Inwoner schreef: ↑30 sep 2023, 15:51
GerefGemeente-lid schreef: ↑30 sep 2023, 15:31
Inwoner schreef: ↑30 sep 2023, 15:09
GerefGemeente-lid schreef: ↑30 sep 2023, 15:07
Vindt jij het een eigen mening als de refomevrouw van de hoedenwinkel aangeeft dat een haar
decoratie iets anders is dan een hoed en dat dit dus, volgens de algemene modetrend ook niet bedoeld is als zodanig?
Dat kan niet anders gezien worden dan als een mening. Of moet dit gezien worden als een feit?
Waarom vindt jij het een mening? Als iets verkocht wordt onder de noemer haardecoratie, heeft dit dan de functie van een hoofdbedekking zoals dit in Bijbelse zin bedoeld is?
Een feit is iets dat waar is, een feit kun je meten. Bijvoorbeeld: Het is 24 graden!
Een mening is wat je ergens van vindt. Bijvoorbeeld: Ik vind het warm!
Zie jij dat anders?
Daarnaast blijf ik van mening dat een eenvoudige hoofddoek ook voldoet aan 'hoofdbedekking, zoals dit in Bijbelse zin bedoeld is".
Jij niet?
Een feit kun je inderdaad meten, maar er zit ook een definitiekwestie in. Zo is 24 graden 24 graden omdat we dat met elkaar hebben afgesproken en het natuurkundige implicaties heeft.
Deze mevrouw noemt iets geen hoed, maar op basis waarvan? Omdat zij dat bedacht heeft. Is het dan ook een feit? Voor haar wel, maar voor anderen misschien niet.
Neem deze hoedenzaak, die noemt het 'haarbandhoeden'. Ah, toch een hoed zeg maar. Wie heeft er nu Feitelijk gelijk vind je?
https://www.marianhoeden.nl/haarbandhoeden
Volgens mij past het opiniestuk in je straatje en noem je het een feit, terwijl er niets feitelijks zit in een naam die iemand bedenkt.
Google bijvoorbeeld eens op hoofdbedekking met haarband en je ziet van alles. De definitie begint met hoofdbedekking. De vraag is vervolgens: valt het genoemde element in het artikel onder hoofdbedekking of niet. Op basis van argumenten kun je dan verder, niet op basis van wat deze opiniemaker schrijft. Tegelijk: een goede column roept frictie en reactie op. Als dat het doel was is de column geslaagd.