Tja.... dat heb ik gelezen maar het bewijst in mijn ogen je bewering niet.Oorspronkelijk gepost door AfgewezenMarnix, hier heb ik op gereageerd. Het kan best zijn dat jij dus toch wel een dergelijk moment in je leven hebt gehad, daar blijf ik van af.Oorspronkelijk gepost door Marnix
Ik hoor deze dwaalleer (in mijn ogen en als ik naar de bijbel kijk kan ik er niks anders van maken) wel vaker. Dat je als christen een moment van ommekeer, bekering (wedergeboorte?) moert hebben meegemaakt. Dat dit niet geleidelijk kan of zo. Ik lees dit niet in de bijbel.... Ik lees ook nergens van dergelijke momenten bij bijvoorbeeld de Josef, Mozes, David, Daniel en ga het hele rijtje maar af.
Ik ben reuzebenieuwd waar men dit op baseert.
Maar tegen jouw opmerking, jouw opvatting, ageer ik. Dat zal ik blijven doen, omdat ik weet dat jouw opvatting misleidend is.
Verder heb ik je gewezen op de wonderen van de Heere Jezus, Die ook tekenen waren van Zijn verlossingswerk (zie bijv. Matth. 8:17 in vg. met Jes. 53:4. Genezen is in het NT ook vergeven, en daarvoor verwijs ik je weer naar Marc. 4:12 in vgl. met Matth. 13:15.
Ik zeg níet dat God pas in een mensenleven werkt als iemand de genezing, de vergeving ontvangen heeft. Maar ik geloof wél dat er een moment van verlossing, van vergeving gekend moet worden. Dat God Zich aan je ziel bekend moet maken, omdat wij Hem van nature niet kennen.
En dat is geen stem buiten het Woord om, dat is geen visioen, maar dat is het geloof dat doorbreekt!

Verder zeg je dat je niet over mij wilt oordelen.... daar blijf je van af... maar daarna geef je aan dat er wel een moment van verlossing en vergeving gekend moet worden dus daarmee zeg je eigenlijk ook wel iets over mij.
Je hebt me niet aan de hand van de bijbel kunnen overtuigen. Ik ben het met je eens dat je verlossing en vergeving moet en mag kennen... Maar dat je ook een moment moet kunnen aanwijzen waarop je daar voor het eerst van overtuigd was, dat lees ik niet in de bijbel... en zodoende vind ik het dus een gevaarlijk standpunt.