beroepingswerk, deel 1

Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Lassie schreef:omdat ik die gemeente ken. :wink:
Ja, Unionist ook, die is er tenslotte lid van... Vreemd dan dat die ook de vraag stelt: ja, waarom ook niet?
Lassie

Bericht door Lassie »

Pim schreef:
Blijkbaar niet goed genoeg. :roll:

niet?
kom er zelf vandaan en mijn fam. zit daar in de kerk :wink:

Lassie schreef:
Pim schreef:
Blijkbaar niet goed genoeg. :roll:

niet?
kom er zelf vandaan en mijn fam. zit daar in de kerk :wink:
Nou, vertel eens waarom je het verbaast dat ze ds. Meeuwse op dubbeltal hebben gezet?
Unionist

Bericht door Unionist »

Johannes 3:16 schreef:
Ja, Unionist ook, die is er tenslotte lid van... Vreemd dan dat die ook de vraag stelt: ja, waarom ook niet?
Ho ho, ik zit niet in Doetinchem maar in de huidige gemeente van Ds. M.

Ik ken Doetinchem ook wel een beetje, is denk ik wel vergelijkbaar met Apeldoorn.

PKN
Beroepen:
te Dinteloord (herv.), kand. F. J. M. van Veldhuizen te Hendrik-Ido-Ambacht;
te Dussen-Hank (herv.), kand. B. Jongeneel te Alblasserdam;
te Goedereede (herv.), S. J. Verheij te Polsbroek en Vlist (herv.);
te Pesse (geref.), C. J. ’t Lam te Sprang-Capelle (geref.), die dit beroep heeft aangenomen.

Bedankt:
voor Ridderkerk-Slikkerveer (herv. wijkgem. Wilhelminakerk) J. Harteman te Hilversum (herv.).

Aangenomen: naar Kockengen (geref.), P. H. Zaadstra te Sint Laurens.

Geref. Gemeenten
Beroepen:
te Hilversum, P. Melis te Veen.

Bedankt:
voor Beekbergen, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom;
voor Goudswaard en voor Katwijk aan Zee, M. Karens te Werkendam.

Oud Geref. Gem.
Bedankt:
voor Terneuzen, J. Goudriaan te Ede.
Lassie

Bericht door Lassie »

Unionist schreef:
Johannes 3:16 schreef:
Ho ho, ik zit niet in Doetinchem maar in de huidige gemeente van Ds. M.

Ik ken Doetinchem ook wel een beetje, is denk ik wel vergelijkbaar met Apeldoorn.
Nou dan ken je de gemeente van Doetichem niet echt. Maar goed we zullen daar niet over disscussieren hier in dit topic.
Maar er zijn nogal aardig wat verschillen in die gemeentens.
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Is de Geref.Gem te Doetinchem niet de voortzetting van de Oud Geref,Gem in Ned te Doetichem,die jarenlang is bediend door wijlen Ds.H.Wiltink??
Verder de gemeente is voorheend bediend door Ds.A.B.v.d..Heiden en Ds.J.Driessen en dat komt toch goed overeen met Ds.C.J.Meeuse,dacht ik?
Wat een menselijk gepraat toch weer?
HHKtE

Bericht door HHKtE »

De HNHK gemeente Stellendam is een vrij grote gemeente.Exacte getallen kan ik niet geven,maar bij de opening van de Bethelkerk(het nieuwe HNHKgebouw) kon je lezen over ruim 300 kerkgangers.
Bij
astroguy

Bericht door astroguy »

HHKtE schreef:Is de Geref.Gem te Doetinchem niet de voortzetting van de Oud Geref,Gem in Ned te Doetichem,die jarenlang is bediend door wijlen Ds.H.Wiltink??
Verder de gemeente is voorheend bediend door Ds.A.B.v.d..Heiden en Ds.J.Driessen en dat komt toch goed overeen met Ds.C.J.Meeuse,dacht ik?
De gemeente is inderdaad de voorzetting van de OGG van ds Wiltink. Na het overlijden van ds Wiltink ging de gemeente in 1980 over naar de GG.
Atze
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Persoonlijk vind ik dit een weinig van nut hebbende rubriek. Immers deze informatie is te halen uit het RD, ND en EO-teletekst. Mocht je om principieele rede geen tv kijken maar wel internetten kun je wel teletekst pag. 343 benaderen. (zoekmachine enzovoorts.)
Dat betekent dat de rubriek in dit forum zich gaat lenen voor commentaar op beroepen. En dat is, al moet ik me als katholiek geworden Hervormde Gereformeerde Bonder wel terughoudend en voorzichtig uitdrukken, toch een zaak van God en de betrokkene zelf.
Lekencommentaar op beroepen predikanten is dubieus...... of draaf ik nu een beetje door??
Lassie

Bericht door Lassie »

astroguy schreef:
HHKtE schreef:Is de Geref.Gem te Doetinchem niet de voortzetting van de Oud Geref,Gem in Ned te Doetichem,die jarenlang is bediend door wijlen Ds.H.Wiltink??
De gemeente is inderdaad de voorzetting van de OGG van ds Wiltink. Na het overlijden van ds Wiltink ging de gemeente in 1980 over naar de GG.
Is dat waar? Volgens mij is dat toch eerder gegaan?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

moderne gelovige schreef:al moet ik me als katholiek geworden Hervormde Gereformeerde Bonder wel terughoudend en voorzichtig uitdrukken
Katholiek zijn we allemaal, dus die terughoudendheid past ons allen :wink:
astroguy

Bericht door astroguy »

Lassie schreef:
astroguy schreef:
Is dat waar? Volgens mij is dat toch eerder gegaan?
Zie o.a. het boek Samengevloeid van H. Hille (2005), blz. 136-137 en 182-183 waar staat dat de gemeente in feite in april 1981 overging naar de GG. Ds. Wiltink overleed in 1979. ZIe ook het herdenkingsboek van Doetinchem: Gedenkt Zijner wonderwerken, Gereformeerde Gemeente Doetinchem, 1888-1988.
Atze

Bedankt
voor Zuilichem-Nieuwaal (HNHK)
Ds. W. van Vlastuin te Katwijk aan Zee

Beroepen
te Poortvliet (HNHK)
Ds. IJ. R. Bijl te Gouda
beslissingsdatum D.V. 22 april