Simon schreef:MarthaMartha schreef:Simon schreef:Minstens zoveel dan.
Het is in ieder geval dichterbij, makkelijker, goedkoper en wel zo logisch, toch?
Of komen afrikaanse evangelisten naar NL en gaan wij daar heen?
Zelfs dat maakt niet uit, als God ze maar gebruikt en hun werk zegent, waar dan ook!
Het raakt mij als jij zegt dat het werk van Mbuma meer liefdadigheid aan armen is dan evangelisatie.
Ben je er geweest? Heb je gezien hoe de zendingswerkers, die zich 6 slagen in de rondte werken, werkelijk ELKE mogelijkheid aangrijpen om het evangelie door te geven? Heb je gezien hoe ze naast hun werk allerlei activiteiten ontwikkelen, zondagsschool draaien, bijbelstudies doen met het personeel? Heb je de evangelist gezien die dagenlang van bed naar bed gaat om het Woord te delen?
Nee? dan moet je je oordelende mond eens een keer houden!
Nee, dat heb ik inderdaad niet gezien.
Ik constateer alleen dat het opmerkelijk is dat de afrikaanse Spurgeon uit Zambia (Conrad Mbewe) naar Nederland komt, terwijl wij daar in Afrika zo keihard bezig zijn met naastenliefde en evangelisatie , terwijl we hier zo'n tegenovergestelde reputatie hebben:
http://www.refoweb.nl/dwars/1031/-refow ... tolerant-/
De schrijver van het refoweb-artikel beweert dus in feite dat de grote geleerdheid van
dr. Op 't Hof hem tot razernij brengt??
Echt, het zijn zeker niet alleen de geleerde die deze dingen opmerken en er ernstig
tegen waarschuwen. Heeft dan al Gods volk het contact met de werkelijkheid verloren?
Als men het tegenwoordig niet meer kan begrijpen gebeurt precies hetzelfde als wat
men van Paulus zei: Gij raast, de grote geleerdheid heeft u tot razernij gebracht.
En dan ook dit: De toon waarop dit refoweb-artikel is geschreven. Is dit nu iets waar
men nog jaloers op kan worden? Wordt hier de Christus nu uitgestald in al zijn
schoonhein, noodzakelijkheid, enz.? Neen, dit is pure rebellie. Sorry dat ik het wat
scherp zeg, maar in dit geval ligt dat er zo duidelijk bovenop dat iedereeen dit
kan constateren. Je mag alles zeggen, (bijna) maar wordt alsjeblieft niet te duidelijk.