium schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_646369

Ook het zinnetje "Binnen reformatorische kerken is het nog niet eerder voorgekomen dat iemand met een deels moslimachtergrond predikant wordt." is wat suggestief. Op zichzelf klopt het wel, maar Al-Chalabi heeft evenmin een moslimachtergrond.
- Johann Gottfried Walther
Dominees kunnen geen mensen redden.johannes123 schreef: Hopenlijk is het een rover van de hel en dat hij vele tot zegen mag zijn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ze kunnen wel een middel zijn...Johann Gottfried Walther schreef:Dominees kunnen geen mensen redden.johannes123 schreef: Hopenlijk is het een rover van de hel en dat hij vele tot zegen mag zijn.
Ik denk dat elke geroepen dominee daar wel achter komt.
Mensen bekeren is geen mensenwerk.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Johann Gottfried Walther
Zeker God gebruikt predikanten.-DIA- schreef:Ze kunnen wel een middel zijn...Johann Gottfried Walther schreef:Dominees kunnen geen mensen redden.johannes123 schreef: Hopenlijk is het een rover van de hel en dat hij vele tot zegen mag zijn.
Ik denk dat elke geroepen dominee daar wel achter komt.
Mensen bekeren is geen mensenwerk.
En ik snap de spreekwijze wel, maar het zou verkeerd uitgelegd kunnen worden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Volgens mij was het ds. Boogaard die zei: ze moeten zo preken alsof ze het wel kunnen.Johann Gottfried Walther schreef:Dominees kunnen geen mensen redden.johannes123 schreef: Hopenlijk is het een rover van de hel en dat hij vele tot zegen mag zijn.
- Niet meer zo actief -
Dat gebeurt ook als de Geest hen drijft. Dan wordt daar iets van gevoeld.Mannetje schreef:Volgens mij was het ds. Boogaard die zei: ze moeten zo preken alsof ze het wel kunnen.Johann Gottfried Walther schreef:Dominees kunnen geen mensen redden.johannes123 schreef: Hopenlijk is het een rover van de hel en dat hij vele tot zegen mag zijn.
De mensen worden stil, en komt beslag op de gemeente.
Dan wordt ook wel eens gezegd (de Waarheid geeft getuigenis van zichzelf)
Wij bidden u, alsof God door ons bade, laat u met God verzoenen!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zou de uitdrukking niet zijn: legt beslag op?
Nog los van het feit dat dit soort uitdrukkingen mij ietwat pannenkoekenbakachtig voorkomt.
Nog los van het feit dat dit soort uitdrukkingen mij ietwat pannenkoekenbakachtig voorkomt.
Laat dat vooral jouw eigen probleem blijven.DDD schreef:Nog los van het feit dat dit soort uitdrukkingen mij ietwat pannenkoekenbakachtig voorkomt.

Dat was natuurlijk ook maar een zijsprong. Maar je reactie getuigt niet van veel mensenkennis. Want het overgrote deel van de kerkgangers weet echt niet wat zoiets betekent.