samanthi schreef:eilander schreef:Deze uitspraak wordt vaak misbruikt.
Dat is waar, maar je levensstijl moet overeen komen met je belijdenis, ik denk ook dat, als je voor buren toegankelijk bent door je houding, je makkelijker over de Heere kan spreken.
ik spreek echt met buren over de Heere, maar ik probeer ook een luisterend oor en een hulp te zijn en ook te vertrouwen, als ik zeg ik kom straks, dan zal ik er alles op alles voor zetten om het echt te doen.
Ik denk dat het alles te maken, heeft met de openbaring die jezelf heb gehad, ik bedoel je kunt net zoveel geven als je ontvangen hebt .
en als het uit jezelf is houd het geen stand, put het je uit en stop je ermee, maar als het uit God geboren is, Liefde, goedheid, blijdschap, rechtvaardigheid, trouw, noem het maar op, dan is dit aantrekkelijk voor iedereen om je heen, Op straat tijdens een speciale actie, maar ook en misschien nog wel meer effectief op de mensen om je heen.
het schijnt naar onderzoek dat veruit de meeste mensen, door bekende om hun heen tot geloof gekomen zijn, en niet door de tv dominee's, of evangelisatie actie's, folders, huis aan huis evangelisatie's en de eo, maar door een grote verandering van een kennis vriend of een familie lid, die kon uitleggen Wat god in zijn leven had gedaan, en hij daarom zo veranderd was, ""het evangelie is een kracht God's tot redding"""
en deze is ook mooi ""De goedheid van God leid tot bekering"" het verhaal van Petrus waar Jezus Petrus hem zegent, nadat Hij de boot van Petrus geleend had met een overvolle boot aan vis"" Ga weg van mij ik ben een zondig mens "" Het was de Genade en Goedheid van God die petrus op zijn knieën deed vallen .
Deze Manier van het evangelie brengen spreekt me erg aan

Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .