Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Voor vaderdag heb ik De boxer van Auschwitz gekocht. Het is gebaseerd op feiten, maar er is ook flink wat verzonnen, onder andere een gevecht tussen een gevangene en Mengele.
Ik denk niet dat ik het zelf ga lezen, ik heb een paar bladzijden bekeken en was er al naar van.

Bedankt voor de tip hierboven, Mara. Ik ga 'm reserveren.
Ik heb nog een boek van haar gevonden, ik kan het niet reserveren bij de bieb, ik ga het kopen.

Ben daarna nog begonnen in De Song van Chris Fabry. Het begon veelbelovend maar al snel zakte het in.
Dus ik klapte het dicht, na zo'n prachtige novelle kon ik het even niet aan.
Mijn dochter zei: mam, je bent ook niet de doelgroep.
Aha. :huhu Ik had er zoveel over gehoord, het lag prominent op de tafel met nieuwe boeken in de boekenwinkel.
Ik weet nog niet of ik nog een poging ga wagen.
Wie heeft het wel uitgelezen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Jammer, Annet Buurma staat niet in de bieb. Ik heb wel Dochterlief van Fabry gereserveerd, intrigerende plot.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Jammer, Annet Buurma staat niet in de bieb. Ik heb wel Dochterlief van Fabry gereserveerd, intrigerende plot.
BuurmaN he.
Hij staat wel in diverse andere bibliotheken, maar ik kon het niet reserveren. (De naakte waarheid dus. Ergerlijk dat als je de titel intypt, een rij boeken met dezelfde titel te zien krijgt.)
Dodo

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Jammer, Annet Buurma staat niet in de bieb. Ik heb wel Dochterlief van Fabry gereserveerd, intrigerende plot.
BuurmaN he.
Hij staat wel in diverse andere bibliotheken, maar ik kon het niet reserveren. (De naakte waarheid dus. Ergerlijk dat als je de titel intypt, een rij boeken met dezelfde titel te zien krijgt.)
Tikfout. En de app van de bieb laat alle namen in de buurt van wat je intypt zien, dus dat was wel goedgekomen.
Hopelijk komen de boeken van Buurman later nog in de bieb terecht.
dennis

Bericht door dennis »

Wie kent 'Winter in Glosterhuis." ? Heb ik al weer een tijdje terug gelezen.
Dodo

Bericht door Dodo »

dennis schreef:Wie kent 'Winter in Glosterhuis." ? Heb ik al weer een tijdje terug gelezen.
Aanrader.
Ik vind het een bespreekboek voor de vrijwilligersgroep van het hospice, en ook voor de leeskring trouwens.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Zwanenmoeder geschreven door Janny den Besten. Best een goed boek, alleen aan het eind een beetje ongeloofwaardig. Komt wel erg goed allemaal. Verder best herkenbaar, ik ben zelf ook zo'n moeder die alles wil regelen en onder controle wil houden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

ds. J. Mijnders
Een lofzang in de nacht,
52 meditaties

Een boek dat je niet aan een stuk uitleest.
Maar wel om elke meditatie rustig door te lezen.
Ik houd goede herinneringen heb aan ds. Mijnders, ondanks
dat hij slechts drie jaren (1970-1973) onze gemeente heeft gediend.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Strijd gij om in te gaan - Thomas Watson
dennis

Bericht door dennis »

Dodo schreef:
dennis schreef:Wie kent 'Winter in Glosterhuis." ? Heb ik al weer een tijdje terug gelezen.
Aanrader.
Ik vind het een bespreekboek voor de vrijwilligersgroep van het hospice, en ook voor de leeskring trouwens.
Ik vond het ook zeker de moeite waard.
Mara

Bericht door Mara »

De kinderbarak, Valentine Goby. Ik denk dat het er eentje is voor de leeskring Dodo.
Ik dacht eerst, het zoveelste boek over vernietigingskamp Ravensbrück, maar het is toch weer anders.

In 1944 wordt de twintigjarige zwangere Mila gedeporteerd naar kamp Ravensbrück, waar ze de erbarmelijke leefomstandigheden en de brute tewerkstellingen moet doorstaan. Mila probeert haar zwangerschap zo lang mogelijk te verhullen omdat ze weet dat pasgeborenen terechtkomen in de beruchte kinderbarak. De overlevingskans van baby’s is daar niet groot, maar Mila is vastbesloten haar kind een kans te geven.
Dan gebeurt er een klein wonder te midden van alle verschrikkingen: de vrouwen met wie ze haar barak deelt, ontfermen zich over Mila en haar ongeboren kind, zodat het al vóór de geboorte wordt omringd door ‘peettantes’.
De kinderbarak is een ontroerende en meeslepende roman over hoop, overleven en menselijkheid in een onverbiddelijk harde wereld.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gisteren de preek van ds. E. Venema nagelezen die in de morgendienst werd gelezen.
Meelezen ging niet, want de tekst was totaal anders, alleen de punten en de tekstwoorden klopten.... :quoi

Ik heb die preek wel op een cassettebandje, die is woordelijk dezelfde, maar die uit het boekje
"JONA OP DE LEERSCHOOL DER GENADE" wijkt op veel punten af. Wellicht wel dezelfde preek, maar
in een andere gemeente uitgesproken.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Gisteren de preek van ds. E. Venema nagelezen die in de morgendienst werd gelezen.
Meelezen ging niet, want de tekst was totaal anders, alleen de punten en de tekstwoorden klopten.... :quoi

Ik heb die preek wel op een cassettebandje, die is woordelijk dezelfde, maar die uit het boekje
"JONA OP DE LEERSCHOOL DER GENADE" wijkt op veel punten af. Wellicht wel dezelfde preek, maar
Heb wel eens gehoord dat deze ds preken schreef die hij zo niet gepreekt had.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:Gisteren de preek van ds. E. Venema nagelezen die in de morgendienst werd gelezen.

Heb wel eens gehoord dat deze ds preken schreef die hij zo niet gepreekt had.
Dan zou de leespreek van een cassettebandje moeten zijn overgeschreven...
Niet dat dit niet zou kunnen, maar voor zover ik weer is dat niet gebruikelijk.
refo

Bericht door refo »

Gödel, Escher, Bach - Douglas Hofstadter
Ben benieuwd hoever ik kom.
Plaats reactie