Ik heb de informatie uit zeer betrouwbare bron. Ik zou gedetailleerder kunnen zijn, maar dat doe ik vanwege privacy niet.Oorspronkelijk gepost door AdrianusLecram, voor jou geldt hetzelfde. Wees voorzichtig. Jouw opmerkingen suggereren dat in een concreet geval een (andere mening van) een andere predikant bepalend is geweest. Maar omdat wij allebei niet bij de vergaderingen zijn geweest, kunnen we ook niet zeggen wat er precies is gezegd. Nogmaals: Laten we voorzichtig spreken over deze zaken. Zou je die tip misschien niet beter kunnen weghalen?Oorspronkelijk gepost door LecramOp zich wordt wel het oordeel van de predikant en de kerkenraad gevraagd. Dat is sterk bepalend! Er zijn gevallen bekend waar de kandidaat bij het oordeel van de eerste predikant (die wat minder positief was) werd afgewezen door het curatorium en bij de tweede keer, waar een andere predikant bij betrokken was, werd aangenomen.
Overigens heb ik meerdere keren een attestaanvraag persoonlijk meegemaakt. Waaronder van genoemd geval.
En die tip is vrijblijvend hoor.