JolandaOudshoorn schreef:We zijn allemaal zondig en dat ontken ik niet. We zondigen ook in het huwelijk (ook een goed huwelijk) dat ontken ik ook niet. Maar dat dit betekent dat je nooit zonder schuld gescheiden ben, dat gaat me te ver.
Stel dat hertrouwen zondig is. Goed, dan leef ik in de zonde. Er is hiervoor vergeving zegt men. Maar dan moet je met de zonde breken. Scheiden dan maar weer of toch in de zonde blijven? Bovendien, op zonde rust nooit een zegen, hoe kan ik dan in een gezegend huwelijk leven?
Ho Jolanda.............
nu komen we op een uiterst cruciaal punt! Laten we éven uitgaan van het, terechte, Woord dat scheiden niet mág. Punt.
Je bent hertrouwd, leeft volgens de Schrift in zonde.
Maarrrrrrrrrr, door wederom te scheiden verméérder je de zonde door tégen de Schriftwoorden in te gaan scheiden........................
en zo modderen we maar aan in dit aardse leven..............
Je gaat uit van het Schriftwoord van vergeving bij de HEERE, áls je Hem daarom met een oprecht en berouwvol hart bidt", óók achteraf als het zondebesef tot je doordringt van hetgeen gebeurd is dat dat zonde is en blijft.
Door het Godsvertouwen en in het vertrouwen in Zijn beloften van vergeving, mag je, in het rotsvaste voornemen NOOIT meer de zonde van scheiden te begaan, niet wéten maar wél hópen in een gezegend huwelijk te mogen leven vanwege je voornemen in Zijn Woord verder te leven.
Doordat je de zonde begaan hebt te hertrouwen, mag je nooit je zonden willens en wetens vermeerderen door opnieuw te scheiden!
Door je rotsvaste voornemen mag je de zegen van de HEERE afsmeken, en Hij zal je die zegen niet onthouden vanwege je Godsvertrouwen én je belofte je nimmermeer in de zonde van scheiding te storten.
Daarom alleen al mag je de zonde niet vermeerderen door dat willens en wetens te doen: het zondebesef van het hertrouwen vermeerderen van scheiding daarna vanwege het hertrouwen, want dit is zó dubbelop én cruciaal dat het huwelijk dat nú bestaat totaan de dood in stand zal moeten blijven gegrond op Gods Woord.
Ik bidt je Gods zegen toe.