Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik twijfel of ik dit moet doen. Maar er wordt expliciet om gevraagd.
Het eerste wat in me opkomt is een vraag over hoe de dames zich kleden tijdens een strandwandeling van de +16 JV. Daar waren nooit problemen mee; Dan opeens wel.
Het eerste wat in me opkomt is een vraag over hoe de dames zich kleden tijdens een strandwandeling van de +16 JV. Daar waren nooit problemen mee; Dan opeens wel.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Op zich een goede vraag, ik kan me voorstellen dat wanneer je dit soort vragen die er nooit eerder waren hoort gaat denken waar komt dit vandaan. Maar om te stellen dat die mensen dan beter op hun oude plek konden blijven vind te kort door bocht. Met jou zijn er nog enkele refoforummers die hun gemeente of voormalige gemeente zien veranderen. Zeker wanneer je niks met dergelijke veranderingen of standpunten hebt kan ik me het goed voorstellen dat je je dan minder op je plek gaat voelen. Dan kan er een moment komen waarin je besluit je geestelijk heil ergens anders te zoeken. En meestal lukt dat dan aardig zover dat te zien is.Mistig schreef:Ik twijfel of ik dit moet doen. Maar er wordt expliciet om gevraagd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dat de vraag gesteld wordt (zeker zoals mistig deze formuleert) zou ik geen punt vinden, maar dat er nu opeens wel problemen van komen wel.pierre27 schreef:Op zich een goede vraag, ik kan me voorstellen dat wanneer je dit soort vragen die er nooit eerder waren hoort gaat denken waar komt dit vandaan. Maar om te stellen dat die mensen dan beter op hun oude plek konden blijven vind te kort door bocht. Met jou zijn er nog enkele refoforummers die hun gemeente of voormalige gemeente zien veranderen. Zeker wanneer je niks met dergelijke veranderingen of standpunten hebt kan ik me het goed voorstellen dat je je dan minder op je plek gaat voelen. Dan kan er een moment komen waarin je besluit je geestelijk heil ergens anders te zoeken. En meestal lukt dat dan aardig zover dat te zien is.Mistig schreef:Ik twijfel of ik dit moet doen. Maar er wordt expliciet om gevraagd.
Als zo'n vraag als eerste bij je opkomt, dan moet je toch eerst bij je zelf ten rade gaan.
https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -studenten
De tekst is nu opgeluisterd met 2 kleurrijke foto's. Verdrietig dat er geen studenten konden worden toegelaten, want ik dacht dat het curatorium aldaar tijdens de afgelopen 2 jaren niet kon vergaderen hierover i.v.m corona.
De tekst is nu opgeluisterd met 2 kleurrijke foto's. Verdrietig dat er geen studenten konden worden toegelaten, want ik dacht dat het curatorium aldaar tijdens de afgelopen 2 jaren niet kon vergaderen hierover i.v.m corona.
Maar dat is natuurlijk een belachelijke gang van zaken. Een soort koekoeksjongen.pierre27 schreef:Op zich een goede vraag, ik kan me voorstellen dat wanneer je dit soort vragen die er nooit eerder waren hoort gaat denken waar komt dit vandaan. Maar om te stellen dat die mensen dan beter op hun oude plek konden blijven vind te kort door bocht. Met jou zijn er nog enkele refoforummers die hun gemeente of voormalige gemeente zien veranderen. Zeker wanneer je niks met dergelijke veranderingen of standpunten hebt kan ik me het goed voorstellen dat je je dan minder op je plek gaat voelen. Dan kan er een moment komen waarin je besluit je geestelijk heil ergens anders te zoeken. En meestal lukt dat dan aardig zover dat te zien is.Mistig schreef:Ik twijfel of ik dit moet doen. Maar er wordt expliciet om gevraagd.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Haha, je opmerking over "kleurrijke foto's" lokte me naar de website en bezorgde me een brede lach en dat nog voor tienen 's morgens ;-). Hoewel het bericht verder natuurlijk treurig is.GGotK schreef:https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -studenten
Is er al (openbaar) nieuws naar aanleiding van de extra classisvergadering Rijssen die gisteren is gehouden?
Gereformeerde Gemeenten
Was het openbaar dat er een extra classisvergadering zou zijn?Tom schreef:Is er al (openbaar) nieuws naar aanleiding van de extra classisvergadering Rijssen die gisteren is gehouden?
Doetinchem is classis Rijssen. 1+1 is vaak 2
In mijn gemeente vertrekken ook getrouwde stellen of jonge gezinnen omdat ze het niet zien zitten om kinderen in de GG groot te brengen. Verschilt natuurlijk per ds. en gemeente, maar ik begrijp dit deels wel. Door de vaak dogmatische insteek i.c.m. een bepaalde voordracht gaan preken totaal over kinderhoofden heen. Wil je die verantwoordelijk als ouder dragen? Er zijn de laatste maanden ook gezinnen naar een "zwaardere" hhg gegaan. Dat wil wel wat zeggen. Ik denk dat dit landelijk ook wel speelt.Bruna schreef:Ook een lichte daling. Uit de GGiN kwamen bijvoorbeeld in Opheusden grote aantallen over.
Aan de andere kant zijn er dan ook weer veel vertrekkers.
Ik kan het artikel niet geheel lezen, wellicht staat er een verklaring.
https://www.rd.nl/artikel/978515-ledent ... ht-in-2021
Maar waar is de taak hier van de ouders? Je kan natuurlijk de voordracht en dogmatische insteek als reden noemen, maar ouders hebben beloofd hun kinderen te onderwijzen. Ik krijg dan het idee dat daar ook iets misgaat.Silo schreef:In mijn gemeente vertrekken ook getrouwde stellen of jonge gezinnen omdat ze het niet zien zitten om kinderen in de GG groot te brengen. Verschilt natuurlijk per ds. en gemeente, maar ik begrijp dit deels wel. Door de vaak dogmatische insteek i.c.m. een bepaalde voordracht gaan preken totaal over kinderhoofden heen. Wil je die verantwoordelijk als ouder dragen? Er zijn de laatste maanden ook gezinnen naar een "zwaardere" hhg gegaan. Dat wil wel wat zeggen. Ik denk dat dit landelijk ook wel speelt.Bruna schreef:Ook een lichte daling. Uit de GGiN kwamen bijvoorbeeld in Opheusden grote aantallen over.
Aan de andere kant zijn er dan ook weer veel vertrekkers.
Ik kan het artikel niet geheel lezen, wellicht staat er een verklaring.
https://www.rd.nl/artikel/978515-ledent ... ht-in-2021
Het gaat er gewoon om dat het volgens hen in de gemiddelde GG moeilijker is om je kinderen tot geloof in Jezus te brengen dan in een andere, meer bijbelgetrouwe kerkgemeente.
Maar het vervelende is vervolgens dat het gras niet zo groen blijkt als het er uitzag. En vervolgens start een verbetertraject in de nieuwe kerkelijke gemeente of het nieuwe kerkverband/kerkgenootschap. Ik ben er niet zo enthousiast over. Ik zie er weinig goeds van.
Maar het vervelende is vervolgens dat het gras niet zo groen blijkt als het er uitzag. En vervolgens start een verbetertraject in de nieuwe kerkelijke gemeente of het nieuwe kerkverband/kerkgenootschap. Ik ben er niet zo enthousiast over. Ik zie er weinig goeds van.
Zowaar het geheel met je eens DDD, wellicht vanuit een andere invalshoek.DDD schreef:Het gaat er gewoon om dat het volgens hen in de gemiddelde GG moeilijker is om je kinderen tot geloof in Jezus te brengen dan in een andere, meer bijbelgetrouwe kerkgemeente.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Student Middendorp en student Boersma zijn geslaagd voor hun examens.
https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... beroepbaar
https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... beroepbaar
-
- Verbannen
Prachtig artikel in de Terdege van deze week met ds. J.B. Zippro uit Terneuzen!