Fijn dat je me begrijpt HendrikusHendrikus schreef:Ik kan me Afgewezen's teleurstelling wel voorstellen. Je vertrekt uit de GG omdat je 't daar niet kunt vinden, je vindt je draai niet in de PKN, keert terug naar de GG omdat het daar toch beter lijkt. En dan vallen sommige dingen opeens heel erg tegen.Arretje schreef:Afgewezen, wat had je er dan in willen lezen?Afgewezen schreef:Ik keek vandaag De Saambinder in (heb hem zelf niet, maar m'n moeder heeft 'm) en ik werd moe van de gezapigheid die het blaadje uitstraalt.
De Gereformeerde Gemeenten staan op zijn kop en in De Saambinder keuvelt men rustig verder...
Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
Voor GG'ers die zelf nadenken zou 2007 wel eens een cruciaal jaar kunnen worden. Men kan niet aan de gang blijven met het kastje-naar-de-muur-want-kerkelijke-weg-spelletje: er zal toch eens kleur bekend moeten worden.
De stukken die Geledu deze week beschikbaar stelde waren zeer verhelderen. Al gelezen?
Dit lijkt me volledige onzin.Vincent schreef:is net als Terdege ook zwaarder dan de Saambinder ja!Rens schreef:Veeg de GezinsGids ook niet uit.................Vincent schreef:Breekijzertje schreef: Je bedoelt een soort Terdege maar dan rechtser en zwaarder?
Ik lees de Terdege en heb ook weleens de Saambinder ergens zien liggen, maar volgens mij is de Terdege zwaarder en ongeveer net zo rechts (ook hoog SGP-gehalte).
Da's opmerkelijk. De Terdege en Gezinsgids worden gemaakt door vooral mensen uit de achterban van de SB. Dit moet je dus even toelichten :shock:Oude Paden schreef: Af en toe vraag ik me nl. af hoe reformatorisch de Terdege en Gezinsgids zijn. Die vraag komt in mij (GGiN) bij de Saambinder zelfs niet op
Ok, dan ben ik het met hem eens.Tiberius schreef:OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
jaja, maar ze zetten er voor de zekerheid maar vrijwel nérgens prijzen bij, want anders ligt de hele achterban plát achterover van de schrik over die woeker-refoprijzen..........het stráált van die advertenties af gewoon.................Tiberius schreef:OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
Klopt! Gewoon geen euro in zulke zaken besteden is mijn advies!Rens schreef:jaja, maar ze zetten er voor de zekerheid maar vrijwel nérgens prijzen bij, want anders ligt de hele achterban plát achterover van de schrik over die woeker-refoprijzen..........het stráált van die advertenties af gewoon.................Tiberius schreef:OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
Klopt, Rens!Rens schreef:jaja, maar ze zetten er voor de zekerheid maar vrijwel nérgens prijzen bij, want anders ligt de hele achterban plát achterover van de schrik over die woeker-refoprijzen..........het stráált van die advertenties af gewoon.................Tiberius schreef:OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.Vincent schreef:Breekijzertje schreef:Je bedoelt een soort Terdege maar dan rechtser en zwaarder?Unionist schreef:Laat ze eerst alle bladen die binnen de GG verschijnen eens samenvoegen. We krijgen zowat elke week een blad in de kerk (met ingevouwen acceptgiro), het een nog kleuriger dan het andere. Als ze daar nou eens een fullcolour GerGem Magazine van maken, met ruimte voor elk deputaatschap. Dat laat je maandelijks verschijnen en het is ook nog eens een mooi visitekaartje. Zo'n blad laat je nog eens in de trein liggen of bij de tandarts. Kan het gelijk als evangelisatiefolder dienen.
Mooi toch?
Ik lees de Terdege en heb ook weleens de Saambinder ergens zien liggen, maar volgens mij is de Terdege zwaarder en ongeveer net zo rechts (ook hoog SGP-gehalte).
Mee eens!Eppie schreef:
JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
Inderdaad, ik lees de Terdege (en ook de Gezindsgids trouwens) met veel plezier. Niks geen GG kleurenfolder, er schrijven ook genoeg Hervormde en CGK predikanten e.d. in!Eppie schreef:JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
Ik schrijf ook wel eens in de GezinsGids en ik ben PKNJ.C. Philpot schreef:Inderdaad, ik lees de Terdege (en ook de Gezindsgids trouwens) met veel plezier. Niks geen GG kleurenfolder, er schrijven ook genoeg Hervormde en CGK predikanten e.d. in!Eppie schreef:JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
ingezonden brieven???uitgeworpen schreef:
Ik schrijf ook wel eens in de GezinsGids en ik ben PKN