Ik denk altijd positief over jou, daarom begreep ik die botte weigering t.o.v. Henriët niet.huisman schreef:Ik bedoelde nee je mag hem nu niet lenen. Als ik het uit heb gaat het daarna naar de getrouwde kinderen .Daarna is Henriet de eerste die aan de beurt komt.Orchidee schreef:Idd. erg onaardig @Huisman, niet een ieder heeft ruimte in zijn of haar portomonnee om boeken te kopen(Zo rond 2017 denk ik)
Ik leen mijn boeken wel uit maar niet aan iedereen.
Hopelijk denken jij en Mara nu weer een beetje positiever over huisman .
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Maar Huisman (of wie ook) mag toch gewoon nee zeggen als iemand een boek te leen vraagt? Dat is zijn goed recht, en daar hoeft hij geen verantwoording over af te leggen.
Ik zou het alleen per pb afwikkelen, en niet op het forum.
Het gaat niet om het NEE-zeggen op zich, maar eerstens tegen wie hij nee zegt, Henriët, en verder zonder reden.Dodo schreef:Maar Huisman (of wie ook) mag toch gewoon nee zeggen als iemand een boek te leen vraagt? Dat is zijn goed recht, en daar hoeft hij geen verantwoording over af te leggen.
Als iemand in mijn kast een dergelijk boek ziet staan en vraagt of hij het mag lenen, geef ik het direkt.
Dan hoop ik dat het tot Zegen mag zijn.
Je raakt daar boeken door kwijt, dat is waar en jammer, maar dan hoop ik toch dat het een uitwerking ten goede mag hebben.
Maar goed, genoeg er over gezegd denk ik.

We gaan hier weer ontopic. Discussies over het uitlenen van boeken kunnen indien gewenst per pb verdere voortgang vinden.
Ah staat hoog op mijn verlanglijstje! Waar heb je hem besteld?Curatorium schreef:De Reformation Heritage King James Study Bible, samengesteld door vooraanstaande (Amerikaans) reformatorische geleerden, oa Beeke. Bevat veel verwijzingen naar de HC en de Westminster. Volgens mij ook een paar vertaalde kanttekeningen + veel kerkgeschiedenis. Wel wat meer op de puriteinen gericht dan de nadere reformatie, maar dat is logisch en zou niet veel uit moeten maken.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik heb de eBook versie. Direkt van Reformation Heritage.helma schreef:Ah staat hoog op mijn verlanglijstje! Waar heb je hem besteld?Curatorium schreef:De Reformation Heritage King James Study Bible, samengesteld door vooraanstaande (Amerikaans) reformatorische geleerden, oa Beeke. Bevat veel verwijzingen naar de HC en de Westminster. Volgens mij ook een paar vertaalde kanttekeningen + veel kerkgeschiedenis. Wel wat meer op de puriteinen gericht dan de nadere reformatie, maar dat is logisch en zou niet veel uit moeten maken.
Ben van plan er meer te kopen als de koers wat meer gunstig is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Familie uit Canada had hem meegenomen. Ik weet niet eens of ik er heel veel mee bespaard heb, maar vast wel iets, volgens mij vallen de verzendkosten tegenwoordig ook wel mee met vroeger.helma schreef:Ah staat hoog op mijn verlanglijstje! Waar heb je hem besteld?Curatorium schreef:De Reformation Heritage King James Study Bible, samengesteld door vooraanstaande (Amerikaans) reformatorische geleerden, oa Beeke. Bevat veel verwijzingen naar de HC en de Westminster. Volgens mij ook een paar vertaalde kanttekeningen + veel kerkgeschiedenis. Wel wat meer op de puriteinen gericht dan de nadere reformatie, maar dat is logisch en zou niet veel uit moeten maken.
Inderdaad gister gekregenhelma schreef:
(ik denk dat wij het boek deze week nog cadeau van iemand krijgen. Als ik het uitheb mag je het lenen Jet.)

huisman schreef:Ik bedoelde nee je mag hem nu niet lenen. Als ik het uit heb gaat het daarna naar de getrouwde kinderen .Daarna is Henriet de eerste die aan de beurt komt.Orchidee schreef:Idd. erg onaardig @Huisman, niet een ieder heeft ruimte in zijn of haar portomonnee om boeken te kopen(Zo rond 2017 denk ik)
Ik leen mijn boeken wel uit maar niet aan iedereen.
Hopelijk denken jij en Mara nu weer een beetje positiever over huisman .
Beetje mosterd na de maaltijd, maar goeiemik, wat een discussie nav mijn vraag.
Stel jullie je allemaal gerust. Ik heb er geen moment hartzeer van gehad

Kan het prima vinden met huisman en hij hoeft helemaal geen uitleg te geven bij een antwoord op een vraag.
Maar jullie meeleven is hartverwarmend hoor, dat waardeer ik.
@ helma: fijn! ik wacht het rustig af.. enne, Jean is bijna jarig, dus je begrijpt al wat we aan hem gaan geven

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Een hele mooie kaart met een foto van bloeiende rozen. Werkelijk een plaatje.
Vouw ik hem open, blijkt het een rouwaankondiging te zijn.
Zowel aan de envelop als de postzegel, kon ik dit niet zien.
Kennelijk moet de dood "verbloemd" worden.

- Dodo
Ik denk niet dat rouwaankondiging een correct woord is ;-)Mara schreef:Een hele mooie kaart met een foto van bloeiende rozen. Werkelijk een plaatje.
Tjsa, daar zat ik ook net over na te denken, heb ik het wel goed gezegd.Dodo schreef:Ik denk niet dat rouwaankondiging een correct woord is ;-)Mara schreef:Een hele mooie kaart met een foto van bloeiende rozen. Werkelijk een plaatje.
En wat trek je dan aan, je durft dan toch niet in donkere kleding erheen te gaan?
de oude driedelige kinderbijbel van Vreugdehil
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ga erheen zoals jij je voelt. Rouw je, trek dan rouwkleding aan. Is het geen persoonlijk verdriet voor je, dan hoef je waarschijnlijk voor de familie geen donkere kleding aan te trekken.Mara schreef:Tjsa, daar zat ik ook net over na te denken, heb ik het wel goed gezegd.Dodo schreef:Ik denk niet dat rouwaankondiging een correct woord is ;-)Mara schreef:Een hele mooie kaart met een foto van bloeiende rozen. Werkelijk een plaatje.
En wat trek je dan aan, je durft dan toch niet in donkere kleding erheen te gaan?
Ik ben eigenlijk opgelucht dat we er niet heen hoeven, er staat een andere afspraak rond dat tijdstip, die niet afgezegd kan worden.Zita schreef:Ga erheen zoals jij je voelt. Rouw je, trek dan rouwkleding aan. Is het geen persoonlijk verdriet voor je, dan hoef je waarschijnlijk voor de familie geen donkere kleding aan te trekken.Mara schreef:Tjsa, daar zat ik ook net over na te denken, heb ik het wel goed gezegd.Dodo schreef:Ik denk niet dat rouwaankondiging een correct woord is ;-)Mara schreef:Een hele mooie kaart met een foto van bloeiende rozen. Werkelijk een plaatje.
Ik denk dat ik anders in het donkerblauw was gegaan, vind fleurige kleding op een crematie (ook dat nog) niet gepast.
Ik volsta deze keer met een condoleancekaart. Zal het zwarte randje maar achterwege laten.