Gereformeerde Gemeenten

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).

En er zijn genoeg vacante gemeenten.
Silo

Bericht door Silo »

FlyingEagle schreef:
Erskinees schreef:Eens. Tegelijkertijd werden de problemen in Opheusden hier ook altijd uitgebreid - doch zakelijk - besproken. We hoeven er m.i. dan ook niet te krampachtig mee om te gaan, mits de informatie publiekelijk en traceerbaar is.
Dat is het nou juist, er is geen publieke informatie dus valt er nog niks te zeggen.
Begreep dat de hele gemeente van Doetinchem inmiddels geïnformeerd is per brief. Dan is de informatie nu toch publiek of zie ik dat verkeerd? Of moet het eerst in het RD staan?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Silo schreef:
FlyingEagle schreef:
Erskinees schreef:Eens. Tegelijkertijd werden de problemen in Opheusden hier ook altijd uitgebreid - doch zakelijk - besproken. We hoeven er m.i. dan ook niet te krampachtig mee om te gaan, mits de informatie publiekelijk en traceerbaar is.
Dat is het nou juist, er is geen publieke informatie dus valt er nog niks te zeggen.
Begreep dat de hele gemeente van Doetinchem inmiddels geïnformeerd is per brief. Dan is de informatie nu toch publiek of zie ik dat verkeerd?
Ja. Dat zie je verkeerd.

Pas als de classis een bericht laat uitgaan, is er publiekelijke informatie.

Of deel jij het kerkblad van jouw gemeente ook online op social media? Bij mij staat er dan op de achterkant dat dit zonder uitdrukkelijke toestemming van de kerkenraad niet mag worden gekopieerd, of op een andere wijze mag worden verspreid.
Silo

Bericht door Silo »

Wacht jij dan voortaan ook even met het melden van beroepingswerk totdat dit via de Saambinder is gegaan ipv op zondagavond alle afkondigingen nasnuffelen op kerkdienstgemist?? Ook dat is dan nog geen publieke info...

Het was gewoon een vraag want vind het helder om dat te weten als forummer. Voor de duidelijkheid; ik heb zelf niet de behoefte om andere gemeenten te bespreken.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Silo schreef:Wacht jij dan voortaan ook even met het melden van beroepingswerk totdat dit via de Saambinder is gegaan ipv op zondagavond alle afkondigingen nasnuffelen op kerkdienstgemist?? Ook dat is dan nog geen publieke info...

Het was gewoon een vraag want vind het helder om dat te weten als forummer. Voor de duidelijkheid; ik heb zelf niet de behoefte om andere gemeenten te bespreken.
Nee hoor. Ik haal meestal alles van dominees.nl of gergeminfo.nl, wat gewoon te raadplegen bronnen zijn. Of het wordt me ingefluisterd door mensen uit mijn omgeving. :D

Tenzij het de eigen gemeente is. Daar heb ik geen geheimen over.

En het is wel een klein beetje vragen naar de bekende weg...
SanderL

Bericht door SanderL »

Simon0612 schreef:
FlyingEagle schreef:
Simon0612 schreef:
Terughoudendheid is een groot goed! Al doet het mij soms zeer als ik zie wat er in topic Kwestie Opheusden allemaal gezegd is en mocht worden. Allerminst zakelijke dingen! 80 pagina’s lang. Wat mij betreft verdwijnt dat topic alsnog van RF. Dan vind ik het soms vreemd hoe snel andere zaken beperkt worden, en vraag ik me soms af: is het bij het ene kerkverband wel toegestaan en het andere niet?
Wees gerust, zal vast nog wel een keer komen.
Nou ik pleit er juist voor om dat soort zaken te laten rusten. Waarom moeten we daarover een mening spuien en vormen? Zelden gaat het er dan waardig aan toe.
We hoeven er geen mening over te hebben. Maar feiten kunnen in principe toch gewoon gedeeld worden. Ik neem aan dat iedereen weet dat we niet beter zijn dan deze gemeente? Ik vind het fijn om juist de feiten te weten zodat ik er beter voor kan bidden. Maar nogmaals, als dit geen optie is accepteer ik dit.
CvdW

Bericht door CvdW »

-knip-
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Moet je perse meer weten om beter te kunnen bidden?
- Niet meer zo actief -
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

SanderL schreef: We hoeven er geen mening over te hebben. Maar feiten kunnen in principe toch gewoon gedeeld worden. Ik neem aan dat iedereen weet dat we niet beter zijn dan deze gemeente? Ik vind het fijn om juist de feiten te weten zodat ik er beter voor kan bidden. Maar nogmaals, als dit geen optie is accepteer ik dit.
Lijkt me niet nodig dat wij alle feiten moeten kennen als we naar een alwetende God bidden…
SanderL

Bericht door SanderL »

Mannetje schreef:Moet je perse meer weten om beter te kunnen bidden?
Nee klopt, dat niet. Maar dan kun je soms gerichter bidden.
SanderL

Bericht door SanderL »

GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).

Hij is beroepbaar sinds 24 april.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

SanderL schreef:
Je kan toch bidden om een oplossing in de zorgen van Doetinchem en haar predikant? Daar hoef je toch niet voor te weten wat er speelt?
Job

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Piet Puk schreef:
SanderL schreef:
Je kan toch bidden om een oplossing in de zorgen van Doetinchem en haar predikant? Daar hoef je toch niet voor te weten wat er speelt?
Dat. En het al helemaal niet delen hier, dat dient werkelijk geen doel. Althans: geen te verantwoorden doel.
GerefGemeente-lid
Verbannen

SanderL schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).

Hij is beroepbaar sinds 24 april.
Dat weet ik uiteraard.
Job

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Dit is stoken. Met je "meestal komt het toch niet meer goed".
Plaats reactie