"leven in het verbond = recht op toegang"ego flos schreef:Het ontbreken van die vrijmoedigheid is misschien wel veroorzaakt doordat die mensen (eventueel op het vekeerde been gezet door een bepaalde prediking) de kracht van het verbond niet opmerken. Het hangt allemaal heel samen. Leven in het verbond = recht op toegang. Ik denk niet dat Misc ze afschrijft. Hij zal eerder verbaasd zijn waarom die vrijmoedigheid kan ontbreken.limosa schreef:Dat ik nu zie wat je bedoeld wil niet zeggen dat ik het met je eens ben natuurlijk. Dus het "maar weet wel wat dat betekend" is jouw mening die voor jouw rekening is. Ik zou dat niet te snel als universele waarheid presenteren.Miscanthus schreef:Maar weet wel wat dat betekent: Volle avondmaalstafels of weinig gedoopte kinderen.limosa schreef: ah, oké, ik las jou posting anders
Ik denk dat je de kracht van het verbond onderschat. Ouders die zelf leven in het verbond (gelovig of niet) mogen hun kinderen laten dopen. Die ontvangen dan het zegel van het verbond waarin zij leven omdat ze ouders hebben die in het verbond zijn.
Je kunt maar niet eventjes degenen die niet de vrijmoedigheid hebben aan het Heilig Avondmaal deel te nemen afschrijven. De toon die in jou posting doorklinkt gaat echter aardig die kant op. Jammer.
Dus iedereen die wel eens in de kerk komt is gered en gaat naar de hemel. Bedoel je dat?