Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- Bonny
- Contacteer:
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Net begonnen in de Camera Obscura van Hildebrand (Nicolaas Beets), nadat Gulliver's Travels uitgelezen is.
The Groom's still waiting at the altar
- Dodo
Deze week had ik Gebroken wit, van Marianne Witvliet gevonden en weer eens gelezen. Er is toch niet veel aan, en dan op het eind een soort happy end. Mweh. Twee sterren.
Op de plank ligt The Rosie project. Het wordt nogal geroemd, dus ik ben benieuwd.
Misschien een aanrader voor al die mensen hier die niet (willen) weten wat autisme is.
Op de plank ligt The Rosie project. Het wordt nogal geroemd, dus ik ben benieuwd.
Misschien een aanrader voor al die mensen hier die niet (willen) weten wat autisme is.
Ik heb ook nog boekenbon. Maar als ik in de winkel ben weet ik echt niet wat ik er van moet kopen. Er is zoveel. En ben altijd bang dat een 'duur' boek tegenvalt. En theologie heb ik nog zoveel liggen hier...
Een boekenbon is best lang geldig. Het is tegenwoordig een pasje, dat stop ik in mijn portefeuille en als ik een goed boek wat ik graag wil hebben tegenkom, kan ik de pas zo inwisselen.helma schreef:Ik heb ook nog boekenbon. Maar als ik in de winkel ben weet ik echt niet wat ik er van moet kopen. Er is zoveel. En ben altijd bang dat een 'duur' boek tegenvalt. En theologie heb ik nog zoveel liggen hier...
Zoiets moet echt even op je pad komen.
Ik koop vrijwel geen romans meer (alleen oude tweedehandse) ik leen ze liever bij de bieb. Er zijn niet zoveel boeken meer die ik nog vaak ga herlezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
OK, ingewisseld. Evert Barten, Calvijn's institutie voor jongeren.
Ik heb 'het lied van de bomen' pas gelezen. Inderdaad een boek dat je het aan het denken zet. Ik wist niet dat er een vervolg op is. Weet iemand hoe dat heet?Mara schreef:Nou ja, wat toevallig.helma schreef:Julie Cantrell; Het lied van de bomen. Iets voor jou Mara!
https://www.bol.com/nl/p/het-lied-van-d ... 010095285/
Ik heb het net gisteren bij de bieb gereserveerd.![]()
Ik was even ingelogd op de site en las er een recensie over.
Het is een mooi verhaal, maar met een abrupt einde.
Volgens mij nog niet vertaald. http://www.goodreads.com/book/show/1628 ... tains-move
In de bibliotheek is het er al; Dans van de bergen.dennis schreef:Ik heb 'het lied van de bomen' pas gelezen. Inderdaad een boek dat je het aan het denken zet. Ik wist niet dat er een vervolg op is. Weet iemand hoe dat heet?Mara schreef:Nou ja, wat toevallig.helma schreef:Julie Cantrell; Het lied van de bomen. Iets voor jou Mara!
https://www.bol.com/nl/p/het-lied-van-d ... 010095285/
Ik heb het net gisteren bij de bieb gereserveerd.![]()
Ik was even ingelogd op de site en las er een recensie over.
Het is een mooi verhaal, maar met een abrupt einde.
Begreep dat dat het vervolg is.
De Nacht der Girondijnen.
Boekenweekgeschenk 1957. De schrijver is niet vermeld. Aan de lezers destijds te raden wie dat was. Een prijsvraag.
Boekenweekgeschenk 1957. De schrijver is niet vermeld. Aan de lezers destijds te raden wie dat was. Een prijsvraag.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat boek bevalt. Ik heb alleen het aangrijpende boek "Ondergang" van dezelfde schrijver.refo schreef:De Nacht der Girondijnen.
- Bonny
- Contacteer:
Let me google that for yourefo schreef:De Nacht der Girondijnen.

Jacques Presser. Ooit gelezen, maar ik weet de verhaallijn niet helemaal meer.
The Groom's still waiting at the altar
Ik ben niet onder de indruk eigenlijk. Het gaat over Joden die in Westerbork de transporten naar Auswitch regelen. Om zelf te overleven. In zekere zin wel aangrijpend dus. Het is maar een dun boekske, kan verder niet uitweiden.eilander schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat boek bevalt. Ik heb alleen het aangrijpende boek "Ondergang" van dezelfde schrijver.refo schreef:De Nacht der Girondijnen.
'Het naaiatelier', het christelijke Boekenweekgeschenk. Al uit. En ik ben er niet zo van onder de indruk. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

In Het bloed van de Gekruisigde confronteert Bonar de lezer met het grote heilsgebeuren op Golgotha, waar twintig eeuwen geleden de Zoon van God werd gekruisigd. Daarbij toont hij met de Bijbel in de hand aan, welke uiterst belangrijke consequenties deze bloedstorting had en nog steeds heeft voor de gehele mensheid, voor Joden en heidenen, gelovigen en ongelovigen. Het boekje ontmaskert de mens in zijn natuurlijke vijandschap tegen het verzoeningswerk van Christus en waarschuwt op een ernstige en indringende manier voor een voortleven in die levenshouding.
Maar daarnaast worden zelfs de meest verharde zondaars welmenend uitgenodigd om zich met God te laten verzoenen, nu het nog kan. Confronterend, appellerend, steeds met een bewogen oproep op de lezer: Laat u met God verzoenen!

Gisteravond alvast in begonnen.
Het voorwoord:
In herinnering aan ons ongeboren kind.
dat we weer in onze armen zullen houden,
en aan allen die verlies hebben geleden.
Mogen jullie vreugdeolie ontvangen in plaats van as.
Tot nu toe vind ik het veelbelovend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon