Nieuwe vormgeving Saambinder

vlinder

Bericht door vlinder »

Dat onderzoek van de GG, waarin in blijkt dat één derde van de jeugd die op cathechisatie zit en ook op belijdeniscatechisatie niet of nauwelijks uit hun Bijbel leest.... :cry: :cry:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:
Arretje schreef:
Afgewezen schreef:Ik keek vandaag De Saambinder in (heb hem zelf niet, maar m'n moeder heeft 'm) en ik werd moe van de gezapigheid die het blaadje uitstraalt.
De Gereformeerde Gemeenten staan op zijn kop en in De Saambinder keuvelt men rustig verder...
Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
Afgewezen, wat had je er dan in willen lezen?
Ik kan me Afgewezen's teleurstelling wel voorstellen. Je vertrekt uit de GG omdat je 't daar niet kunt vinden, je vindt je draai niet in de PKN, keert terug naar de GG omdat het daar toch beter lijkt. En dan vallen sommige dingen opeens heel erg tegen.

Voor GG'ers die zelf nadenken zou 2007 wel eens een cruciaal jaar kunnen worden. Men kan niet aan de gang blijven met het kastje-naar-de-muur-want-kerkelijke-weg-spelletje: er zal toch eens kleur bekend moeten worden.

De stukken die Geledu deze week beschikbaar stelde waren zeer verhelderen. Al gelezen?
Fijn dat je me begrijpt Hendrikus :wink:, maar je historische weergave deugt niet helemaal. Ik ben destijds uit de GG om thuislezer te worden. Toen ik terugkeerde naar de kerk, had ik meteen lid van de GG willen worden, maar dat lukte niet. Daarom werd ik lid van de hervormde kerk. Echter in de loop van de tijd kreeg ik steeds meer een gevoel van vervreemding en daarom meldde ik mij opnieuw aan bij de GG, nu wel met succes.
Maar in plaats van een gevoel van vervreemding, krijg ik nu een gevoel van versuffing, geloof ik. :|
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Vincent schreef:
Rens schreef:
Vincent schreef:
Breekijzertje schreef: Je bedoelt een soort Terdege maar dan rechtser en zwaarder?

Ik lees de Terdege en heb ook weleens de Saambinder ergens zien liggen, maar volgens mij is de Terdege zwaarder en ongeveer net zo rechts (ook hoog SGP-gehalte).
Veeg de GezinsGids ook niet uit.................
is net als Terdege ook zwaarder dan de Saambinder ja!
Dit lijkt me volledige onzin.
Af en toe vraag ik me nl. af hoe reformatorisch de Terdege en Gezinsgids zijn. Die vraag komt in mij (GGiN) bij de Saambinder zelfs niet op
Klavier

Bericht door Klavier »

Oude Paden schreef: Af en toe vraag ik me nl. af hoe reformatorisch de Terdege en Gezinsgids zijn. Die vraag komt in mij (GGiN) bij de Saambinder zelfs niet op
Da's opmerkelijk. De Terdege en Gezinsgids worden gemaakt door vooral mensen uit de achterban van de SB. Dit moet je dus even toelichten :shock:
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
Klavier

Bericht door Klavier »

Tiberius schreef:OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
Ok, dan ben ik het met hem eens.
Wel met de opmerking erbij dat de inhoud zonder al die advertenties met verlokkende materiele zaken, niet mogelijk is zonder de inkomsten daaruit die de kosten deels moeten dekken.
De SB wordt zwaar gesubsidieerd. Dat is geen vergelijk :wink:
Maar even teruglezend om het verband van de uitspraak van OP op te pikken: Zijn er dan zware advertenties en minder zware? :|
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:OP bedoelt waarschijnlijk de materialistische inslag van deze bladen, voornamelijk, maar niet uitsluitend, op het gebied van de advertenties. Die ademen toch wel een sfeertje van "eten, drinken en vrolijk zijn".
jaja, maar ze zetten er voor de zekerheid maar vrijwel nérgens prijzen bij, want anders ligt de hele achterban plát achterover van de schrik over die woeker-refoprijzen..........het stráált van die advertenties af gewoon.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:
jaja, maar ze zetten er voor de zekerheid maar vrijwel nérgens prijzen bij, want anders ligt de hele achterban plát achterover van de schrik over die woeker-refoprijzen..........het stráált van die advertenties af gewoon.................
Klopt! Gewoon geen euro in zulke zaken besteden is mijn advies!
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
Klopt, Rens!
In de refo-kringen is (gemiddeld bezien) een hoge welstandigheid waar te nemen.
Met enige misplaatste trots wordt dit regelmatig gemeld.

Logisch is dan dat de adverteerder de refo-kring als een doelgroep ziet, en daar dus op "inspringt".

Helaas is de eenvoud onder o.s.m. ver te zoeken.
En wie van ons gaat daar nìet mank aan?
wijkie

Bericht door wijkie »

Da's opmerkelijk. De Terdege (...) worden gemaakt door vooral mensen uit de achterban van de SB.
Hoe kom je aan deze wijsheid?
Eppie

Bericht door Eppie »

Vincent schreef:
Breekijzertje schreef:
Unionist schreef:Laat ze eerst alle bladen die binnen de GG verschijnen eens samenvoegen. We krijgen zowat elke week een blad in de kerk (met ingevouwen acceptgiro), het een nog kleuriger dan het andere. Als ze daar nou eens een fullcolour GerGem Magazine van maken, met ruimte voor elk deputaatschap. Dat laat je maandelijks verschijnen en het is ook nog eens een mooi visitekaartje. Zo'n blad laat je nog eens in de trein liggen of bij de tandarts. Kan het gelijk als evangelisatiefolder dienen.

Mooi toch?
Je bedoelt een soort Terdege maar dan rechtser en zwaarder?

Ik lees de Terdege en heb ook weleens de Saambinder ergens zien liggen, maar volgens mij is de Terdege zwaarder en ongeveer net zo rechts (ook hoog SGP-gehalte).
JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
Maar wie ben ik?
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Eppie schreef:
JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
Mee eens!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Eppie schreef:JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
Inderdaad, ik lees de Terdege (en ook de Gezindsgids trouwens) met veel plezier. Niks geen GG kleurenfolder, er schrijven ook genoeg Hervormde en CGK predikanten e.d. in!
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

J.C. Philpot schreef:
Eppie schreef:JIj leest duidelijk Terdege niet of kijkt alleen maar plaatjes en dan zou je nog moeten bekennen dat jou karakterisering van Terdege niet waar is. Ondanks alle kritiek die we kunnen hebben op Terdege is het geen Saambinder in het kwadraat. De gezinsgids is meer een GG kleuren folder dan de Terdege.
Inderdaad, ik lees de Terdege (en ook de Gezindsgids trouwens) met veel plezier. Niks geen GG kleurenfolder, er schrijven ook genoeg Hervormde en CGK predikanten e.d. in!
Ik schrijf ook wel eens in de GezinsGids en ik ben PKN :D
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Rens

Bericht door Rens »

uitgeworpen schreef:
Ik schrijf ook wel eens in de GezinsGids en ik ben PKN :D
ingezonden brieven???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gesloten