Bijbelstudie Duizendjarig rijk

elbert
Contacteer:

Re: Bijbelstudie Duizendjarig rijk

Bericht door elbert »

Toeschouwer schreef:Dat staat er nu net niet. Israël is verworpen opdat de wereld verzoening ontvangt.
Snappen doe ik het niet, maar dat staat wel in de Schrift (ROM. 11)
Uit Rom. 11 kunnen we alleen concluderen dat een deel van Israel verworpen is.

1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Dat zij verre; want ik ben ook een Israëliet, uit het zaad Abrahams, van den stam Benjamin.
2 God heeft Zijn volk niet verstoten, hetwelk Hij te voren gekend heeft.
...
15 Want indien hun (de ongelovige joden) verwerping de verzoening is der wereld, wat zal de aanneming wezen, anders dan het leven uit de doden?
...
25 Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

elbert schreef:
Toeschouwer schreef:Dat staat er nu net niet. Israël is verworpen opdat de wereld verzoening ontvangt.
Snappen doe ik het niet, maar dat staat wel in de Schrift (ROM. 11)
Uit Rom. 11 kunnen we alleen concluderen dat een deel van Israel verworpen is.

1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Dat zij verre; want ik ben ook een Israëliet, uit het zaad Abrahams, van den stam Benjamin.
2 God heeft Zijn volk niet verstoten, hetwelk Hij te voren gekend heeft.
...
15 Want indien hun (de ongelovige joden) verwerping de verzoening is der wereld, wat zal de aanneming wezen, anders dan het leven uit de doden?
...
25 Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
Precies, een deel van Israel is verworpen een ander deel niet dat zijn de geliefden om der vaderen wil, de belofte aan de vaderen gedaan, daar staat God voor in dat zijn de uitverkorenen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik denk dat alle Israëlieten geliefden zijn om der vaderen wil, maar dat ze niet allen uitverkoren zijn. God had Zijn verbond gesloten met geheel Israël, ook al was het heil uiteindelijk bestemd voor de uitverkorenen. Maar dat neemt niet weg dat Israël in het OT toch Gods volk was.
Alexander CD

Joannah schreef:Er is maar een Israel, nu niet gaan "smokkelen".
En GEHEEL Israel zal zalig worden, staat er letterlijk!
Waar mengen we ons trouwens in, dit zijn Gods bemoeienissen met Zijn uitverkoren volk.Die beloftenissen zijn aan hen gedaan, het is een zaak tussen God en de joden.
Zij zijn tijdelijk/gedeeltelijk verhard om ons "er tussen" te kunnen enten.
Laten we daar liever dankbaar voor zijn, en ons beijveren, zo lang we nog de tijd hebben, en voordat God straks, nadat onze tijd er op zit, weer verder gaat met de joden.
Want nu vallen we nog onder de genade, maar straks wellicht niet meer..
Waar we ons druk om maken, dat dit dwaalleer is.

Er staat ook wel in de bijbel "er is geen God" maar dat is niet wat de bijbel zegt.. zo zegt de bijbel ook niet dat alle letterlijk geborenen uit de bloedlijn van Abraham zalig worden, dat is dwaalleer omdat je niet meeneemt wat de bijbel verder zegt.

Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn[/u].

Niet uit de bloedlijnen van Abraham is Gods volk maar uit God geboren.

Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;

Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Dit zegt weer hetzelfde Gods volk is uit God, God werkt dat in het verborgene.

Want er is geschreven, dat Abraham twee zonen had, een uit de dienstmaagd, en een uit de vrije.

Maar gene, die uit de dienstmaagd was, is naar het vlees geboren geweest; doch deze, die uit de vrije was, door de beloftenis;

Dit zegt ook hetzelfde vleselijke kinderen te zijn is het niet maar daar moet de beloftenis bij zijn, de beloftenis is de beslissense factor niet het vlees zoals jij denkt.

Geheel Israel is het Israel Gods die uit God (weder) geboren zijn niet uit het vlees, dan spreek ik naar de bijbel.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander, jij hebt er geen oog voor dat er een 'geestelijk' Israël is én een Israël naar het vlees. Jij gooit alles op één grote hoop en schrijft Israël naar het vlees totaal af, alsof dat nooit enige betekenis heeft gehad en nog heeft. Als dat zo was, had Paulus Rom. 9-11 niet hoeven schrijven, maar gewoon kunnen zeggen "Het gaat om het geestelijk Israël, punt uit!" Maar zo simpel is het niet.
Alexander CD

Afgewezen schreef:Ik denk dat alle Israëlieten geliefden zijn om der vaderen wil, maar dat ze niet allen uitverkoren zijn. God had Zijn verbond gesloten met geheel Israël, ook al was het heil uiteindelijk bestemd voor de uitverkorenen. Maar dat neemt niet weg dat Israël in het OT toch Gods volk was.
Dat lijkt me heel moeilijk hard te maken vanuit de bijbel.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander CD schreef:
Afgewezen schreef:Ik denk dat alle Israëlieten geliefden zijn om der vaderen wil, maar dat ze niet allen uitverkoren zijn. God had Zijn verbond gesloten met geheel Israël, ook al was het heil uiteindelijk bestemd voor de uitverkorenen. Maar dat neemt niet weg dat Israël in het OT toch Gods volk was.
Mij niet. Zie vorige post.
Alexander CD

Afgewezen schreef:Alexander, jij hebt er geen oog voor dat er een 'geestelijk' Israël is én een Israël naar het vlees. Jij gooit alles op één grote hoop en schrijft Israël naar het vlees totaal af, alsof dat nooit enige betekenis heeft gehad en nog heeft. Als dat zo was, had Paulus Rom. 9-11 niet hoeven schrijven, maar gewoon kunnen zeggen "Het gaat om het geestelijk Israël, punt uit!" Maar zo simpel is het niet.
Zeker heb ik dat, ik snap niet hoe je dit kunt zeggen, Ik zeg dat het vleselijke alleen niet genoeg is om zalig te worden, met het vleselijk alleen ben je een kind des toorns, geen geliefden ook geen geliefden om der vaderen wil.
Geliefden zijn uit God geboren uit de belofte als uitverkoren voor de grondlegging der wereld.
Afgewezen schreef:
Alexander CD schreef:
Mij niet. Zie vorige post.
Ook die was al heel vaag.
Als het voor jou zo gemakkelijk is wat let je?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander CD schreef:
Afgewezen schreef:Alexander, jij hebt er geen oog voor dat er een 'geestelijk' Israël is én een Israël naar het vlees. Jij gooit alles op één grote hoop en schrijft Israël naar het vlees totaal af, alsof dat nooit enige betekenis heeft gehad en nog heeft. Als dat zo was, had Paulus Rom. 9-11 niet hoeven schrijven, maar gewoon kunnen zeggen "Het gaat om het geestelijk Israël, punt uit!" Maar zo simpel is het niet.
Zeker heb ik dat, ik snap niet hoe je dit kunt zeggen, Ik zeg dat het vleselijke alleen niet genoeg is om zalig te worden, met het vleselijk alleen ben je een kind des toorns, geen geliefden ook geen geliefden om der vaderen wil.
Wel kind des toorns, toch geliefde 'om der vaderen wil'. Vergeet niet dat God in het OT aan geheel Israël Zijn liefde verklaard heeft en juist hen gestraft heeft om die geschonden liefde!
Ik weet wel dat deze verbondsbedeling nu voorbij is, maar"de genadegiften en de roeping Gods zijn onberouwelijk". God heeft nog altijd het oog op Israël en wil ook hun zaligheid!
En nogmaals, als het zo simpel was als jij het wilt, waarom doet Paulus dan moeite om Rom. 9-11 te schrijven om de positie van Israël te verklaren? Dan had hij kunnen volstaan met wat ik al gezegd heb.
Joannah

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Rom 11:32Want God heeft hen ALLEN onder de ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen ALLEN te ontfermen.
2x ALLEN iN een zin, kan het duidelijker?

Het is al besloten, maar het moet nog gebeuren. you'll see.
Dat we dat bijna niet voor kunnen stellen is normaal, er staat ook direkt achter, dat Gods beschikkingen ondoorgrondelijk en Zijn wegen onnaspeurlijk zijn.
Uit Hem, door Hem en tot Hem zijn alle dingen, wij kunnen dat nauwelijks bevatten, hoe graag we dat ook willen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Alexander CD

Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Rom 11:32Want God heeft hen ALLEN onder de ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen ALLEN te ontfermen.
2x ALLEN iN een zin, kan het duidelijker?

Het is al besloten, maar het moet nog gebeuren. you'll see.
Dat we dat bijna niet voor kunnen stellen is normaal, er staat ook direkt achter, dat Gods beschikkingen ondoorgrondelijk en Zijn wegen onnaspeurlijk zijn.
Uit Hem, door Hem en tot Hem zijn alle dingen, wij kunnen dat nauwelijks bevatten, hoe graag we dat ook willen.
God beslist niet tegen Zichzelf in het gaat hier weer om de twee Israels, God is geen God van wanorde zegt Hijzelf.
Alexander CD

[quote="Afgewezen"]Wel kind des toorns, toch geliefde 'om der vaderen wil'. Vergeet niet dat God in het OT aan geheel Israël Zijn liefde verklaard heeft en juist hen gestraft heeft om die geschonden liefde!
Ik weet wel dat deze verbondsbedeling nu voorbij is, maar"de genadegiften en de roeping Gods zijn onberouwelijk". God heeft nog altijd het oog op Israël en wil ook hun zaligheid!
En nogmaals, als het zo simpel was als jij het wilt, waarom doet Paulus dan moeite om Rom. 9-11 te schrijven om de positie van Israël te verklaren?[quote]

Laat dat maar eens zien waar dat in de bijbel staat over dezelfde persoon.
God heeft nergens in het OT aan geheel Israel Zijn liefde verklaart hoofd voor hoofd
De genadegiften en de roeping zijn alleen voor de kinderen der belofte en niet voor de kinderen des vleses (toorn)
Rom 9-11 is ook geschreven voor de niet Jood, denk maar aan de olijfboom.
huisman

Bericht door huisman »

Alexander CD schreef:
Afgewezen schreef:Wel kind des toorns, toch geliefde 'om der vaderen wil'. Vergeet niet dat God in het OT aan geheel Israël Zijn liefde verklaard heeft en juist hen gestraft heeft om die geschonden liefde!
En nogmaals, als het zo simpel was als jij het wilt, waarom doet Paulus dan moeite om Rom. 9-11 te schrijven om de positie van Israël te verklaren?

Laat dat maar eens zien waar dat in de bijbel staat over dezelfde persoon.
God heeft nergens in het OT aan geheel Israel Zijn liefde verklaart hoofd voor hoofd
De genadegiften en de roeping zijn alleen voor de kinderen der belofte en niet voor de kinderen des vleses (toorn)
Rom 9-11 is ook geschreven voor de niet Jood, denk maar aan de olijfboom.
Toch heeft Israël een andere(lees eerste plaats) ook in het N.T. (eerst de Jood dan de Griek) ook Rom 10 en 11 getuigen daarvan, dit is een verborgenheid (Rom 11:25) maar de Heilige Geest heeft het nuttig geacht dat wij heidenen deze verborgenheid zouden kennen. God heeft wel zij liefde verklaart aan gans Israël in het O.T. daarom spreekt hij zo vaak over afkerige kinderen, daarom lezen wij zovaak in het O.T. over zijn gekrenkte liefde (Ben Ik dan niet Uw Vader?)
Ik ben het dus voor het grootste deel eens met afgewezen (Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.
huisman

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:(Verbazend, omdat wij hier eerder over gesproken hebben en toen zeer verschilden van mening over de beloften voor Israël).
Ik ben nog steeds van mening dat Israël inhoudelijk gezien geen aparte beloften heeft ten opzichte van de gemeente. De belofte van het nieuwe verbond geldt zowel Jood als heiden en heeft voor de Jood geen andere inhoud dan voor de heiden.
Laat mij nou even genieten van het eens zijn met jou :huhu
(In Romeinen 11 staan toch wel aparte beloften voor Israël, maar Jood en heiden hebben beide Jezus Christus als Borg en Zaligmaker nodig)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie