Totaal off topic: in Opheusden is er een redelijk goede band tussen de GG en de GGiN.Mister schreef:Of niet natuurlijk. Is de nood altijd groter in een groter gemeente? Nog een aardige vraag. Hoe meet je dat trouwens?Heus schreef: Dit heeft misschien te maken met het feit dat de GGiN te Opheusden op 1 januari 3200 (doop)leden telde, terwijl de totale GGiN op 1 januari 24958 (doop)leden telden (incl. buitenlandse gemeenten & Gouda (stationsplein)). Dat wil dus zeggen dat bijna 13 procent van de (doop)leden van de totale GGiN, in Opheusden zit. Wellicht een verklaring?!
Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten
Re: Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten
Daar is ook reden toe...raka schreef:Totaal off topic: in Opheusden is er een redelijk goede band tussen de GG en de GGiN.Mister schreef:Of niet natuurlijk. Is de nood altijd groter in een groter gemeente? Nog een aardige vraag. Hoe meet je dat trouwens?Heus schreef: Dit heeft misschien te maken met het feit dat de GGiN te Opheusden op 1 januari 3200 (doop)leden telde, terwijl de totale GGiN op 1 januari 24958 (doop)leden telden (incl. buitenlandse gemeenten & Gouda (stationsplein)). Dat wil dus zeggen dat bijna 13 procent van de (doop)leden van de totale GGiN, in Opheusden zit. Wellicht een verklaring?!
Ds. J. Karens preekte als een GGiN-dominee... Ik bedoel dat positief!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat ben ik totaal niet met je eens, ds Karens was een echte GG dominee, maar wel 1 met veel bijzondere gaven. Dat zagen ze in de GGiN ook.-DIA- schreef:Daar is ook reden toe...raka schreef:Totaal off topic: in Opheusden is er een redelijk goede band tussen de GG en de GGiN.Mister schreef:Of niet natuurlijk. Is de nood altijd groter in een groter gemeente? Nog een aardige vraag. Hoe meet je dat trouwens?Heus schreef: Dit heeft misschien te maken met het feit dat de GGiN te Opheusden op 1 januari 3200 (doop)leden telde, terwijl de totale GGiN op 1 januari 24958 (doop)leden telden (incl. buitenlandse gemeenten & Gouda (stationsplein)). Dat wil dus zeggen dat bijna 13 procent van de (doop)leden van de totale GGiN, in Opheusden zit. Wellicht een verklaring?!
Er kunnen in ieder geval in een grotere gemeente meer zielen verloren gaan.Mister schreef:Of niet natuurlijk. Is de nood altijd groter in een groter gemeente? Nog een aardige vraag. Hoe meet je dat trouwens?Heus schreef: Dit heeft misschien te maken met het feit dat de GGiN te Opheusden op 1 januari 3200 (doop)leden telde, terwijl de totale GGiN op 1 januari 24958 (doop)leden telden (incl. buitenlandse gemeenten & Gouda (stationsplein)). Dat wil dus zeggen dat bijna 13 procent van de (doop)leden van de totale GGiN, in Opheusden zit. Wellicht een verklaring?!
Als je gelijk hebt, vind ik dat zeer negatief. Maar ik ken ds. J. Karens niet. Alleen M.-DIA- schreef:Daar is ook reden toe...raka schreef:Totaal off topic: in Opheusden is er een redelijk goede band tussen de GG en de GGiN.Mister schreef:Of niet natuurlijk. Is de nood altijd groter in een groter gemeente? Nog een aardige vraag. Hoe meet je dat trouwens?Heus schreef: Dit heeft misschien te maken met het feit dat de GGiN te Opheusden op 1 januari 3200 (doop)leden telde, terwijl de totale GGiN op 1 januari 24958 (doop)leden telden (incl. buitenlandse gemeenten & Gouda (stationsplein)). Dat wil dus zeggen dat bijna 13 procent van de (doop)leden van de totale GGiN, in Opheusden zit. Wellicht een verklaring?!
hierdoor stimuleert men het bij elkaar kruipen.Heus schreef:ze worden wel wat rijkelijk bedeeld dan een gemiddelde vacante Geref Gem in Ned
Dit heeft misschien te maken met het feit dat de GGiN te Opheusden op 1 januari 3200 (doop)leden telde, terwijl de totale GGiN op 1 januari 24958 (doop)leden telden (incl. buitenlandse gemeenten & Gouda (stationsplein)). Dat wil dus zeggen dat bijna 13 procent van de (doop)leden van de totale GGiN, in Opheusden zit. Wellicht een verklaring?!
Vreemd. En waarom moeten de andere dominees dan ook nog naar Opheusden? Laten ze dit eerlijker verdelen. Waarom andere gemeentes maar 1 keer per jaar op zondag een dominee? En ds Roos 1 keer per drie jaar (en dan nog alleen een doordeweekse dienst)?Verder is het zo dat ds. J. Roos bij z'n afscheid heeft toegezegd dat hij 3 a 4 zondagen per jaar in Opheusden wil blijven preken. Tot op heden heeft ds. J. Roos ondanks zijn zwakke gezondheid, 4 zondagen per jaar in Opheusden gepreekt.
Maar goed, kunnen jullie ook niets mee. Meer persoonlijke frusties

inmiddels is het ook hier off topic geraakt.
laten we weer ontopic gaan
ok??!
fijn!!!
laten we weer ontopic gaan
ok??!
fijn!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Moet dit nu zo?Heus schreef:Data kerkdiensten Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, Burgemeester Lodderstraat 43
D.V.
Dinsdag 19 mei: ds. A. van Voorden, 19:30
Zondag 14 juni: stud. M. Krijgsman, 10:00 en 18:30
Zondag 5 juli: ds. J. Roos, 10:00 en 18:30
Woensdag 19 augustus: ds. A. Schultink, 19:30
Dinsdag 15 september: ds. A. Geuze, 19:30 GBS-Dienst
Zondag 27 september: ds. J. Roos, 10:00 en 18:30
Zondag 1 november: ds. A. Geuze, 10:00 en 18:30
Zondag 20 december: ds. J. Roos, 10:00 en 18:30
Van harte welkom, er is plaats voor 2800 mensen!
OGG Geldermalsen.
14-05 Huwelijk Ds. Molendijk
20-05 Huwelijk Ds. Zwartbol
21-05 Hemelvaartsdag 19.30 Ds. Molendijk
22-05 Huwelijk Ds. Zwartbol (in OGG Elst)
24-05 10.00 en 18.30 Ds. Molendijk Heilig Avondmaal
01-06 2e Pinksterdag 19.30 Ds. Molendijk
09-06 19.30 Ds. Gerritsen
en de rest weten we nog niet
robert2 schreef:Moet dit nu zo?Heus schreef:Data kerkdiensten Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, Burgemeester Lodderstraat 43
D.V.
Dinsdag 19 mei: ds. A. van Voorden, 19:30
Zondag 14 juni: stud. M. Krijgsman, 10:00 en 18:30
Zondag 5 juli: ds. J. Roos, 10:00 en 18:30
Woensdag 19 augustus: ds. A. Schultink, 19:30
Dinsdag 15 september: ds. A. Geuze, 19:30 GBS-Dienst
Zondag 27 september: ds. J. Roos, 10:00 en 18:30
Zondag 1 november: ds. A. Geuze, 10:00 en 18:30
Zondag 20 december: ds. J. Roos, 10:00 en 18:30
Van harte welkom, er is plaats voor 2800 mensen!
OGG Geldermalsen.
14-05 Huwelijk Ds. Molendijk
20-05 Huwelijk Ds. Zwartbol
21-05 Hemelvaartsdag 19.30 Ds. Molendijk
22-05 Huwelijk Ds. Zwartbol (in OGG Elst)
24-05 10.00 en 18.30 Ds. Molendijk Heilig Avondmaal
01-06 2e Pinksterdag 19.30 Ds. Molendijk
09-06 19.30 Ds. Gerritsen
en de rest weten we nog niet
Mist alleen het aantal zitplaatsen nog bij jullie!

Mist alleen het aantal zitplaatsen nog bij jullie!
[/quote]
Adres is Tielerweg 39 Geldermalsen
Zitplaatsen zo'n 700 en het zit helemaal vol
eigen mensen die niet eens een vaste plek hebben
en er staat ook uitbreiding op het programma, deze zomer
gaan er stoelen bijgezet worden.

Ook met die huwelijken?robert2 schreef:Zitplaatsen zo'n 700 en het zit helemaal vol
Fijn, dat er zoveel mensen zijn die de Heere willen dienen en liefhebben.robert2 schreef:
Laatst gewijzigd door freek op 15 mei 2009, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fein, dat er zoveel mensen zijn die de Heere willen dienen en liefhebben.[/quote]freek schreef:Adres is Tielerweg 39 Geldermalsenrobert2 schreef:Mist alleen het aantal zitplaatsen nog bij jullie!
En wat bedoel je daar nu mee Freek? Welke stemintonatie moet ik me hierbij bedenken?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
En wat bedoel je daar nu mee Freek? Welke stemintonatie moet ik me hierbij bedenken?[/quote]albion schreef:Fijn, dat er zoveel mensen zijn die de Heere willen dienen en liefhebben.freek schreef:Adres is Tielerweg 39 Geldermalsenrobert2 schreef:Mist alleen het aantal zitplaatsen nog bij jullie!
AAAAArgh
AAAAArgh[/quote]freek schreef:En wat bedoel je daar nu mee Freek? Welke stemintonatie moet ik me hierbij bedenken?albion schreef:Fijn, dat er zoveel mensen zijn die de Heere willen dienen en liefhebben.freek schreef:Adres is Tielerweg 39 Geldermalsenrobert2 schreef:Mist alleen het aantal zitplaatsen nog bij jullie!
Dat dacht ik al....

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)