Gereformeerde Gemeenten

Piet Puk

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Robert112 schreef:Weet iemand waarom ds. Brugge niet meer voorgaat in Doetinchem?
Daar is hier al meer over geschreven, dus met de zoekfunctie kom je vast een heel eind.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Aan die ene keer dat ik als gast in de dienst van Doetinchem aanwezig was bewaar ik positieve herinneringen.

De rest weet ik niet en hoef ik, als buitenstaander, ook niet te weten.
Al die opmerkingen brengen me af van het feit dat ik destijds in die gemeente een mooie dienst ervaren had.
Die herinnering aan de GG van Doetinchem koester ik.

Van de verdere actuele ontwikkelingen heb ik geen weet en het beste is dus om ze maar te laten passeren.
Marck

Bericht door Marck »

Uit het jubileumboek " 'k zal gedenken" tbv 75-jarig jubileum GG over toelating tot de Theologische School: "Nimmer was de school zonder studenten. Mogelijk zijn er niet toegelaten, die beter wel toegelaten hadden kunnen worden. Zeker zijn er ook toegelaten die beter niet toegelaten hadden kunnen worden. 't Was niet volmaakt. Maar wie heeft dat ooit beweerd? Hoe zou het zelfs kunnen?" Hoofdstuk geschreven door J.A. Saarberg.

Afgelopen dagen wat landelijke GG jubileum boeken doorgenomen als "jong" gemeentelid. Ik moet zeggen dat het voor mijzelf opbouwend was.
Al zeg ik daarmee niet dat ik me nergens aan stoorde. Of in ieder geval verbaasd was over de manier van presenteren.
Laatst gewijzigd door Marck op 04 jun 2022, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Marck

Bericht door Marck »

Afbeelding
Job

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Marck schreef:Uit het jubileumboek " 'k zal gedenken" tbv 75-jarig jubileum GG over toelating tot de Theologische School: "Nimmer was de school zonder studenten. Mogelijk zijn er niet toegelaten, die beter wel toegelaten hadden kunnen worden. Zeker zijn er ook toegelaten die beter niet toegelaten hadden kunnen worden. 't Was niet volmaakt. Maar wie heeft dat ooit beweerd? Hoe zou het zelfs kunnen?" Hoofdstuk geschreven door J.A. Saarberg.
Wat wil je aangeven met dit citaat?
Marck

Bericht door Marck »

Ik vond het wel een mooie uitspraak. Met alle respect voor deze procedure.
Marck

Bericht door Marck »

Marck schreef:Afbeelding
Dit ging fout. Ik zie geen verwijder optie
Tom

Bericht door Tom »

Robert112 schreef:Weet iemand waarom ds. Brugge niet meer voorgaat in Doetinchem?
Eind deze week is er een classisvergadering hierover. Daarna zal er wel meer bekend worden.
Job

Bericht door Job »

Tom schreef:
Eind deze week is er een classisvergadering hierover. Daarna zal er wel meer bekend worden.
Dat bekend worden mag wmb achterwege blijven voor anderen dan direct betrokkenen. Ik voel dat mijn zondige vlees het ook best zou willen weten maar het weten dient tot niets goeds. Maar bidden moeten we zeker, want wat een leed zal er weer op allerlei wijze geleden worden, ditmaal in de Achterhoek. En het leidt hoe dan ook af van waar het om zou moeten gaan in de kerk.
CvdW

Bericht door CvdW »

Job schreef:
Tom schreef:
Dat bekend worden mag wmb achterwege blijven voor anderen dan direct betrokkenen. Ik voel dat mijn zondige vlees het ook best zou willen weten maar het weten dient tot niets goeds. Maar bidden moeten we zeker, want wat een leed zal er weer op allerlei wijze geleden worden, ditmaal in de Achterhoek. En het leidt hoe dan ook af van waar het om zou moeten gaan in de kerk.
Als één lid lijdt dan lijden alle leden. Daarom wil ik het wel weten. Waar moet het om gaan in de kerk?
Job

Bericht door Job »

Om mee te kunnen lijden en leven wil je het naadje van de kous weten? Wat voegt dat voor jou toe aan nu al weten dat het daar niet goed gaat?
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Job schreef:Om mee te kunnen lijden en leven wil je het naadje van de kous weten? Wat voegt dat voor jou toe aan nu al weten dat het daar niet goed gaat?
Misschien de oproep van Paulus om elkaars lasten te dragen?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ditbenik schreef:
Job schreef:Om mee te kunnen lijden en leven wil je het naadje van de kous weten? Wat voegt dat voor jou toe aan nu al weten dat het daar niet goed gaat?
Opnieuw dan de vraag: moet je daarvoor details weten? Blijkbaar zijn er zorgen bij gemeente en predikant. Dat kan toch genoeg informatie zijn om mee te dragen?
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Zita schreef:
Ditbenik schreef:
Opnieuw dan de vraag: moet je daarvoor details weten? Blijkbaar zijn er zorgen bij gemeente en predikant. Dat kan toch genoeg informatie zijn om mee te dragen?
Ik hoef er helemaal niets van te weten en ik wil er ook helemaal niets van weten maar ik ben benieuwd waarom anderen wel menen van alles op de hoogte te moeten zijn. Daarom opperde ik de enige Bijbelse mogelijkheid die ik kon bedenken. Maar uiteraard vermoed ik ook dat het alleen nieuwsgierigheid of nog erger zal zijn.
CvdW

Bericht door CvdW »

Zita schreef:
Ditbenik schreef:
Inderdaad heb je details nodig. Gaat het om de gezondheid van de predikant of gaat het om een leerverschil, enz.
Alleen zorgen bij gemeente en predikant is onvoldoende, omdat na Genesis 3 er altijd zorgen zijn.
In elk gezin zijn er zorgen. Daarom preekt deze dominee niet?
Plaats reactie