Bij Jantje wel.DDD schreef:Een snor zit niet op je kin, Jantje.
Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?
Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?
Mogelijk. Maar het ging hier om een dameskin.
En ons is inmiddels gebleken, dat Jantje een heer zegt te zijn.

of in zijn keelrefo schreef:Bij Jantje wel.DDD schreef:Een snor zit niet op je kin, Jantje.

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Excuses. Ik las verkeerd.
Wat mij betreft is het niet toegestaan dat vrouwen een baard laten groeien. Ook niet de beginselen ervan.

Wat mij betreft is het niet toegestaan dat vrouwen een baard laten groeien. Ook niet de beginselen ervan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Benen ook scheren vanuit hetzelfde principe gedacht?Jantje schreef:Excuses. Ik las verkeerd.![]()

-
Zijn er echt nog veel vrouwen die hun benen niet scheren? Ik heb eigenlijk geen ideeGJdeBruijn schreef:Benen ook scheren vanuit hetzelfde principe gedacht?Jantje schreef:Excuses. Ik las verkeerd.![]()
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Verbannen
Ik heb het over een baard.GJdeBruijn schreef:Benen ook scheren vanuit hetzelfde principe gedacht?Jantje schreef:Excuses. Ik las verkeerd.![]()
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik lees dit nu pas, haha heerlijk antwoord.Bezorgd schreef:Een man zonder baard is als een ei zonder zout.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Dat is duidelijk, maar je hebt het over 'toestaan'. Daar heb je ongetwijfeld een principiële grond voor, jou kennende.Jantje schreef:Ik heb het over een baard.GJdeBruijn schreef:Benen ook scheren vanuit hetzelfde principe gedacht?Jantje schreef:Excuses. Ik las verkeerd.![]()

-
Ik weet niet of Máxima op refoforum zit, maar haar man heeft ook een baard. Het is al met al een modetrend.
-
Al zijn er ook mensen die de baard laten groeien omdat het een scheppingsgegeven is. Maar dat lijkt me een aparte redenering: ook geen deo vanwege de zweetlucht die we produceren? Ook geen bikinilijntje scheren?
Er zijn ook mensen die vinden dat... vrouwen er als vrouw uit moeten zien, en terecht, waarom een man dat wel met een gladgeschoren vrouwengezicht.cornelis mussche schreef:Al zijn er ook mensen die de baard laten groeien omdat het een scheppingsgegeven is. Maar dat lijkt me een aparte redenering: ook geen deo vanwege de zweetlucht die we produceren? Ook geen bikinilijntje scheren?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- J.C. Philpot
Ik ben het wel met die mensen eens. Zoals we in kleding het onderscheid tussen man en vrouw erkennen en uitdragen, is de baard een natuurlijk onderscheid.cornelis mussche schreef:Al zijn er ook mensen die de baard laten groeien omdat het een scheppingsgegeven is. Maar dat lijkt me een aparte redenering: ook geen deo vanwege de zweetlucht die we produceren? Ook geen bikinilijntje scheren?
In het Corrie ten Boom huis heb ik dan ook jaloers naar de foto's van vader Ten Boom gekeken

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Helemaal eens met Philpot. En die zweetlucht is wel wat anders dan een baard. Een baard lijkt mij behoren bij de Schepping, geschapen en God zag dat het goed was, nergens staat dat Adam met een baard is geschapen, maar daar ging ik eigenlijk altijd wel vanuit, maar misschien heeft iemand hier ideeën of inzichten over? Het zweet lees ik pas twee hoofdstukken erna tegen. Kan me niet voorstellen dat een hinderlijke zweetlucht onderdeel van het perfecte in het Paradijs uitmaakte.J.C. Philpot schreef:Ik ben het wel met die mensen eens. Zoals we in kleding het onderscheid tussen man en vrouw erkennen en uitdragen, is de baard een natuurlijk onderscheid.cornelis mussche schreef:Al zijn er ook mensen die de baard laten groeien omdat het een scheppingsgegeven is. Maar dat lijkt me een aparte redenering: ook geen deo vanwege de zweetlucht die we produceren? Ook geen bikinilijntje scheren?
In het Corrie ten Boom huis heb ik dan ook jaloers naar de foto's van vader Ten Boom gekeken
Dat lijkt me ook niks.samanthi schreef:Er zijn ook mensen die vinden dat... vrouwen er als vrouw uit moeten zien, en terecht, waarom een man dat wel met een gladgeschoren vrouwengezicht.cornelis mussche schreef:Al zijn er ook mensen die de baard laten groeien omdat het een scheppingsgegeven is. Maar dat lijkt me een aparte redenering: ook geen deo vanwege de zweetlucht die we produceren? Ook geen bikinilijntje scheren?