Insinueer je hier nu echt dat de driehoek, en in het bijzonder mevr. Halsema dit geweld hebben gefaciliteerd en daarom opgepakt moeten worden?advocaat schreef:Ik zie hier ontkennen, bagatelliseren van wat gebeurd is en wat krokodillentranen daarover. Maar is er nu echt niemand die oprecht boos wordt over:
1 wat gebeurd is,
2 dat de regisseurs van dit geweld (de driehoek, in het bijzonder Halsema) nog vrij rondlopen?
Mohammedaans terreur in Europa
Re: Mohammedaans terreur in Europa
Nu is dat meer duidelijk. Ze heeft een grote politiemacht op de been gebracht, ondanks dat de NCTV geen dreiging zag.
Ga in plaats van Halsema de schuld geven boos worden op de daders van dit geweld.
Halsema diende de journalist van Al Jazeera overigens buitengewoon goed van repliek. Complimenten, zo zou ik haar graag vaker willen zien/horen.
-
Het dialoog is niet mogelijk, de racisme kaart word direct getrokken.Edelweiss schreef: ↑08 nov 2024, 09:50 Je weet dat je als stad definitief moreel failliet bent als de IDF naar je toe wordt gestuurd.
Nederland staat er weer goed op. Laten we maar weer de dialoog aangaan, collectief onze afschuw uitspreken, zeggen dat dit nooit meer mag gebeuren, nooit meer is nu, overgaan tot de orde van de dag en er niets van leren.
Ik kan wel janken.
Pim Fortuyn stelde dit al 20 jaar geleden aan de kaart. En dan vind ik Pim Fortuyn een stuk beschaafder dan bijvoorbeeld Geert Wilders.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Precies dit!MarJT schreef: ↑08 nov 2024, 12:59Nu is dat meer duidelijk. Ze heeft een grote politiemacht op de been gebracht, ondanks dat de NCTV geen dreiging zag.
Ga in plaats van Halsema de schuld geven boos worden op de daders van dit geweld.
Lekker makkelijk afgeven op Halsema cs. Ga maar eens in hun schoenen staan, dat zal nog niet meevallen. Er worden heel wat lastige afwegingen gemaakt. En heus niet allemaal goed, maar achteraf is het allemaal makkelijk praten.
Degenen die dit deden maakten klaarblijkelijk gebruik van zogenaamde hit-and-run tactiek. Kort en snel toeslaan, en dan weer weg/verspreiden in de massa. Best lastig om daar als politie tegen op te treden.
In ieder geval is met de persconferentie van Halsema veel meer duidelijk geworden. De vraag zal met name zijn waarom de veiligheidsdiensten hiervan niet op de hoogte waren. Dit soort georganiseerd geweld ontstaat niet van de ene op de andere dag.
Nee, dit is iets wat al langer sluimerde. Ik had pas via Delpher kranten nagelezen uit de jaren '30 en tot aan begin 1940. We lezen dan artikelen die echt doen denken aan wat we nu zien. Vergeet het verleden niet! Er zou veel te leren zijn uit de geschiedenis... Een schip op het strand is immers een baken is zee?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
-
Tijd dat de mariniers weer gaan helpen in Amsterdam.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Er is op Joden gejaagd en jij komt met zo’n bericht. De Joodse gemeenschap in Amsterdam leeft al jaren in angst en sinds gisteravond is dit nog erger geworden. Pas als er doden vallen is het erg?Herman schreef: ↑08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Het gaat toch helemaal niet om het letsel maar om het feit dat Joodse burgers van alle leeftijden en nationaliteiten in onze hoofdstad niet veilig zijn als ze herkenbaar zijn als Joods.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Veroordeel nu eens eerst naar de daders i.p.v. de overheid!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Sterker nog, de meesten waren onherkenbaar als jood maar er werden gewoon mensen tegengehouden en paspoorten bekeken. Ongekend dat dit gebeurt.
Misschien moeten we blij zijn dat het uiteindelijk qua verwondingen meevalt en dan er geen dodelijke slachtoffers te betreuren zijn, maar daarmee kunnen we jacht op joden toch niet bagatelliseren? quote van mevr. Halsema ,,Ik schaam mij over het gedrag dat is vertoond. Ik schaam mij diep. Het is on-Amsterdams. Op Telegramgroepen werd gesproken dat ze op Jodenjacht gaan. Dat is een schande.”Herman schreef: ↑08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Je ziet dit toch elke keer terugkomen in de hoofdstad. Opening van holocaust museum, herdenking aanslagen op de dam, overal komt de jodenhaat steeds meer bovendrijven.
Ik veroordeel wat er gebeurd is. Ik snap ook dat je hiermee angst aanwakkert. Maar met mijn tweede wereldoorlog bril lees ik 'er is op joden gejaagd' echt heel anders dan wat de rellen van vanavond zijn. Woorden doen ertoe. Dus ook het gebruik van de term pogrom. Dat woord houdt onder andere vernietiging in. Dat vind ik van een heel ander karakter dan de willige kroeg- of hooliganruzie waar je vechtersbazen hun agressie kwijt willen, ongeacht de reden ervan en wat niet meer schade oplevert dan wat gekneusde ribben en blauwe ogen.huisman schreef: ↑08 nov 2024, 14:58Er is op Joden gejaagd en jij komt met zo’n bericht. De Joodse gemeenschap in Amsterdam leeft al jaren in angst en sinds gisteravond is dit nog erger geworden. Pas als er doden vallen is het erg?Herman schreef: ↑08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Het gaat toch helemaal niet om het letsel maar om het feit dat Joodse burgers van alle leeftijden en nationaliteiten in onze hoofdstad niet veilig zijn als ze herkenbaar zijn als Joods.
Ik hoor net dat er van de 62 aanhoudingen er al weer 52 zijn losgelaten. Dat ziet er dan niet naar uit dat het geweld een ernstige vorm heeft aangenomen.
Wat er nu in A'dam is gebeurd is sinds WW2 niet meer gezien: Joden die opgejaagd worden door de straten. Ik heb een filmpje gezien dat ze met de auto bewust iemand vol aanrijden (aanrijden, aanrijden roept de bijrijder en de chauffeur rijdt expres iemand vol aan die vervolgens over de auto heen op straat klapt). Die en andere beelden gaan de wereld over. Niet voor niks stuurt Netanyahu twee vliegtuigen om iedereen op te halen.
En ja, Halsema heeft gefaald. Voor de zoveelste keer. Als Jood ben je in Amsterdam je leven niet zeker zolang Halsema aan het roer staat. Aan woorden achteraf heb je niks. Er zijn zat burgemeesters bij wie dit echt niet gebeurd was.
En om man en paard te benoemen: die Jodenhaat waar iedereen het tegenwoordig over heeft komt vanuit de aanhangers van de Islam. Dat blijkt nu maar weer.
En ja, Halsema heeft gefaald. Voor de zoveelste keer. Als Jood ben je in Amsterdam je leven niet zeker zolang Halsema aan het roer staat. Aan woorden achteraf heb je niks. Er zijn zat burgemeesters bij wie dit echt niet gebeurd was.
En om man en paard te benoemen: die Jodenhaat waar iedereen het tegenwoordig over heeft komt vanuit de aanhangers van de Islam. Dat blijkt nu maar weer.
Laatst gewijzigd door Charles op 08 nov 2024, 15:22, 4 keer totaal gewijzigd.