Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
De boeken van Becky Miller (Sharon Hinck). (Ik vond ze bij de kringloop).De omstandigheden zijn wat anders maar vaak denk ik dat ik over mezelf aan het lezen ben..... En de lessen die zij leert in haar leven zijn dan ook meestal de lessen die ik ook nodig heb. Precies in de dingen die nu spelen. Echt heel apart, want dat zou je nog niet meteen zeggen als je de voorkant van de boeken ziet ;-). De manier van verwoorden is niet altijd zoals ik het zelf zou doen, maar verder is de hoofdpersoon voor mij erg herkenbaar.
Schaap en bok in één hok - ds H.J. de Groot
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Zojuist op de kop getikt bij de Dorkaswinkel.dennis schreef:Al een tijdje bezig in 'Thuis' van Marilynne Robinson.
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Ik hoop dat je ervan geniet! Zelf vond ik het een heel knap boek, maar soms wel saai. Er gebeurt niet heel veel ...helma schreef:Zojuist op de kop getikt bij de Dorkaswinkel.dennis schreef:Al een tijdje bezig in 'Thuis' van Marilynne Robinson.
- Bonny
- Contacteer:
Ik heb de Camera Obscura van Hildebrandt (pseudoniem van ds Nicolaas Beets) uitgelezen. Ik vond het een interessante en humoristische beschrijving van het leven in het eerste deel van de 19de eeuw. Met name in 'De Familie Stastok' komt de tegenstelling tussen rijk en arm, oud en nieuw geld goed tot uiting. Voor de historisch geïnteresseerde lezer een must. Enige geoefendheid met 19de-eeuws Nederlands is een pre, maar ik vermoedt dat de meeste forummers dit zich wel toegeëigend hebben.
Voor nu maar een andere klassieker opengeslagen: Vojna i Mir, oftewel Oorlog en Vrede van Tolstoi. Tot nu toe, na 66 pagina's best te doen; nog 1000 te gaan....
Voor nu maar een andere klassieker opengeslagen: Vojna i Mir, oftewel Oorlog en Vrede van Tolstoi. Tot nu toe, na 66 pagina's best te doen; nog 1000 te gaan....

The Groom's still waiting at the altar
- Dodo
Vandaag begonnen in Als je het licht niet kunt zien, door Anthony Doerr. Tot nu toe heel pakkend. Ook informatief over de aanloop naar WO 2, vanuit verschillend perspectief.
Een goed boek in handen hebben is zo fijn, er zijn er niet zo veel van dit kaliber.
Een goed boek in handen hebben is zo fijn, er zijn er niet zo veel van dit kaliber.
Nimmernacht van Anne de Graaf uitgelezen.
Mooi boek.
Mooi boek.
'Kortsluiting' door Ewout Koolmees. Al weer uit ook. Best een aardig boek. Alleen de manier waarop de politie werkt wordt volgens mijn niet helemaal realistisch beschreven.
Uit: 'Niet vermist' van Sjoerd Veenman. De nieuwe Maritz. Spannend en mooi boek!
Wat ik o.a. goed vond: Maritz krijgt klachten omdat hij tijdens zijn werk 'evangeliseert.' Ik moest denken aan dat verhaal
van die politieman die kritiek had op de gaypride, en van alles over zich heenkreeg.
Wat ik o.a. goed vond: Maritz krijgt klachten omdat hij tijdens zijn werk 'evangeliseert.' Ik moest denken aan dat verhaal
van die politieman die kritiek had op de gaypride, en van alles over zich heenkreeg.
Verschillende schrijvers:
Online krantenarchieven tussen ruwweg 1800-1970.
De moeite waard voor hen die enig historisch besef hebben.
Ze staan op verschillende erfgoedsites, en natuurlijk Delpher (voorheen KB).
http://www.delpher.nl/
http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/c ... ernet.html
Aanbevolen!
Online krantenarchieven tussen ruwweg 1800-1970.
De moeite waard voor hen die enig historisch besef hebben.
Ze staan op verschillende erfgoedsites, en natuurlijk Delpher (voorheen KB).
http://www.delpher.nl/
http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/c ... ernet.html
Aanbevolen!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Op verhaal gekomen, Sijtje Kooi.
Autobiografisch relaas van een vrouw die een langdurig frustrerend, verbrokkelend en tenslotte verbroken huwelijk had
met een autistische echtgenoot.
Voorwoord van de schrijfster:
Wat gaf bij mij de doorslag om mijn verhaal nu toch aan iedereen te willen vertellen?
Een lezing over "zoveel soorten van verdriet" voor ruim 200 christenvrouwen in het voorjaar van 2008.
Het onvoorstelbare verdriet van mijn lotgenoten en mij, nl. autisme - specifiek de impact van Asperger, werd door de
spreekster niet genoemd.
Mijn besluit stond vast: mijn verhaal moet de wereld in.
Als een reiger leefde ik jarenlang in een stille polder, uitkijkend naar iets of iemand voor hulp.
Autobiografisch relaas van een vrouw die een langdurig frustrerend, verbrokkelend en tenslotte verbroken huwelijk had
met een autistische echtgenoot.
Voorwoord van de schrijfster:
Wat gaf bij mij de doorslag om mijn verhaal nu toch aan iedereen te willen vertellen?
Een lezing over "zoveel soorten van verdriet" voor ruim 200 christenvrouwen in het voorjaar van 2008.
Het onvoorstelbare verdriet van mijn lotgenoten en mij, nl. autisme - specifiek de impact van Asperger, werd door de
spreekster niet genoemd.
Mijn besluit stond vast: mijn verhaal moet de wereld in.
Als een reiger leefde ik jarenlang in een stille polder, uitkijkend naar iets of iemand voor hulp.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Twee boeken:
Worden als een man - ds. J. Overduin
Pastoraat rond het H.A. - dr J.G. Woelderink
Worden als een man - ds. J. Overduin
Pastoraat rond het H.A. - dr J.G. Woelderink
Leestip voor Dodo en Posthoorn.
Een novelle, geschreven door Annet Buurman, Valavond.
Zo mooi geschreven!

Ik kijk uit naar haar volgende boek.
Zo mooi geschreven!

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Voor vaderdag heb ik De boxer van Auschwitz gekocht. Het is gebaseerd op feiten, maar er is ook flink wat verzonnen, onder andere een gevecht tussen een gevangene en Mengele.
Ik denk niet dat ik het zelf ga lezen, ik heb een paar bladzijden bekeken en was er al naar van.
Bedankt voor de tip hierboven, Mara. Ik ga 'm reserveren.
Ik denk niet dat ik het zelf ga lezen, ik heb een paar bladzijden bekeken en was er al naar van.
Bedankt voor de tip hierboven, Mara. Ik ga 'm reserveren.
Gelezen. Mooi boekje! Erg dun, maar toch best een compleet verhaal ...Mara schreef:Leestip voor Dodo en Posthoorn.
Zo mooi geschreven!