Inmiddels over de helft: Wright zegt een hoop mooie dingen, maar heeft inderdaad aanvechtbare ideeën als het over Paulus' rechtvaardiging gaat.Posthoorn schreef:Ik weet dat er gewaarschuwd wordt tegen de 'Paulus'theologie van Wright. Vooralsnog durf ik nog geen conclusies te trekken.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Dan zou ik de goede dingen maar oppikken ...Posthoorn schreef:Inmiddels over de helft: Wright zegt een hoop mooie dingen, maar heeft inderdaad aanvechtbare ideeën als het over Paulus' rechtvaardiging gaat.Posthoorn schreef:Ik weet dat er gewaarschuwd wordt tegen de 'Paulus'theologie van Wright. Vooralsnog durf ik nog geen conclusies te trekken.
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Gelukkig zijn we zo wijs dat we altijd precies kunnen onderscheiden wat er goed is en wat niet....dennis schreef:Dan zou ik de goede dingen maar oppikken ...Posthoorn schreef:Inmiddels over de helft: Wright zegt een hoop mooie dingen, maar heeft inderdaad aanvechtbare ideeën als het over Paulus' rechtvaardiging gaat.Posthoorn schreef:Ik weet dat er gewaarschuwd wordt tegen de 'Paulus'theologie van Wright. Vooralsnog durf ik nog geen conclusies te trekken.
-
Kun je eens wat van die ideeën noemen?Posthoorn schreef:Inmiddels over de helft: Wright zegt een hoop mooie dingen, maar heeft inderdaad aanvechtbare ideeën als het over Paulus' rechtvaardiging gaat.Posthoorn schreef:Ik weet dat er gewaarschuwd wordt tegen de 'Paulus'theologie van Wright. Vooralsnog durf ik nog geen conclusies te trekken.
Pfoe, eerst moet ik het boek maar eens helemaal uit lezen, en dan kijken of ik het goed kan samenvatten.Johannes 3:16 schreef:Kun je eens wat van die ideeën noemen?Posthoorn schreef:Inmiddels over de helft: Wright zegt een hoop mooie dingen, maar heeft inderdaad aanvechtbare ideeën als het over Paulus' rechtvaardiging gaat.
Hier een samenvattend artikel over de opvattingen van Wright:Posthoorn schreef:Pfoe, eerst moet ik het boek maar eens helemaal uit lezen, en dan kijken of ik het goed kan samenvatten.Johannes 3:16 schreef:Kun je eens wat van die ideeën noemen?
http://www.kontekstueel.nl/35-algemene- ... -op-paulus
En hier een kritisch artikel van dr. P. de Vries:
http://drpdevries.blogspot.nl/2014_11_01_archive.html
De aandachtige lezer oordele zelf...
Bedankt voor het plaatsen van deze links, Posthoorn!
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Donderdagmiddagdochter van Stevo Akkermans
Dat zul je toch zelf moeten doen.eilander schreef:Gelukkig zijn we zo wijs dat we altijd precies kunnen onderscheiden wat er goed is en wat niet....dennis schreef:Dan zou ik de goede dingen maar oppikken ...Posthoorn schreef:Inmiddels over de helft: Wright zegt een hoop mooie dingen, maar heeft inderdaad aanvechtbare ideeën als het over Paulus' rechtvaardiging gaat.Posthoorn schreef:Ik weet dat er gewaarschuwd wordt tegen de 'Paulus'theologie van Wright. Vooralsnog durf ik nog geen conclusies te trekken.
Welnee, als dit soort waarschuwingen bij een boek gegeven worden, is dat voor mij voldoende reden om het hele boek niet te lezen. Voor mij, zeg ik.freek schreef:Dat zul je toch zelf moeten doen.eilander schreef:Gelukkig zijn we zo wijs dat we altijd precies kunnen onderscheiden wat er goed is en wat niet....
Vanmiddag gelezen de hoofdstukken over geschiedenis in het boekje "wegwijs in religieuze stromingen: de Remonstranten" van dr. E. Cossee.
Interessant verloop van gebeurtenissen begin zeventiende eeuw!
Interessant verloop van gebeurtenissen begin zeventiende eeuw!
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Ik herlees 'Woeste hoogten'.

Zijspoor van bestsellerauteur Josha Zwaan is een persoonlijk verhaal over haar zieke zoon, troost en liefde. Eerder verscheen van haar Parnassia waarvan meer dan 80.000 exemplaren zijn verkocht.
In Zijspoor vertelt Zwaan over haar zoon die op 25 maart 2011 wordt opgenomen in het ziekenhuis. Er is iets mis met zijn longen en nieren. Maandenlang zweeft hij tussen leven en dood, maar wanneer hij een donornier van zijn vader krijgt krabbelt hij langzaam weer op. Ruim anderhalf jaar houdt Josha Zwaan een dagboek bij.
Er zijn momenten van diepe angst, wanhoop, maar ook troost, liefde en besef van grote schoonheid. Een aangrijpend en meeslepend verhaal, dat leest als een roman van Josha Zwaan.
- See more at: http://www.uitgeverijtenhave.nl/boek/zi ... CQo28.dpuf
Prachtig, ontroerend en voor mij herkenbaar! In één adem uitgelezen.
Leestip voor Dodo en Helma. Maar ook voor andere liefhebbers van goed geschreven non fictie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De grote scheiding, C.S. Lewis.
Zware kost.
Zware kost.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Maar wel de moeite waard!Mara schreef:De grote scheiding, C.S. Lewis.
Zware kost.
Zelf al even bezig in 'Mintijteer' van Esther Magnis. Interessant boek.