Wist je dat...

parsifal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door parsifal »

Wist je dat Refo enkele postings terug best wel een punt had, zoals hier aangetoond.
huisman schreef:.......dat er wel erg veel nieuwe forummers zich aanmelden die totaal niet tot de doelgroep behoren.

Nieuwe wind in RF land. Ik betreur het iig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dodo

Bericht door Dodo »

parsifal schreef:Wist je dat Refo enkele postings terug best wel een punt had, zoals hier aangetoond.
huisman schreef:.......dat er wel erg veel nieuwe forummers zich aanmelden die totaal niet tot de doelgroep behoren.

Refo heeft meestal wel een punt.
Maar bovenstaande komt niet van zijn hand.
parsifal

Bericht door parsifal »

Dodo schreef:
parsifal schreef:Wist je dat Refo enkele postings terug best wel een punt had, zoals hier aangetoond.

Refo heeft meestal wel een punt.
Maar bovenstaande komt niet van zijn hand.
Maar het bevestigt wel wat refo eerder schreef.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dodo

Bericht door Dodo »

Dan weet ik niet wat je bedoelt.
huisman

Bericht door huisman »

Refo heeft altijd een punt maar ik blijf dit doen om het RF te behouden bij de doelgroep en het doel van dit forum.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Panny

Bericht door Panny »

Ik krijg er juist een naar gevoel bij hoe er hier de laatste tijd gereageerd op 'andersdenkenden'.

Ze worden direct vanuit de hoogte de les gelezen. Er wordt duidelijk kenbaar gemaakt dat ze hier niet welkom zijn en ze worden zo snel mogelijk weggewerkt.
Zo weer verlost van die vervelende andersdenkenden. En weer is iemand teleurgesteld in het reformatorisch christendom en zijn bepaalde beeldvormingen van ons wereldje weer bevestigd: Hoogmoedig, liefdeloos..
Zo tevreden met onszelf, met onze waarheden, onze leer, onze godsdienst... Alsof wij er zelf voor gekozen hebben in een refo gezin geboren te worden of op een andere manier in een reformatorische kerk terecht gekomen zijn.

Er is geen echt gesprek waarin geprobeerd wordt de achtergronden van de ander beter te begrijpen. Er is geen respect voor andere mensen. Er is geen liefde.

Ik vraag me af: Gaat we in het 'echte' leven ook zo met mensen om? (dit forum is ook een plek waar we echte mensen ontmoeten)
Luisteren we dan ook altijd zo slecht? En hebben we dan ook altijd direct een oordeel klaar? Zijn we dan ook blij als we weer van een andersdenkende af zijn?
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die met oprechte liefde en interesse in de naasten evangelisatie en zending willen bedrijven.

Daarnaast bedenk ik me ook steeds meer dat dit forum gewoon openbaar te lezen is voor iedereen. Hoeveel teleurstellingen over het christelijke geloof zal dat al wel niet opgeleverd hebben?
In het algemeen is het nou niet echt een getuigenis van de hoop die in ons is en wat andere mensen jaloers gaat maken.
Dodo

Bericht door Dodo »

Zo belangrijk is een forum niet hoor.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Bovendien blazen sommige nieuwkomers ook meteen flink hoog van de toren.
:?
Dodo

Bericht door Dodo »

Eens met Panny.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:

Ik neem aan dat de moderatie het wel in de gaten houdt.
Wij zien dit ook uiteraard. De regels voor aanmelden zijn duidelijk, daar ligt het niet aan. Je kunt moeilijk voorkomen dat iemand dit bewust negeert.
Daarna zijn wij van mening dat je een ieder correct en dus gelijk moet behandelen: eerst een aantal keren waarschuwen vóór iemand definitief afscheid moet nemen. Vrij recent had iemand dat in een enkele dag voor elkaar.
Dus graag ook hierin wat begrip voor het soms lastige werk van een moderator.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hier wat berichten geknipt die tegen de forumregels zijn.
Terri

Bericht door Terri »

refo schreef:Roept ze ook de mods te hulp als ze geen gelijk kan krijgen?
Volgens mij bedoelde Parsifal deze post.
Eens met Panny.
Hesther
Verbannen

Bericht door Hesther »

NIeuwkomers worden zo onder vuur genomen dat je je afvraagt of dit een forum is waar men openstaat voor elkaar.
Heel onplezierig eigenlijk. Je voelt je niet welkom. Ik hoop dat het in de kerken anders is.....
Hesther
Verbannen

Bericht door Hesther »

Panny schreef:Ik krijg er juist een naar gevoel bij hoe er hier de laatste tijd gereageerd op 'andersdenkenden'.

Ze worden direct vanuit de hoogte de les gelezen. Er wordt duidelijk kenbaar gemaakt dat ze hier niet welkom zijn en ze worden zo snel mogelijk weggewerkt.
Zo weer verlost van die vervelende andersdenkenden. En weer is iemand teleurgesteld in het reformatorisch christendom en zijn bepaalde beeldvormingen van ons wereldje weer bevestigd: Hoogmoedig, liefdeloos..
Zo tevreden met onszelf, met onze waarheden, onze leer, onze godsdienst... Alsof wij er zelf voor gekozen hebben in een refo gezin geboren te worden of op een andere manier in een reformatorische kerk terecht gekomen zijn.

Er is geen echt gesprek waarin geprobeerd wordt de achtergronden van de ander beter te begrijpen. Er is geen respect voor andere mensen. Er is geen liefde.

Ik vraag me af: Gaat we in het 'echte' leven ook zo met mensen om? (dit forum is ook een plek waar we echte mensen ontmoeten)
Luisteren we dan ook altijd zo slecht? En hebben we dan ook altijd direct een oordeel klaar? Zijn we dan ook blij als we weer van een andersdenkende af zijn?
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die met oprechte liefde en interesse in de naasten evangelisatie en zending willen bedrijven.

Daarnaast bedenk ik me ook steeds meer dat dit forum gewoon openbaar te lezen is voor iedereen. Hoeveel teleurstellingen over het christelijke geloof zal dat al wel niet opgeleverd hebben?
In het algemeen is het nou niet echt een getuigenis van de hoop die in ons is en wat andere mensen jaloers gaat maken.
Misschien weet men niet wat de "hoop" in de Bijbel betekent. Hoop is altijd "toekomstverwachting" . En ik denk dat bepaald gedrag op Chr. forums niemand jaloers maakt. Mij niet ... in ieder geval. Ik heb eerder medelijden met zulke christenen.
Hesther
Verbannen

Bericht door Hesther »

Posthoorn schreef:Bovendien blazen sommige nieuwkomers ook meteen flink hoog van de toren.
:?
Dat zou kunnen, maar geef dan voorbeelden. Dan kunnen de "nieuwkomers" er iets mee. Roeptoeteren heeft geen enkele zin.
Plaats reactie